Gość wuja Opublikowano 18 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2004 mam dziwne objawy na wolnych obrotach:silnik chodzi normalnie i nagle strasznie spadaja obroty. wystepuje takiefekt jakby silnik na ulamek sekundy stanal, jakby w ktoryms cylindrze nastapil zaplon mieszanki o wiele za wczesnie,kiedy tlok ma jesczcze daleko do gmp,mam wrazenie tak jakby ten wczesnyzaplon chcial obrocic silnik w druga strone. siedzac na moto czuc wtedywyrazne szarpniecie, bardzo twarda prace silnika.po tym "zbiera" sie i pracuje dalej normalnie. czasami wystepuje to wodstepach kilku sekundowych czasami chodzi normalnie dluzej. synchro zrobione, skladem mieszanki bawilem sie rowniez. kiedy ustawieekstremalnie uboga (na jalowym) to jakby mniej sie to dzieje tzndelikatniej, jak mieszanka bogatsza to sie nasila, ale generalnie widac zenie jest to sprawa skladu (probowalem naprawde skrajnych ustawien). zaworyustawione. filtr czysty. problem sie nasila im cieplejszy silnik pozostaje jesczcze elektryka, czekam na nowe swiece. czy to typowy objawjakiegos defektu: przebicia, padnietej swiecy,cewki, fajki?przerabial ktos? dodam jesczce ze pozostaly zakres obrotow jest super, pracuje normalnie bezzadnych zajakniec, przerw, wypadajacych zaplonow,spalanie srednio ok 5,8-6 litrow. co to moze byc??? p.s. to moj peirwszy raz tutaj: mam na imie michal, 24 lata, swiezo upieczony mgr inz:), na moto 8 rok, ostrow wlkp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szafir Opublikowano 19 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2004 hi,ujeżdżam Z'eta 750 i miałem /co do objawów/ podobny problem. :? Moto jest po regulacji zaworów, synchro i czyszczenie gaźników, a jednak pojawiał się problem spadania obrotów o ok 1000 obr na biegu jałowym :P /powyżej 3500 ciągnął bez zarzutów/. :P U mnie powodem był zawór iglicowy w jednym gaźniku - przepuszczał i co jakiś czas zalewało jeden garnek. Objaw bardzo podobny jak opisujesz...Parę lat temu obroty szalały :P /góra i dół/ - ale to była przetarta membrana...P.S. Sprwdź czy szwankuje jeden garnek czy więcej a szybciej namierzysz defekt.kto regulował skład mieszanki - ty osobiście czy serwis??Pzdr Cytuj http://www.hdceleven.pl/index.php/pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wuja Opublikowano 19 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2004 ujeżdżam Z'eta 750 i miałem /co do objawów/ podobny problem. :? Moto jest po regulacji zaworów, synchro i czyszczenie gaźników, a jednak pojawiał się problem spadania obrotów o ok 1000 obr na biegu jałowym :P /powyżej 3500 ciągnął bez zarzutów/. :D U mnie powodem był zawór iglicowy w jednym gaźniku - przepuszczał i co jakiś czas zalewało jeden garnek. Objaw bardzo podobny jak opisujesz...Parę lat temu obroty szalały :P /góra i dół/ - ale to była przetarta membrana...P.S. Sprwdź czy szwankuje jeden garnek czy więcej a szybciej namierzysz defekt.kto regulował skład mieszanki - ty osobiście czy serwis?? hej!to by mialo sens:-jak jest zimny wiec potrzebuje bogatsza mieszanke to dziwne zachowanie jest mniejsze, im cieplejszy tym gorzej-jak zuboze na maksa mieszanka to efekt sie troszke zmniejsza lecz nie zanikawiec rzeczywiscie moze to byc przez zalewanie garnka/garnkow. trudno mi okreslic czy to jeden czy wiecej szwankuje-wymienie wszystkie :P dzieki wielkie za odpowiedz, sprawdze jesczce swiece jak wygladaja. zaworki iglicowe w kazdym razie juz zamowione :P sklady ustawialem sam-wszystko zawsze robie sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 19 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2004 Jakiego paliwa używasz? 98? Możliwe, że dochodzi do spalania stukowego, dlatego silnik chodzi twardo i do samozapłonów, spróbuj zatankować na shellu wysokooktanowe paliwo, zobaczy,y czy się coś zmieni. Jeśli tak to znaczy że cie ktoś robi w jajo na stacji. GSX ma wysoki stopień speżania więc jest czuły na jakość paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 19 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2004 Miałem podobne objawy w serwisowanym u mnie motocyklu. Okazało się, że dysze wolnych obrotów były rozkaliborwane. Sprawę załatwiło kupienie używanych gażników na Allegro i po regulacji i synchronizacji wszystko jest ok. Dysz w pierwszych gaźnikach nie dało się odkręcić, tak się ktoś przede mną wczuł w robotę, że dowalił je za mocno.Może być to tez sprawa prozaiczna - świece. Wiele razy, podaczas rgulacji gaźników okazywało się, że maszyna się zalewała - poprostu niektóre silniki nienawidzą długiej pracy na luzie. Jeśli świece są dośc nowe, sprawę załatwi opalenie ich i oczyszczenie, jesli nie, to tylko wymiana. Napisz czy ustawiłes składy mieszanki zgodnie z serwisówką. Sprawdź też kranik, czy nie ma pękniętej membrany, która może na wolnych obrotach zalewać jeden gar - odpal moto nie ze zbioprnika, tylko z plastikowej butelki, zaślepiejąc wcześniej przewód podciśnieniowy. Najpierw jednak załatw sprawę ze świecami i ustal który gar nie pali. POzdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szafir Opublikowano 19 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2004 -jak jest zimny wiec potrzebuje bogatsza mieszanke to dziwne zachowanie jest mniejsze, im cieplejszy tym gorzej U mnie dokładnie tak było, po odpaleniu rzadko przerywał, a po dłuższej przejażdżce praktycznie jeden gar zdychał.. :x . Powodzenia z moto :P Pzdr Cytuj http://www.hdceleven.pl/index.php/pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szafir Opublikowano 19 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2004 Sprawdź też kranik, czy nie ma pękniętej membrany, która może na wolnych obrotach zalewać jeden gar - odpal moto nie ze zbioprnika Jeżeli zawory iglicowe są O.K. to nic się nie będzie działo, zaworki powinny trzymać! /też to przerabiałem w swoim starym moto :lol: / Jeżeli zaleje któryś garnek =zawór iglicowy do wymiany... :lol: W każdy razie nawet jakbyś nie trafił to ceny zaworków /przynajmniej u mnie/ są zbliżone do cen świec :P Pzdr Cytuj http://www.hdceleven.pl/index.php/pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wuja Opublikowano 19 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2004 na poczatek wymienie zaworki + swiece, jak to nie poomorze to mam juz nagrana druga baterie.kranik sprawdzalem-nie leje paliwem przez membrane. sklady ustawialem zgodnie z danymi-byla kicha, pozniej zaczalem kombinowac ale nie daje rady tego skladem wyeliminowac. co do ceny zaworkow to kosztuja 2/3 tego co swiece !! niestety jr9c nie naleza do najtanszych. dzieki wszytskim za porady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 19 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2004 Wlanięta membrana kranika powoduje nabieranie paliwa "bokiem" przez przewód podciśnieniowy. To tak ku wyjaśnieniu. Jak zaworki sie okażą ok, to sprawdź poziomy paliwa w komorach pływakowych. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szafir Opublikowano 19 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2004 Wlanięta membrana kranika powoduje nabieranie paliwa "bokiem" przez przewód podciśnieniowy. To tak ku wyjaśnieniu. O.K. przyjąłem!!! :!: Cytuj http://www.hdceleven.pl/index.php/pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wuja Opublikowano 20 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2004 poziom jest ok. sprawdzalemjedno jest pocieszajace - wychodzi ze przyczyna tych problemow jest zalewania ktoregos garnka/-ow.jak jeszcze wrzuce nowe zaworki i swiece to obszar ewentualnych poszukiwan sie zawezi wiec niedlugo powinno byc dobrze. jeszcze raz dzieki wszytskim za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.