Skocz do zawartości

Ciepły gsx 600 F nie pali


marcos111
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś rano odpaliłem mojego gsxa. Co prawda pokręciłem chwilę ale zapalił. Dałem mu z 3 min żeby się rozgrzał. Trzymał ładnie ok 3 tyś obrotów. Po wyjechaniu czuć, że nie idzie tak. Jakoś dziwnie szarpie, po przejechaniu ok. 2 km nie przyspiesza jak zawsze. Po 3 km, gdy dojeżdżałem do skrzyżowania nagle traci obroty, nie pomaga odkręcenie manetki i gaśnie. Po próbie zapalenia rozrusznik kręci, motor nie pali. Czekałem z 20 min, odpaliłem choć musiałem trochę kręcić rozrusznikiem. Dojechałem jakoś do domu, choć miałem wrażenie, że nie wszystkie cylindry pracują. Podczas zapalania silnik się męczy i tak jakby przerabiał zbyt dużo paliwa w gaźnikach. Od razu mówię synchro i świece były wymieniane w marcu bodajże. I przed wczoraj widziałem sporą plamę paliwa pod moim motorkiem. Co jest grane?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo kapie raczej z wężyka, który jak się dowiedziałem, służy do odpowietrzania zbiornika gdy ma się cały bak. No ja miałem, tyle że paliwa uciekło prawie połowa baku i chyba wszystko z tego wężyka. Jak zostawiłem butelkę z włożonym tym wężykiem na drugi dzień butelka od piwa zapełniła się calutka a wręcz wylatywało już z niej. To w takim razie na pewno jest kranik? I jeżeli rzeczywiście byłby to kranik to dlaczego przy ciepłym silniku moja suzi gaśnie?

 

Dosyć typowy objaw dla braku luzów zaworowych

To w takim razie mogą być też zawory do wyregulowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile taki przeglądzik i wyregulowanie zaworów może kosztować?

 

 

Edit. Na jednym z forów wyczytałem, że wyciek może być spowodowany ustawieniem kranika w pozycji PRI. Nie byłem pewnien w jakiej pozycji ja zostawiłem go ale rzeczywiście była to pozycja PRI. Przestawiłem teraz na ON. Po przypatrzeniu się w silnik zobaczyłem lekko mokre łączenia cylindrów z gaźnikami. Czy po przekręceniu kranika ten problem może zaniknąć czy jest to nierealne i trzeba będzie mimo wszystko regulować zawory?

Edytowane przez marcos111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby sprawdzic kranik wystarczy zdjac waz paliwowy z gaznika i sprawdzic czy paliwo cieknie w pozycji ON,

oraz zdjac wezyk podcisnienia i sprawdzic czy nie jest mokry.

Zamiast pisac na forum juz dawmo mozna to bylo zrobic.

Co do zaworow to warto je rowniez sprawdzic, ale wydaje mi sie ze to nadmiar paliwa w kolektorze ssacym powoduje klopoty.

Najlepiej sprawdzic obie mozliwosci - sprawdzenie luzow zaworowych to tez nie problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja proponuję oddać do serwisu motocykl i poprosić osprawdzenie tego co ci koledzy tu podpowiedzieli.

 

A tak w ogóle proponuję ściagnięcie serwisówki do tego GSXa :)

--== XtzParts.com - części do XTZ 660, XTZ 750, TDM 850, TRX 850, TDM 900 ==--

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę poczytałem o podobnych przypadkach do moich i zwróciłem uwagę na poziom oleju silnikowego. Miałem go prędzej ponad minimum a teraz ponad max, więc go spuściłem. Napiszę tak: oleju tam w ogóle nie było tylko czarna benzyna z lekkim dodatkiem oleju. Już filtr mam kupiony nowy, jutro lub pojutrze kupuję nowy olej, zaleję i zobaczę jak będzie chodził. Choć mam obawy, że na tym się nie skończy i trzeba będzie regulować zawory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę poczytałem o podobnych przypadkach do moich i zwróciłem uwagę na poziom oleju silnikowego. Miałem go prędzej ponad minimum a teraz ponad max, więc go spuściłem. Napiszę tak: oleju tam w ogóle nie było tylko czarna benzyna z lekkim dodatkiem oleju. Już filtr mam kupiony nowy, jutro lub pojutrze kupuję nowy olej, zaleję i zobaczę jak będzie chodził. Choć mam obawy, że na tym się nie skończy i trzeba będzie regulować zawory.

 

Widzę, że chcesz na siłę zepsuć swój motocykl. Jak zalejesz nowy olej, to kolejny będziesz miał z benzyną. Słuchanie silnika tu nic nie da, bo gaźniki masz do roboty i jeśli zaworów nie kontrolowałeś, to również sprawdzenie luzów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...