marcos111 Opublikowano 3 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2013 Dziś rano odpaliłem mojego gsxa. Co prawda pokręciłem chwilę ale zapalił. Dałem mu z 3 min żeby się rozgrzał. Trzymał ładnie ok 3 tyś obrotów. Po wyjechaniu czuć, że nie idzie tak. Jakoś dziwnie szarpie, po przejechaniu ok. 2 km nie przyspiesza jak zawsze. Po 3 km, gdy dojeżdżałem do skrzyżowania nagle traci obroty, nie pomaga odkręcenie manetki i gaśnie. Po próbie zapalenia rozrusznik kręci, motor nie pali. Czekałem z 20 min, odpaliłem choć musiałem trochę kręcić rozrusznikiem. Dojechałem jakoś do domu, choć miałem wrażenie, że nie wszystkie cylindry pracują. Podczas zapalania silnik się męczy i tak jakby przerabiał zbyt dużo paliwa w gaźnikach. Od razu mówię synchro i świece były wymieniane w marcu bodajże. I przed wczoraj widziałem sporą plamę paliwa pod moim motorkiem. Co jest grane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 3 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2013 Cieknie ci kranik albo zaworek iglicowy w ktoryms z gaznikow, radze sprawdzic natychmiast bo mozesz miac paliwo w oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 3 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2013 Dosyć typowy objaw dla braku luzów zaworowych Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcos111 Opublikowano 3 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2013 Paliwo kapie raczej z wężyka, który jak się dowiedziałem, służy do odpowietrzania zbiornika gdy ma się cały bak. No ja miałem, tyle że paliwa uciekło prawie połowa baku i chyba wszystko z tego wężyka. Jak zostawiłem butelkę z włożonym tym wężykiem na drugi dzień butelka od piwa zapełniła się calutka a wręcz wylatywało już z niej. To w takim razie na pewno jest kranik? I jeżeli rzeczywiście byłby to kranik to dlaczego przy ciepłym silniku moja suzi gaśnie? Dosyć typowy objaw dla braku luzów zaworowychTo w takim razie mogą być też zawory do wyregulowania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 3 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2013 Na początek należy sprawdzić luzy zaworowe bo jeżeli kilka zaworów nie ma żadnego to może być poważniejszy problem. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcos111 Opublikowano 3 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2013 (edytowane) A ile taki przeglądzik i wyregulowanie zaworów może kosztować? Edit. Na jednym z forów wyczytałem, że wyciek może być spowodowany ustawieniem kranika w pozycji PRI. Nie byłem pewnien w jakiej pozycji ja zostawiłem go ale rzeczywiście była to pozycja PRI. Przestawiłem teraz na ON. Po przypatrzeniu się w silnik zobaczyłem lekko mokre łączenia cylindrów z gaźnikami. Czy po przekręceniu kranika ten problem może zaniknąć czy jest to nierealne i trzeba będzie mimo wszystko regulować zawory? Edytowane 3 Października 2013 przez marcos111 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 3 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2013 Zeby sprawdzic kranik wystarczy zdjac waz paliwowy z gaznika i sprawdzic czy paliwo cieknie w pozycji ON,oraz zdjac wezyk podcisnienia i sprawdzic czy nie jest mokry.Zamiast pisac na forum juz dawmo mozna to bylo zrobic.Co do zaworow to warto je rowniez sprawdzic, ale wydaje mi sie ze to nadmiar paliwa w kolektorze ssacym powoduje klopoty.Najlepiej sprawdzic obie mozliwosci - sprawdzenie luzow zaworowych to tez nie problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcos111 Opublikowano 3 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2013 Na prawdę się nie znam na tym, więc zrobię jak napisałeś. A w jaki sposób sprawdzić te luzy zaworowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cycoh Opublikowano 4 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2013 biorąc młotem i opukując lekko tłumik zarówno z lewej jak i z prawej strony. bez przesady że nie potrafisz sobie nawet tego wygooglować.https://www.google.pl/#q=luzy+zaworowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yze750 Opublikowano 4 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2013 Ja proponuję oddać do serwisu motocykl i poprosić osprawdzenie tego co ci koledzy tu podpowiedzieli. A tak w ogóle proponuję ściagnięcie serwisówki do tego GSXa :) Cytuj --== XtzParts.com - części do XTZ 660, XTZ 750, TDM 850, TRX 850, TDM 900 ==-- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcos111 Opublikowano 7 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 Trochę poczytałem o podobnych przypadkach do moich i zwróciłem uwagę na poziom oleju silnikowego. Miałem go prędzej ponad minimum a teraz ponad max, więc go spuściłem. Napiszę tak: oleju tam w ogóle nie było tylko czarna benzyna z lekkim dodatkiem oleju. Już filtr mam kupiony nowy, jutro lub pojutrze kupuję nowy olej, zaleję i zobaczę jak będzie chodził. Choć mam obawy, że na tym się nie skończy i trzeba będzie regulować zawory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek1281 Opublikowano 7 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 Kiepska sprawa, jeśli silnik pracował na rozrzedzonym oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcos111 Opublikowano 7 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 Niestety pracował. Choć mam nadzieję, że zbyt dużych szkód nie narobiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturnus Opublikowano 7 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 Trochę poczytałem o podobnych przypadkach do moich i zwróciłem uwagę na poziom oleju silnikowego. Miałem go prędzej ponad minimum a teraz ponad max, więc go spuściłem. Napiszę tak: oleju tam w ogóle nie było tylko czarna benzyna z lekkim dodatkiem oleju. Już filtr mam kupiony nowy, jutro lub pojutrze kupuję nowy olej, zaleję i zobaczę jak będzie chodził. Choć mam obawy, że na tym się nie skończy i trzeba będzie regulować zawory. Widzę, że chcesz na siłę zepsuć swój motocykl. Jak zalejesz nowy olej, to kolejny będziesz miał z benzyną. Słuchanie silnika tu nic nie da, bo gaźniki masz do roboty i jeśli zaworów nie kontrolowałeś, to również sprawdzenie luzów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcos111 Opublikowano 9 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2013 Mimo wszystko zalałem wczoraj nowy olej, wymieniłem filtr i moto chodzi jak wcześniej. Całe szczęście. Dzięki wszystkim za porady jak i opiernicz. Dzięki :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.