Skocz do zawartości

Mały, mocny; 10-15k; do ciągnięcia przyczepy z moto


slusar_o2
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, rozglądam się za puszką. Nie lubię dużych samochodów, poruszam się głównie po mieście, wiec szukam czegoś w miarę małego. Tylko chciałbym, żeby samochód by wstanie pociągnąć za sobą przyczepkę z co najmniej jednym motorem (200kg) przez +- 300km w jedną stronę (tak myślę, że raz w miesiącu) i przy okazji nie zarzynał sprzęgła, zawieszenia i innych podzespołów.

 

Początkowo myślałem o jakiś Suzuki Samuraju/Jimny, tylko zastanawiam się czy takie 1.3 da radę? Zawieszenie powinno wytrzymać, wkońcu to pseudo terenówka, ale 80 KM mnie trochę martwi.

 

Alternatywą jest taki pół dostawczak, coś ala reanult kangoo, czy berlingo, przystosowano do wożenia pasażerów, tylko sam już nie wiem. Wygląd się nie liczy, ma być w miarę mały i mocny, docelowo bym dziada zagazował. W astre i inne kompakty nie chcę się pakować, bo nie wiem jak by zawieszenie się nie wykruszyło po paru wycieczkach. Czy może moje obawy są bezpodstawne? Bylibyście w stanie mi coś polecić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej bezpodstawne są twoje obawy. Ja kiedyś woziłem jedno moto hyundaiem 86km i dawał radę. Myślę, że wszytko co ma 80-100km i nie jest bardzo ciężkie da spokojnie radę przy jednym motocyklu. Patrz tylko na hamulce aby były dobre bo przy jeździe z przyczepką są jednak bardzo ważne. Berlingo, pseudo terenówki itp. bym sobie darował bo komfortu i przyśpieszenia tam nie zaznasz a to jest też bardzo ważne przy tak długich wycieczkach. Ogólnie to praktycznie wszystkim się da ciągnąć jeden motocykl ale jeśli masz zamiar coś wyprzedzać to tylko sprzętami pow. 120km albo słabszymi ale z dużym momentem. No i istnieje prawidłowość, że im cięższy samochód tym mniej przyczepkę czuć podczas jazdy. Wpływ ma też typ przyczepy -> motocyklowa to 120kg, ze Statoil 250kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heniek, obawy Slusara są zapewne podyktowane doświadczeniem. Jechał kiedyś moją alfą (proszę nie komentować faktu założenia haka do alfy). Wiózł 4 osoby i 3 motocykle. Trauma.

"Leję na fałki i śmierdzące cwajtakty"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Peugeot Expert 1999r, wersja osobowa z wywaloną tylną kanapą. Silnik 1,9D. Gabarytowo nieco dłuższy od Partnera/Berlingo/Kangoo.

Na samochodzie CBR XX (zmieścił się spokojnie), a na przyczepie jeszcze R6 i CBR RR. Spokojnie dał radę, spalanie przy takim obładowaniu ok 8-9L.

 

 

Duży plus, że na sam samochód z łatwością mieści się motocykl, z umocowaniem pasów też nie ma problemów, bo są otwory po stopach tylnej kanapy.

 

Tu masz fote jak wygląda zestaw, Expert + przyczepa.

http://img.pl/Bxnd.jpg

Dlaczego na świecie żył i czego chciał, dokąd dążył, komu służył - sam nie wiedział. Służył stepom, wichrom, wojnie, miłości i własnej fantazji.

 

 

Primum non nocere.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem jeszcze starszą J70 na okrągłym reflektorze, śliczna laska z niej była. Jeśli nie były rozbite, to małe ogniska rudej występują tylko w pewnych miejscach na ramie, podszybiu, wnękach, itd. Nawet jak se wylizie, to se siedzi i siedzi i dziury nie ma, wolno trawi bo dobra surówka była, prędzej opierdzieli te powyżej 00'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko tojka nie jest mala , po drugie nie przyspiesza , po trzecie powyzej 100 ciezko utrzymac sie w zakrecie - to jest auto terenowe,, a nie szosowe, to juz lepiej Patrola , tam byly silniki diesla 6 cylindrowe o duzej pojemnosci.

 

Moze cytryna C5 w duzym dieslu ?? zawias hydrauliczny wiec nie ma problema regulacj i dobijaniem. Moze tez byc stary merc 124 , koles mia cos takiego w kombi 3 litry bena, automat z gazem - staruszek , ale zacny ( i drogi ..) . Zazwyczaj male auta typu fiesta , focus maja male silniki , bo gdzie wsadzisz 3 litrowego smoka do miejskiego auta ?

 

Kiedys widzialem cos w stylu kango z przerobionymi drzwiami tylnimi , tak aby polowa tylniego kola motocykla sie zmiescila w wypuklej wnece ...aczkolwiek to byly Czechy , w polsce pewnie nie przeszlo by przegladu....

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem złe samochody proponujecie. Z tego co przeczytałem to samochód ma być do jazdy po mieście a kilka razy w roku do ciągnięcia przyczepy,więc na pewno lepiej się trochę pomęczyć ciągnięciem przyczepy przez kilka dni, niż męczyć się niewygodnym lub dużo spalającym albo niepraktycznym w mieście samochodem przez 365 dni w roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...