myself_justme Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 (edytowane) Witam serdecznie niedawno zakupiłem kawe pierwszy moto cross kx250f 2005r i byłem ze znajomymi wczoraj na torze zwrócili mi uwagę że strasznie głośno mi strzela z wydechu podczas jazdy szczególnie gdy odkręce mu sporo gazu i nagle puszcze manetke słychać ostry wystrzał dodam jeszcze że szukałem tego na forum nigdzie o tym nie pisze konkretnie o tym modelu a może to normalne dla tego modelu (posiadam seryjny wydech), goście tam mowili coś o zaworach co mnie zmartwiło a co Wy o tym myslicie? pozdrawiam Edytowane 20 Sierpnia 2013 przez myself_justme Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 zanim zabierzesz moto na tor musisz sprawdzic/wyregulowac luzy zaworowe,oczywiście oprócz tego wymiana oleju, pranie filtra i ogólny przegląd całej maszyny, w tym sprawdzenie koloru swiecy,dopiero gdy to zrobisz i dalej będzie walił w wydech trzeba będzie kombiowac znasz w ogóle historię tego egzemplarz tzn. co robił poprzedni wlasciciel, ile godzin jest wylatane na tym silniku od remontu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
myself_justme Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 (edytowane) motorek aktualnie przechodzi przygotowanie do jazdy, spuscilem olej wymieniam filtr oleju, wyplukalem filtr powietrza bo byl strasznie osyfiony i jakis lepki? (to normalne?) trzeba pokrywac go olejem? pozatym wymiana klockow smarowanie lancucha nowa swieca itpZ tego co wiem tłok był wymieniany okolo 15mth temu oraz zawory były robione ale nie wiem czy wszystkie mam bardzo mało informacji bo kupiłem motor od osoby która na nim jeździła kilka razy po zakupie i nic przy nim nie robiłaczy ja laik dam rade sprawdzic te luzy zaworowe? czy raczej moto w razie W na jakiś dobry serwis?Nie wiem czy taka jazda poprostu jestem w stanie coś uszkodzić nie chciałbym się pchać w koszty nie dysponuje zbyt wielką gotówką teraz a nie chcę się też wkopać więc wole niejeździć niż jeździć i zatrzeć coś :)dodam jeszcze że filtr jest brudny i lepki czymś takim zielonkawym pokryty jakby takim smarem... zastanawiam sie nad wymiana filtra bo martwi mnie ten zielony smar:P Edytowane 20 Sierpnia 2013 przez myself_justme Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 filtr nasącza się specjalnym preparatem(ja polecam puszkę PUTOLINE) który wiąże brud i dlatego jest lepki, w twoim motocyklu filtr pierzesz (najlepiej zmieszac gorącą wodę z ludwikiem i benzyną, tak ok 1.5l) i nasączasz (gdy wyschnie ) po każdym spalonym zbiorniku, zwlaszcza jak jezdzisz za kims po torze, zaniedbanie filtra oznacza kłopoty jeśli nigdy nie regulowałes zaworów to nie dasz rady sam (upierdliwa regulacja płytkami), wez obcykanego kolegę do pomocy, a najlepiej oddaj moto do serwisu bo niepoprawne ustawienie tez oznacza kłopoty jazda takim niepewnym moto skończy się prędzej czy pozniej wybuchem silnika, licz się z tym, ze kupiłes najbardziej kosztownego w eksploatacji crossa jakiego mogłes i wydatki będą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
myself_justme Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 (edytowane) ojoj to nie pocieszles zbytnio kolego nie byłem tego świadomy ale wydaję mi się że kupiłem go za rozsądne pieniądze patrząc na internetowe ceny dlatego zdaję sobie sprawę że napewno trzeba będzie jeszcze dołożyć kwestia tylko ile i tego się boję, narazie robię mu kompletny przegląd filtrów oleju filtry klocki przy okazji łańcuch smar posprawdzałem luzy wszystkie zgodnie z serwisowka takze jest ok nie jest w zlym stanie tylko martwią mnie te strzały z wydechu po dogazówce chodź czasem słyszę na ulicy że niektórzy tak mają ale czy akurat w tym crossie powinno tak być.. hm no nie wiem zobaczymy bede to diagnozował :)kolego mam pytanie jeszcze odnośnie tego nasączania filtra, w jaki sposób to robisz?, pędzelek, czy nasączasz to z woda i środkiem?mam tez dylemat z wyborem smaru na łańcuch i olejem jaki teraz kupić bo stary już obcieka w garażu i czeka na transplantacje :Pcos dobrze a nie drogo moze cos polecicie sprawdzonego bo wybor jest duzyyyy, ja chce do spokojnego jezdzenia narazie nauka nie musi być wszystko najwyzszej jakosci:)dziwny jest czeka go pranko... Edytowane 20 Sierpnia 2013 przez myself_justme Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 ojoj to nie pocieszles zbytnio kolego nie byłem tego świadomy ale wydaję mi się że kupiłem go za rozsądne pieniądze patrząc na internetowe ceny dlatego zdaję sobie sprawę że napewno trzeba będzie jeszcze dołożyć kwestia tylko ile i tego się boję, narazie robię mu kompletny przegląd filtrów oleju filtry klocki przy okazji łańcuch smar posprawdzałem luzy wszystkie zgodnie z serwisowka takze jest ok nie jest w zlym stanie tylko martwią mnie te strzały z wydechu po dogazówce chodź czasem słyszę na ulicy że niektórzy tak mają ale czy akurat w tym crossie powinno tak być.. hm no nie wiem zobaczymy bede to diagnozował :) nawet jeśli trafił ci się sprzęt w idealnym stanie to i tak eksploatacja pochłonie kilka tys. na sezon, samo to ze olej i filtr musisz zmieniac co 8-10 motogodzin robi koszty bo musi to byc olej pełny syntetyk mi też czasem walnie w wydech, olewam to, ważne zeby świeca była brązowa co oznacza prawidłowy skład mieszanki, jeśli luzy masz OK i dobrze je sprawdziłes to mozesz miec brudny gaznik, zobacz czy nie ma syfu za filtrem powietrza-widzę ze był słabo nasączony, przyczyną strzelania moze byc tez wytarta ta fatalna płytka na przepsutnicykolego mam pytanie jeszcze odnośnie tego nasączania filtra, w jaki sposób to robisz?, pędzelek, czy nasączasz to z woda i środkiem? po umyciu suchy filtr nasączam takim preparatem:http://allegro.pl/putoline-olej-do-nasaczania-filtra-1l-motul-leszno-i3451817625.htmlwystarcza na długo, lejesz jakiej 50ml i dookoła filtra i nagniatasz, dobrze się rozprowadza, tylko trzeba to robic w rekawiczkach gumowych bo nie idzie rąk domyc po nimmam tez dylemat z wyborem smaru na łańcuch wybór jest duzy, ja uzywam juz iles tam sezonów spray motorexa do offroaduolejem jaki teraz kupić bo stary już obcieka w garażu i czeka na transplantacje :Pcos dobrze a nie drogo moze cos polecicie sprawdzonego bo wybor jest duzyyyy, ja chce do spokojnego jezdzenia narazie nauka nie musi być wszystko najwyzszej jakosci:) no i widzisz kolego, nie ma dobrze i niedrogo, musisz lac olej full-syntetyk, ja uzywam akurat motula 300V bo mam w dobrej cenie, marka nie ma jednak wiekszego znacznia, mozesz lac motorexa, ipona itd, kup od razu 4l taniej wyjdzie a wymiany masz bardzo często, poczytaj serwisówkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
myself_justme Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 (edytowane) z tą serwisówką bardzo chętnie ale niestety nie ma w języku Polskim a przynajmniej takiej nie znalazłem do mojego motoru mam tylko po angielsku a nie bardzo ogarniam ten język, dlatego stądt taka lawina pytań bo nie mam na czym się wesprzeć jedynie to co znajde info na forum lub na necie, dlatego jeszcze się zapytam czy do smarowania filtra nadawałby się olej ten który leje się do silnika? było by w sumie dużo taniej... a narazie nie mam zbyt wiele na inwestycje od biedy będzie czy koniecznie musi być coś typowo do nasączania filtra:)? i jeszcze z tym co powiedziałeś to musi być konieczność full syntetic? one sąteż bardzo drogie nie moze byc jakis tanszy polsyntetyk do 4t przeznaczony?, przyczyną strzelania moze byc tez wytarta ta fatalna płytka na przepsutnicyktóra płytkę masz na myśli tą która tak jakby podtrzymuje cały filtr? Edytowane 20 Sierpnia 2013 przez myself_justme Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Może być silnikowy ale osobiście nie polecam, daj te 40zł za litr oleju do filtrów powietrza -> starczy na długo. Nie kupuj w sprayu. Silnikowy nie trzyma się na filtrze za dobrze więc szybko spłynie i będzie słabiutko filtrował a już przed wodą na pewno nie ochroni. Ogólnie w takich sprzętach to serwis zaczynasz zawsze od silnika bo ten potrafi zrobić duże koszty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 dlatego jeszcze się zapytam czy do smarowania filtra nadawałby się olej ten który leje się do silnika? było by w sumie dużo taniej... litr pełnego syntetyka jest tańszy niz litr PUTOLINA czy tam innego specyfiku do filtraone sąteż bardzo drogie nie moze byc jakis tanszy polsyntetyk do 4t przeznaczony? nie może bycktóra płytkę masz na myśli tą która tak jakby podtrzymuje cały filtr? chodzi o tę płytkę, gdy jest wytarta moto kiepsko schodzi z obrotów, strzela w wydech itp. uploaded with ImageShack.us porusza się ona na wózku razem z przepustniką, z czasem wyciera się o korpus gaźnika i moze pęknąc, co powoduje zassanie jej do silnika i zwykle rozpierduche w silniku, wyjmij gaźnik i sprawdz czy nie jest wytarta, jeśli jest musisz ją bezwzględnie wymienic, kosztuje 600zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
myself_justme Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Aha trzeba bedzie sprawdzić, ok czekam wlasnie na części założę nowe filtry(wypiore) nowy olej+filtr i nowa świeca narazie zobaczymy czy pomoże.. Przy okazji wyczyszcze gaznik sprężarka zrobię zdjęcie tej płytki o ktorej mówisz i ocenicie czy jest potrzeba wymiany.. Mniejmy nadzieje ze nie :) ceny juz mnie przerażają ale damy rade :)) p.s. Tam się chyba pomyliłeś chciałeś chyba napisać ze litr pełnego syntetyka jest droższy niż specyfik do nasaczania filtra, sprawdzałem wczoraj ceny i widziałem ze za litr oleju bede musiał koło stówki dać za ten Full syntetyk dlatego pytałem czy nie moze być pol syntetyk bo tyle za olej jeszcze nie płaciłem :p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Dlatego kup 4 litry i wyjdzie cię taniej. Polecam 300V, Ipone albo Putoline Offroad 4+ estrowy. Nie znając silnika, dojechanie do końca sezonu bez awarii będzie dużym szczęściem. Zimą czeka cię wymiana tłoka, korby, sprawdzenie/wymiana zaworów, sprawdzenie/wymiana cylindra. Plusem Kawasaki i Suzuki jest dostępność do 250 4T zamienników, jakość nie powala, ale jeżdżą. Wychodzi taniej niż nowy nicasil. Generalnie z robocizna powinieneś się zmieścić w wersji podstawowej w 2 - 2,5 k zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
myself_justme Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 No i wracam ze sklepu jak poradziliście tak zrobiłem.Kupiłem płyn do namaczania filtra i smar do łańcucha firmy putoline ale tu w jednej rzeczy Was nie posłuchałem ale mam nadzieje ze nie zgrzeszyłem zbytnio ale to za namowa gościa w sklepie kupiłem olej który mi polecił w dobrej cenie: 32zl za litr valvoline durablend 4t synthetic blend 10w40 ktoś moze testował? Daje rade? Jak zły to idę zaraz wymieniam na motula bo mam 2min od domu sklep także jak coś bedzie szybka wymianka albo zwrotka :)) p.s. Filtr do oleju kupiłem k&n . Czy to prawda ze nie trzeba go tak często wymieniać jak inne czy to pic na wodę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 (edytowane) To jest półsyntetyk,lepiej było brać Valvoline synpower -> bardzo dobry olej w jeszcze lepszej cenie http://allegro.pl/valvoline-synpower-4t-10w40-4l-10w-40-dabrowa-i3418287990.html Ale nie ma co panikować jak zalejesz półsyntetyk to tragedii też nie powinno być. Co k&n to raczej pic -> jak dla mnie zwykły filtr w niezwykłej cenie. Edytowane 21 Sierpnia 2013 przez heniek128 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
myself_justme Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 To jest półsyntetyk,lepiej było brać Valvoline synpower -> bardzo dobry olej w jeszcze lepszej cenie http://allegro.pl/valvoline-synpower-4t-10w40-4l-10w-40-dabrowa-i3418287990.html Ale nie ma co panikować jak zalejesz półsyntetyk to tragedii też nie powinno być. Co k&n to raczej pic -> jak dla mnie zwykły filtr w niezwykłej cenie.wymieniłem na ten co za ludzie w tych sklepach ja jestem laik ale żeby sprzedawca nie wiedział że to nie jest full syntetyczny olej to już niezła poracha :)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Można to łatwo rozpoznać. Jeśli na opakowaniu jest napisane technosyntese, syntetic blend albo oparty o technologię syntetyczną to jest to półsyntetyk. Na pełnym syntetyku jest napisane zwykle full syntetic i wtedy nie ma już wątpliwości:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.