Skocz do zawartości

Kawasaki KX 250f 4t- strzały z układu wydechowego


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie niedawno zakupiłem kawe pierwszy moto cross kx250f 2005r i byłem ze znajomymi wczoraj na torze zwrócili mi uwagę że strasznie głośno mi strzela z wydechu podczas jazdy szczególnie gdy odkręce mu sporo gazu i nagle puszcze manetke słychać ostry wystrzał dodam jeszcze że szukałem tego na forum nigdzie o tym nie pisze konkretnie o tym modelu a może to normalne dla tego modelu (posiadam seryjny wydech), goście tam mowili coś o zaworach co mnie zmartwiło a co Wy o tym myslicie? pozdrawiam

Edytowane przez myself_justme
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zanim zabierzesz moto na tor musisz sprawdzic/wyregulowac luzy zaworowe,

oczywiście oprócz tego wymiana oleju, pranie filtra i ogólny przegląd całej maszyny, w tym sprawdzenie koloru swiecy,

dopiero gdy to zrobisz i dalej będzie walił w wydech trzeba będzie kombiowac

 

znasz w ogóle historię tego egzemplarz tzn. co robił poprzedni wlasciciel, ile godzin jest wylatane na tym silniku od remontu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

motorek aktualnie przechodzi przygotowanie do jazdy, spuscilem olej wymieniam filtr oleju, wyplukalem filtr powietrza bo byl strasznie osyfiony i jakis lepki? (to normalne?) trzeba pokrywac go olejem? pozatym wymiana klockow smarowanie lancucha nowa swieca itp
Z tego co wiem tłok był wymieniany okolo 15mth temu oraz zawory były robione ale nie wiem czy wszystkie mam bardzo mało informacji bo kupiłem motor od osoby która na nim jeździła kilka razy po zakupie i nic przy nim nie robiła

czy ja laik dam rade sprawdzic te luzy zaworowe? czy raczej moto w razie W na jakiś dobry serwis?
Nie wiem czy taka jazda poprostu jestem w stanie coś uszkodzić nie chciałbym się pchać w koszty nie dysponuje zbyt wielką gotówką teraz a nie chcę się też wkopać więc wole niejeździć niż jeździć i zatrzeć coś :)

dodam jeszcze że filtr jest brudny i lepki czymś takim zielonkawym pokryty jakby takim smarem... zastanawiam sie nad wymiana filtra bo martwi mnie ten zielony smar:P

Edytowane przez myself_justme
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr nasącza się specjalnym preparatem(ja polecam puszkę PUTOLINE) który wiąże brud i dlatego jest lepki, w twoim motocyklu filtr pierzesz (najlepiej zmieszac gorącą wodę z ludwikiem i benzyną, tak ok 1.5l) i nasączasz (gdy wyschnie ) po każdym spalonym zbiorniku, zwlaszcza jak jezdzisz za kims po torze, zaniedbanie filtra oznacza kłopoty

 

jeśli nigdy nie regulowałes zaworów to nie dasz rady sam (upierdliwa regulacja płytkami), wez obcykanego kolegę do pomocy, a najlepiej oddaj moto do serwisu bo niepoprawne ustawienie tez oznacza kłopoty

 

jazda takim niepewnym moto skończy się prędzej czy pozniej wybuchem silnika, licz się z tym, ze kupiłes najbardziej kosztownego w eksploatacji crossa jakiego mogłes i wydatki będą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ojoj to nie pocieszles zbytnio kolego nie byłem tego świadomy ale wydaję mi się że kupiłem go za rozsądne pieniądze patrząc na internetowe ceny dlatego zdaję sobie sprawę że napewno trzeba będzie jeszcze dołożyć kwestia tylko ile i tego się boję, narazie robię mu kompletny przegląd filtrów oleju filtry klocki przy okazji łańcuch smar posprawdzałem luzy wszystkie zgodnie z serwisowka takze jest ok nie jest w zlym stanie tylko martwią mnie te strzały z wydechu po dogazówce chodź czasem słyszę na ulicy że niektórzy tak mają ale czy akurat w tym crossie powinno tak być.. hm no nie wiem zobaczymy bede to diagnozował :)



kolego mam pytanie jeszcze odnośnie tego nasączania filtra, w jaki sposób to robisz?, pędzelek, czy nasączasz to z woda i środkiem?
mam tez dylemat z wyborem smaru na łańcuch i olejem jaki teraz kupić bo stary już obcieka w garażu i czeka na transplantacje :P
cos dobrze a nie drogo moze cos polecicie sprawdzonego bo wybor jest duzyyyy, ja chce do spokojnego jezdzenia narazie nauka nie musi być wszystko najwyzszej jakosci:)



dziwny jest czeka go pranko...

post-72524-0-53438200-1377025989_thumb.jpg

post-72524-0-20262000-1377025997_thumb.jpg

post-72524-0-27464000-1377026003_thumb.jpg

Edytowane przez myself_justme
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ojoj to nie pocieszles zbytnio kolego nie byłem tego świadomy ale wydaję mi się że kupiłem go za rozsądne pieniądze patrząc na internetowe ceny dlatego zdaję sobie sprawę że napewno trzeba będzie jeszcze dołożyć kwestia tylko ile i tego się boję, narazie robię mu kompletny przegląd filtrów oleju filtry klocki przy okazji łańcuch smar posprawdzałem luzy wszystkie zgodnie z serwisowka takze jest ok nie jest w zlym stanie tylko martwią mnie te strzały z wydechu po dogazówce chodź czasem słyszę na ulicy że niektórzy tak mają ale czy akurat w tym crossie powinno tak być.. hm no nie wiem zobaczymy bede to diagnozował :)

 

nawet jeśli trafił ci się sprzęt w idealnym stanie to i tak eksploatacja pochłonie kilka tys. na sezon, samo to ze olej i filtr musisz zmieniac co 8-10 motogodzin robi koszty bo musi to byc olej pełny syntetyk

 

mi też czasem walnie w wydech, olewam to, ważne zeby świeca była brązowa co oznacza prawidłowy skład mieszanki, jeśli luzy masz OK i dobrze je sprawdziłes to mozesz miec brudny gaznik, zobacz czy nie ma syfu za filtrem powietrza-widzę ze był słabo nasączony, przyczyną strzelania moze byc tez wytarta ta fatalna płytka na przepsutnicy

kolego mam pytanie jeszcze odnośnie tego nasączania filtra, w jaki sposób to robisz?, pędzelek, czy nasączasz to z woda i środkiem?

 

po umyciu suchy filtr nasączam takim preparatem:

http://allegro.pl/putoline-olej-do-nasaczania-filtra-1l-motul-leszno-i3451817625.html

wystarcza na długo, lejesz jakiej 50ml i dookoła filtra i nagniatasz, dobrze się rozprowadza, tylko trzeba to robic w rekawiczkach gumowych bo nie idzie rąk domyc po nim

mam tez dylemat z wyborem smaru na łańcuch

 

wybór jest duzy, ja uzywam juz iles tam sezonów spray motorexa do offroadu

olejem jaki teraz kupić bo stary już obcieka w garażu i czeka na transplantacje :P

cos dobrze a nie drogo moze cos polecicie sprawdzonego bo wybor jest duzyyyy, ja chce do spokojnego jezdzenia narazie nauka nie musi być wszystko najwyzszej jakosci:)

 

no i widzisz kolego, nie ma dobrze i niedrogo, musisz lac olej full-syntetyk, ja uzywam akurat motula 300V bo mam w dobrej cenie, marka nie ma jednak wiekszego znacznia, mozesz lac motorexa, ipona itd, kup od razu 4l taniej wyjdzie a wymiany masz bardzo często, poczytaj serwisówkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tą serwisówką bardzo chętnie ale niestety nie ma w języku Polskim a przynajmniej takiej nie znalazłem do mojego motoru mam tylko po angielsku a nie bardzo ogarniam ten język, dlatego stądt taka lawina pytań bo nie mam na czym się wesprzeć jedynie to co znajde info na forum lub na necie, dlatego jeszcze się zapytam czy do smarowania filtra nadawałby się olej ten który leje się do silnika? było by w sumie dużo taniej... a narazie nie mam zbyt wiele na inwestycje od biedy będzie czy koniecznie musi być coś typowo do nasączania filtra:)? i jeszcze z tym co powiedziałeś to musi być konieczność full syntetic? one sąteż bardzo drogie nie moze byc jakis tanszy polsyntetyk do 4t przeznaczony?



, przyczyną strzelania moze byc tez wytarta ta fatalna płytka na przepsutnicy

która płytkę masz na myśli tą która tak jakby podtrzymuje cały filtr?

Edytowane przez myself_justme
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być silnikowy ale osobiście nie polecam, daj te 40zł za litr oleju do filtrów powietrza -> starczy na długo. Nie kupuj w sprayu. Silnikowy nie trzyma się na filtrze za dobrze więc szybko spłynie i będzie słabiutko filtrował a już przed wodą na pewno nie ochroni. Ogólnie w takich sprzętach to serwis zaczynasz zawsze od silnika bo ten potrafi zrobić duże koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego jeszcze się zapytam czy do smarowania filtra nadawałby się olej ten który leje się do silnika? było by w sumie dużo taniej...

 

litr pełnego syntetyka jest tańszy niz litr PUTOLINA czy tam innego specyfiku do filtra

one sąteż bardzo drogie nie moze byc jakis tanszy polsyntetyk do 4t przeznaczony?

 

nie może byc

która płytkę masz na myśli tą która tak jakby podtrzymuje cały filtr?

 

chodzi o tę płytkę, gdy jest wytarta moto kiepsko schodzi z obrotów, strzela w wydech itp.

0vr9.jpg

 

uploaded with ImageShack.us

 

porusza się ona na wózku razem z przepustniką, z czasem wyciera się o korpus gaźnika i moze pęknąc, co powoduje zassanie jej do silnika i zwykle rozpierduche w silniku, wyjmij gaźnik i sprawdz czy nie jest wytarta, jeśli jest musisz ją bezwzględnie wymienic, kosztuje 600zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha trzeba bedzie sprawdzić, ok czekam wlasnie na części założę nowe filtry(wypiore) nowy olej+filtr i nowa świeca narazie zobaczymy czy pomoże.. Przy okazji wyczyszcze gaznik sprężarka zrobię zdjęcie tej płytki o ktorej mówisz i ocenicie czy jest potrzeba wymiany.. Mniejmy nadzieje ze nie :) ceny juz mnie przerażają ale damy rade :))

 

p.s. Tam się chyba pomyliłeś chciałeś chyba napisać ze litr pełnego syntetyka jest droższy niż specyfik do nasaczania filtra, sprawdzałem wczoraj ceny i widziałem ze za litr oleju bede musiał koło stówki dać za ten Full syntetyk dlatego pytałem czy nie moze być pol syntetyk bo tyle za olej jeszcze nie płaciłem :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego kup 4 litry i wyjdzie cię taniej. Polecam 300V, Ipone albo Putoline Offroad 4+ estrowy. Nie znając silnika, dojechanie do końca sezonu bez awarii będzie dużym szczęściem. Zimą czeka cię wymiana tłoka, korby, sprawdzenie/wymiana zaworów, sprawdzenie/wymiana cylindra. Plusem Kawasaki i Suzuki jest dostępność do 250 4T zamienników, jakość nie powala, ale jeżdżą. Wychodzi taniej niż nowy nicasil. Generalnie z robocizna powinieneś się zmieścić w wersji podstawowej w 2 - 2,5 k zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wracam ze sklepu jak poradziliście tak zrobiłem.

Kupiłem płyn do namaczania filtra i smar do łańcucha firmy putoline ale tu w jednej rzeczy Was nie posłuchałem ale mam nadzieje ze nie zgrzeszyłem zbytnio ale to za namowa gościa w sklepie kupiłem olej który mi polecił w dobrej cenie: 32zl za litr valvoline durablend 4t synthetic blend 10w40 ktoś moze testował? Daje rade?

 

Jak zły to idę zaraz wymieniam na motula bo mam 2min od domu sklep także jak coś bedzie szybka wymianka albo zwrotka :)) p.s. Filtr do oleju kupiłem k&n . Czy to prawda ze nie trzeba go tak często wymieniać jak inne czy to pic na wodę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest półsyntetyk,lepiej było brać Valvoline synpower -> bardzo dobry olej w jeszcze lepszej cenie http://allegro.pl/valvoline-synpower-4t-10w40-4l-10w-40-dabrowa-i3418287990.html

 

Ale nie ma co panikować jak zalejesz półsyntetyk to tragedii też nie powinno być. Co k&n to raczej pic -> jak dla mnie zwykły filtr w niezwykłej cenie.

Edytowane przez heniek128
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest półsyntetyk,lepiej było brać Valvoline synpower -> bardzo dobry olej w jeszcze lepszej cenie http://allegro.pl/valvoline-synpower-4t-10w40-4l-10w-40-dabrowa-i3418287990.html

 

Ale nie ma co panikować jak zalejesz półsyntetyk to tragedii też nie powinno być. Co k&n to raczej pic -> jak dla mnie zwykły filtr w niezwykłej cenie.

wymieniłem na ten co za ludzie w tych sklepach ja jestem laik ale żeby sprzedawca nie wiedział że to nie jest full syntetyczny olej to już niezła poracha :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można to łatwo rozpoznać. Jeśli na opakowaniu jest napisane technosyntese, syntetic blend albo oparty o technologię syntetyczną to jest to półsyntetyk. Na pełnym syntetyku jest napisane zwykle full syntetic i wtedy nie ma już wątpliwości:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...