Skocz do zawartości

Brak mocy Kawasaki GPZ 1100


Frolik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi



Witam. Mam problem ze swoją kawką. GPZ 1100 97'..

 

 

Na początku

-Dostawała lewego powietrza

-miał problemy z odpalaniem w ciepłym silniku

-obroty nierzadko schodziły tylko do 3 tys. a następnie utrzymywały się, bądź schodziły powoli do wolnych obrotów

-nierzadko strzelał z tłumika

-większe spalanie niż norma(koło 8, a czytałem, że 5-5, 6)

-Po odkręceniu manetki na maksa od 4 do 5,5 tys obrotów znaczny spadek mocy(pewnie przez to powietrze)

 

 

Oddałem do serwisu

-króćce były popękane, sklejane silikonem, cięte itp - wymiana na nowe, założone

-filtr powietrza zarypany - wymiana na nowy

- brakowało oringów i podkładek na dyszach do regulacji gaźników - zakupione nowe, kompletne

- synchro, czyszczenie gaźników i regulacja mieszanki

 

Po serwisie

-Problem z odpalaniem na ciepłym silniku zniknął

- problem z tym znacznym spadkiem mocy zniknął

-wciąż obroty nierzadko schodzą z tych 3 tys. obrotów

-dalej strzela z tłumika( serwisant powiedział, że może być uszkodzony, bo coś tam zaglądał)

-Ciężko mi stwierdzić dalej jest duże spalanie, bo nie jeździłem dużo

- A teraz najważniejsze : vmax motocykl wynosi obecnie 170. Na każdym biegu koło 8 tys obrotów motocykl umiera. Z 8 do 9 w ogóle się nie zbiera. Szybciej zwiększę prędkość zmieniając bieg na o 2 wyższe i manetka do końca. Jest tragiczny spadek mocy. Może być to wina tłumika?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słabe schodzenie z obrotów to wina złej regulacji. Brak mocy to jak dla mnie wskazuje na niską kompresję. Pewnie nadal jest dość wysoka żeby silnik się nie buntował ale nie dość zeby produkował moc. Uszkodzony wydech może powodować wyższe spalanie ale czy aż tak bardzo ograniczałby silnik to trudno mi powiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na niskich obrotach, a nawet do tych 6-7 tys ciągnie nieźle, ale potem już opuszcza go moc totalnie. Byłbym w stanie sam taką regulację przeprowadzić, skoro serwis ciulowo robi? A przez tę złą regulację może być pobierana większa dawka paliwa, co powodowałoby - większe spalanie, strzelanie z tłumika, no i że motocykl miałby zbyt bogatą mieszankę i gorzej wchodził na wyższe obroty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie nie. Mam gaźniki

Dzisiaj jak odkręcałem manetę do końca to motocykl dziwnie pyrkał. Z poprzednich doświadczeń wydaje mi się, że nie dostaje za dużo paliwa. Na luzie idzie do odcięcia, ale jak na biegu to takie pyrkotanie, jakby włąśnie brakowało paliwa. Tymczasem zauważyłem, że tam, gdzie się wkłąda kluczyk do baku, to lekko bąbelkuje benzyna. Jakieś tam ciśnienie panuje, czy jak?

 

 

Jutro zabieram się za te sprawdzenie. Pompki paliwa nie ma

Edytowane przez Frolik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, powietrze dostaje się do baka. Tylko się zastanawiam skąd ta benzyna bierze się w miejscu, gdzie wkładam kluczyk, skoro nigdy poziom paliwa nie sięgnął aż tak wysoko

 

Już wiem skąd się bierze benzyna

Bak się nagrzewa, benzyna paruje i skrapla się na korku wlewu a potem spływa wężykiem.

 

 

Jeszce takie pytanie, jeżeli kranik paliwa ma pozycję full, res i PRI, to co mam zrobić aby zablokować wypływ paliwa z niegp?

Edytowane przez Frolik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej Adamie będzie działać wówczas, gdy nie ma zrabanych uszczelek/membranki w kraniku ;-). Kolega się pytał, w jakim położeniu nie będzie mu lecieć wacha, co napisałeś dobrze jak najbardziej. Paliwo nie leci na ON i RES, PRi - to priming (opróżnienie, przelanie, czy jak to tam w jeżyku pogańskim ;-) ).

Ja bym zerknął na odpowietrzenie, nie powinno się dziać nic takiego tam. Chyba, że masz zbiornik przelany, tak, że poduszki nie ma, w co wątpię, biorąc pod uwagę konstrukcję wlewu.

 

Edyta: A spróbuj zejść z poziomem paliwa, tak do połowy zbiornika i przejedź się z niedomkniętym korkiem wlewu.

Edytowane przez rura_sn-n

"O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za niedługo zabieram sie za rozbiórkę i zobaczymy, ale odpowietrzanie jest jak najbardziej w porządku, bo jeszcze wczoraj zaglądałem

Tymczasem zastanawiam się nad jedną rzeczą. Skoro wcześniej nie mogłem osiągnąć wysokich obrotów( np. za mało paliwa dostarczanego), a obecnie jak odkręcam manetę to konkretnie czuć małą ilość paliwa dostarczanego, to możę to mieć ze sobą wieele wspólnego :P rzecz jasna paliwo w baku jest prawie na full, korek odkręcony. Jeśli to nie kranik i przewody, to wina w gaźniku(albo komory pływakowe)

 

 

 

 

Żeby nie pisać tysiąc niepotrzebnych postów - tak, poszukam tych filtrów i wyczyszczę

Edytowane przez Frolik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie. Odpalając dzisiaj motocykl na pozycji kraniku ON zauważyłem że wylewa się paliwo skądś. Na zgaszonym silniku na pozycji PRI również wylewa się paliwo. Może być to problem z pływakiem i z zaworami na gaźniku? Bo przecież jak jest wystarczająco paliwa w komorze, to paliwo się tam nie dostanie, a na pozycji PRI idzie bezpośrednio do gaźnika. Jakiś pomysł którędy może uciekać paliwo? Czy po prostu rozebrać i szukać?
W baku mam 4 wężyki : jeden z pozycji PRI, drugi od odpowietrzania, trzeci od pozycji ON czyli do gaźnika. Czwarty jest do niczego nie podpięty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...