Skocz do zawartości

Kilka Problemów - Silnik - ZZR 600 1993/98


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.
Od dłuższego czasu mam problem ze swoim motocyklem.
1. Silnik wydaje denerwujący dzwięk ( nie ,nie panewka. Pierwsze jakies cykanie, drugie kosz sprzegłowy , trzecie możliwe,że przedmuchy na łączeniu kolektora z silnikiem.... wszystko to sklada sie w jeden wielki irytujacy hałas.)

2. Raz dobrze schodzi z obrotów ,a raz sporo za wolno. Czasem potrafi zawiesić się na 2tyś. obrotów.
3. Jak prysnąłem wodą na kolektory to z pierwszego od lewej woda parowała najgorzej - może nie palił na pierwszy gar i rura rozgrzała się od drugiej(są połączone poprzecznie na górze w pary chyba. 4-2-2),albo palił poprostu słabiej. Wtedy też kiepsko schodził z obrotów. Co zauwazyłem to,po 300km trasie jak zjezdzalem do garazu przygazowalem to schodził z obrotów okej. Następnego dnia zrzucilem bak,airboxa i sprawdziłem swiece i przyjrzałem sie gaźnikom. Wszystkie membrany chodzą itd.Jedna fajka była troche zmęczona i w sumie zdrutowana aby działała i spełniała swoją role. Tak jeździłem już jakiś czas i było tak jak pisze.

Co mnie zdziwiło po wymianie swiec na irydowe i po zmianie fajki na nową NGK moto jeździ jeszcze gorzej. (jeszcze gorzej schodzi z obrotów,raz zawiesił sie na 3tyś obr...) Zastanawiam sie nad tą fajką... oryginalna ma 4,3k rezystancji ,a ta co wrzuciłem ma 5k. Czy to może powodować jakies zauwazalne negatywne skutki ?

Co było robione i kiedy :

800km temu - Luzy zaworowe ustawione po srodku przedziału tolerancji. Robiłem sam

800km temu - Czyszczenie gaźników (benzyna ekstrakcyjna i przedmuchanie spreżonym powietrzem. Teraz zakupiłem specjalny spray i bede na dniach czyscil znowu. Jak nic nie da to ultradzwięki...) Skład mieszanki ustawiony i sprawdzony przy pomocy ColorTune ( niezbyt temu ufam,ale kupiłem na próbe.) Synchro gaźników ( Samemu przy pomocy CarbTune - fajne narzędzie,ale jakoś większość mowi mi ze nawet z tym robienie synchro moze byc g*wno warte.)

Filtr oleju wymieniony wraz z olejem jakieś 1k km temu.

Filtr powietrza wczoraj wyprałem i nasączyłem w oleju.(Nasączyłem olejem do filtrów K&N, a mam zwykły gąbka+włoski. Może w tym też problem,że np ten olej sie nie nadaje i filtr nie puszcza powietrza,dlatego moto gorzej chodzi z irydami i nowa fajką? Wszystko wrzucilem dzisiaj i jeździłem na próbe.)

 

Próbowałem nagrać film jak brzmi silnik,ale niestety dzwięk dosyć kiepsko sie nagrał... zaraz postaram sie wrzucić.

ZZR 600E 93 -> VFR 750 RC36I 91 Cafe project

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwieku musisz szukac sam, co do wolnego schodzenia z obrotow to najpierw sprawdz szczelnosc kroccow ssacych pryskajac na nie WD 40

A jak tam jest dobrze to oddaj do kogos w Lublinie kto ma pojecie o ustawianiu gaznikow ( Skora ? ), bo wowczas mozliwe ze masz gazniki ustawione

na uchylonych a nie zamknietych przepustnicach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://youtu.be/qmRZhdrVsm0

Film powinien sie pojawić za jakies max 10min. Na filmie obroty schodzą lepiej. Jak poszedłem sie przejechal to tragedia... Ogólnie zauwazylem,ze schodzenie gdzies tak od 4tyś zależy od ustawienia wolnych obrotów. Jak dam na 1k to schodzi ok,a jak ustawie tak na 1,3k ( tak chyba powinno byc opytmalnie) to wtedy kiepsko schodzi. Silnik mam z 98 ,a gaźniki z 93 bo w tamtym silniku poszła panewka i kupilem drugi bez gaźników,,nawet kiedys tu pisałem. Co do mechaników w Lublinie... Byłem w 3 miejscach z tym dziwnym odgłosem i nikt nie mógł stwierdzic co to może byc. Według "gdybania" mechaników zrobiłem regulacje luzów zaworowych, sprawdziłem rozrząd,napinacz itd. Sprawdzałem sprzęgło - też dobrze złożone. Jedynie kosz troche słychać,ale to inny odgłos...

Jak ustawiłem zawory zanim zalożyłem airboxa itd sprawdzałem jak chodzi i wtedy byl problem z membraną na pierwszym gaźniku. Była nieruchoma i nie podnosiła się, jednak rozebrałem gaźnik,złożyłem i chodziła jak wszystkie inne... Ostatnio sprawdzilem kontrolnie czy działa i działa.

Z gaźnikami bede chyba musiał podjechać tak czy siak,ale sie zastanawiam czy poprostu nie kupić młodszych o kilka latek.

ZZR 600E 93 -> VFR 750 RC36I 91 Cafe project

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A linki Ci się nie zacierają?Zrzuć airbox i zobacz czy po odwinięciu manetką i cofnięciu przepustnice cofają się do końca.Na próbę wywal wkład i zobacz jak schodzi z obrotów (może jest zawalony).

Możliwe że masz wytarte ośki przepustnic i łapie Ci lewe powietrze -wymiana gaźniorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że masz wytarte ośki przepustnic i łapie Ci lewe powietrze -wymiana gaźniorów.

hmmm... A czy z tym może się łączyć to,że na ssaniu może mi nawet dobić do 6tyś? że dostaje za dużo powietrza i bardziej sie wkręca?

Poczytałem troche o tym i w sumie to jest możliwe. Ciężko ustawic wolne obroty bo wskazówka drga, schodzi kiepsko. Synchro nic praktycznie nie daje bo sie rozjeżdza szybko... Mam nadzieje,że to jest to bo wymiana gaźników o ile znajde lepsze i młodsze to jakies ~200zł,a jakby to bylo coś grubszego to już gorzej.

 

Czy wrzucenie na próbe gaźników z innego ZZR mialoby sens ?

 

Edit: Bylem w garażu , podniosłem membrane i próbowałem sprawdzić palcem czy przepustnica nie ma luzów i cholera wyglada na to,że jest ok... zgłupiałem już. Czy membrany powinny mieć lekki luz przód tył?

Edytowane przez facepalm

ZZR 600E 93 -> VFR 750 RC36I 91 Cafe project

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie o ta przepustnice chodzi.

Luzy moga zlapac przepustnice uchylne na oskach, a te mozesz sprawdzic tylko po zdjeciu gaznikow.

Jasne ze przedkladke gaznikow mozesz zrobic zeby sprawdzic jak sie bedzie sprawowal i wyeliminowac inne rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn chodzi mi o to,że podniosłem membrane , wcisnąłem palucha, uchyliłem lekko przepustnice gazem i próbowałem ruszać nią w rozne strony czy nie ma luzów. O tą chodzi ? Zaraz ide zdjąć gaźniki.

Edytowane przez facepalm

ZZR 600E 93 -> VFR 750 RC36I 91 Cafe project

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie o to mi chodzi. wydaje się,że luzów nie ma,ale zaraz wytargam gaźniki i sprawdze dokładniej. Mam za to lekki luz na membranach przod-tył tak do 1-2mm. To normalne ?

 

Dostałem podpowiedź na innym forum : "jak rozłożysz czaszę membrany i podświetlisz ,ocnym światłem nie powinno nic prześwitywać"

Chodzi o taki test jak tu ktos zrobil ? http://cbr250.com/forum/thread-7961.html

 

 

 

Zaraz wrzuce swoje zdj jak to u mnie wyglada.

 

http://dl.dropboxusercontent.com/u/109785953/24072013998.jpg
http://dl.dropboxusercontent.com/u/109785953/240720131006.jpg
http://dl.dropboxusercontent.com/u/109785953/240720131007.jpg
http://dl.dropboxusercontent.com/u/109785953/240720131008.jpg
http://dl.dropboxusercontent.com/u/109785953/240720131009.jpg
http://dl.dropboxusercontent.com/u/109785953/240720131010.jpg
http://dl.dropboxusercontent.com/u/109785953/240720131011.jpg
http://dl.dropboxusercontent.com/u/109785953/240720131012.jpg
http://dl.dropboxusercontent.com/u/109785953/240720131013.jpg
http://dl.dropboxusercontent.com/u/109785953/240720131014.jpg
http://dl.dropboxusercontent.com/u/109785953/240720131015.jpg

 

Rozłaczyłem gaźniki. Na wszystkich przepustnicach jest lekki luz góra-dół,ale jest on doslownie z 1mm.

Edytowane przez facepalm

ZZR 600E 93 -> VFR 750 RC36I 91 Cafe project

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od dawien dawna nie widziałem Keihina CVK na własne oczy ale te śruby od przepustnic wyglądają podejrzanie. Jedna lekko obrobiona, część okrągła a cześć jakby kwadratowa z zaokrąglonymi bokami. Taka moja obserwacja, nie wniosek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje,tylko nie wiem czy to ma jakieś znaczenie. Gaźniki są z 93r. Ogólnie moto kupiłem od forumowicza z forum zzr i było dbane i chuchane a jak tylko przeszlo do mnie zaczęły się dziać różne dziwne rzeczy. Skonczylo sie wymianą silnika a gaźniki pozostały te same. Był regularnie czyszczone na myjce ultradzwiękowej takze syfu w nich nie bylo,dla pewnosci wyczyscilem wszystko sprayem do gaźników. Profilaktycznie zamówie też uszczelke do gaźników bo ta jest troche sfatygowana już Ustawie pływaki bo zauwazylem,że nie były ustawione równo i sprawdze. Nadal jednak nie mam pojęcia skąd dochodzi dziwny dzwięk z silnika. Po tym sezonie planuje sprzedać moto,a z tak chodzącym silnikiem to kupca ze swiecą szukac. I kto mi uwierzy,że robiłem luzy zaworowe i wszystkie inne potrzebne rzeczy?...

Edytowane przez facepalm

ZZR 600E 93 -> VFR 750 RC36I 91 Cafe project

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, musisz szukac.

My napewno za ciebie tego nie znajdziemy.

Zrob sobie stetoskop z duzego srubokreta, lub kija od szczotki i dotykaj roznych czesci

silnika z zewnatrz przykladajac ucho z drugiej strony - da sie wysluchac z ktorej czesci

silnik odglos dochodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik z Ninja Serwisu w Lublinie oblatał ze stetoskopem całe moto do okoła i nic konkretnego nie udalo sie zlokalizować. Rozchodzi sie po całym silniku. Troche było słychac zawory to wyregulowalem luzy bo rzeczywiscie wyszły z przedzialu tolerancji. Jednak to nic nie dało. Łańcuszek rozrządu jest w porządku, napinacz jest w połowie.

Nie podważam kompetencji żadnego mechanika,poprostu ten przypadek jest dziwny.

Teraz co z gaźnikami - Po wyczyszczeniu i ustawieniu poziomu wszystkich pływaków na 9mm wskazówka na wolnych obrotach juz nie drga,ale są cały czas na ~1250 rpm i nie da sie ich zmniejszyć już śrubą od wolnych obrotów. Moto chodzi teraz równiej. Jednak dalej schodzenie z obrotów jest takie sobie.
Myśle ,że nowa uszczelka pod gaźniki może troche poprawic sytuacje. Czy może szukac lepiej drugich gaźników? Wrzuciłem zdjęcia przepustnic i raczej nie ma na nich jakichs wielkich prześwitów...

Chce niedługo sprzedać moto i próbuje wszystko porobić,a tego za cholere nie moge zlokalizować... Mechanicy mówią,że to nic poważnego, a motocykliści,że tak nie powinien brzmieć zdrowy silnik.

Edytowane przez facepalm

ZZR 600E 93 -> VFR 750 RC36I 91 Cafe project

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ile obrotów masz wkręcone śruby składu mieszanki na wolnych?Z mojego doświadczenia wynika że czyszczenie gaźników na ultradźwięku powoduje ich szybkie zabicie.

Jeszcze nie napisałeś jaki masz wydech (przelot czy seria).

Ja ze swoimi gaźnikami też miałem schody ale po ustawieniu na słuch z podłączonymi wakuometrami doszedłem do ładu i kawa ładnie się zbiera i pali normalnie.

Edytowane przez proxma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doszedłem do wniosku,że podziękuje tym gaźnikom... Co nie zrobie wedlug serwisówki to i tak nie pomaga. pływaki ustawiłem i przyspiesza milion razy gorzej i ma opóźnienie w reakcji.

 

 

Wydechy mam Vipery które siedza w tym moto już od 3 lat i wszystko co powinno być wymienione pod inne wydechy zostalo zrobione. Śruby na 3 obroty.

Dzisiaj znowu nie pali na pierwszy... szukam innych gaźników.

Edytowane przez facepalm

ZZR 600E 93 -> VFR 750 RC36I 91 Cafe project

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...