Skocz do zawartości

Manualny napinacz rozrządu VTR 1000, CB 500, CBR 600


krzysiek11
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No i dalej nie mam odpowiedzi. Ile musi byc luzu na łancuszku w CBR, zeby przeskoczyl?

 

A na jakim wydziale?

 

Ja mam technika, wiec przy tobie skromnie. Bez urazy, ale gadasz jakbyą nie miala, zadnego praktycznego pojecia o tym, co mowisz

 

 

 

 

A czy ktos pisał, ze napinacz wogole jest niepotrzebny? Widze, ze ktos ma problemy z czytaniem, ze zrozumieniem :biggrin:

 

Krzysiu.

Nie chce z tobą dyskutować bo po prostu nie ma z kim. Jestes na tyle słaby w mechanice że nawet po prostu nie zdajesz sobie sprawy jak mierny masz poziom. To ty nie rozumiesz co czytasz ale o tym nie wiesz.

No ale niech będzie. Jestes już tak mądry że po prostu juz niczego więcej nie możesz się nauczyć.

Po prostu już sie nie zmieści.

I niech będzie że srubka jest potrzebna jako napinacz i gwarantuje to co on powinien zrobic.

Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce sie klócic, ale to ty gadasz i nie podajesz zadnych konkretow. Odpisalem ci na temat rozszerzalnosci, zadalem konkretne pytanie o przeskoczenie lancucha i co? I nic, w dodatku robisz ze mnie idiotę, który nie wie o czym mowi. Widze, ze masz jakas teoretyczna wiedze, ale nie masz jej czym poprzec, bo jak? Przeciez od razu lepiej znegowac cos, mimo ze nie mialo sie z tym kontaktu, a tym bardziej sie tego nie uzywalo.

Mam ci wyliczyc ile dokladnie ile wiecej musi sie wysunac trzpien w seryjnym napinaczu po rozgrzaniu? Wiesz w koncu ile luzu musi miec ten lancuch zeby przeskoczyc? No wlasnie. Ułatwie ci. Jesli łancuch jest zuzyty mniej wiecej w polowie, to nie przeskoczy nawet jesli napinacza wogole nie bedzie. Chyba, ze silnik dostanie ostro w palnik, to wtedy jest szansa, ze przeskoczy. Sprawdzalem w F2. Tak ze w przeciwienstwie do ciebie mam czym poprzec swoje zdanie. Tyle w temacie :)

 

I ludzie konkrety, czekam na konkrety, bo poki co kazdy mowi, ze to zniszczy silnik, ale nikt nie ma jasnych dowodow. Skoro to rzeczywiscie nie dziala, a nawet szkodzi, to przykladow w necie powinno byc pelno, bo takich napinaczy schodzi duzo, i to nie tylko w Polsce. Mozecie jeszcze uszkodzen szukac na angielskich stronach, bo na ebay tez mozna cos takiego kupic. Do dzieła!

Edytowane przez krzysiek11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiu. Jeżeli ktokolwiek z ciebie cos robi to ty sam.

Poza tym piszesz jak dziecko, domagając się dowodów i pomiarów.

 

Sprawa wygląda tak że to ty usiłujesz cos przeforsować i to TY powinieneś pokazac dowody na słuszność swojej tezy.

Pytasz o jakiś teoretyczny czy tez praktyczny luz jaki powinien miec łańcuch żeby przeskoczyć.

Odrobina wiedzy mechanicznej wystarczy do tego żeby wiedzieć że tam luzu nie może być.

I tego sama śrubka nie gwarantuje.

Po stronie napinacza jest tutaj całe grono i my generalnie nie mamy potrzeby udowadniania sobie że jakaś alternatywa w tym przypadku wchodzi w grę.

Sprzedaje się?

To co?

Przeciez nie od dziś wiadomo że przeciętny poziom wiedzy mechanicznej w ludzkości jest na bardzo mizernym poziomie. I właśnie niziny z tego poziomu gotowi sa kupić śrubko-napinacz.

Ci z odrobina wiedzy to zapomnij że w jakis sposób ich przekonasz. No chyba że zrobisz test na 100 tys mil kilku motocykli, udokumentujesz to że działa itd... Zrobisz kilka wykładów na uniwerkach to zapewne i Piotr i masa innych zacznie kupowac te śrubki :)

Ale najpierw to TY musisz przekonać a nie ciągle domagać się dowodów że nie masz racji.

Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dowodow z mojej strony, heh. Jakbys czytala uwaznie to podawalem je kilka razy.

Na takiej samej konstrukcji przelatalem sezon w stuncie, kumpel w F3 jezdzi na takim juz drugi sezon, inny kumpel 929 tez lata drugi sezon i nic sie nie dzieje.

 

http://cbrzone.com/sprockets.html

Widac nie jest to biedny polski wynalazek, do wykorzystywania naiwnych i niszczenia silnikow.

 

 

http://www.honda-cbr.pl/forum/czny-napinacz-rozrz-t1130.html

 

http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/109285-cbr-600-pc25-f2-rozrzad-napinacz-mechaniczny/

 

http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/117622-trwalosc-motocykli/page-3?hl=napinacz&do=findComment&comment=1541427

 

Wiele osob uzywa i jakos nikomu sie silnik sie nie wys*al, wiec cos w tym musi byc. Skoro nawet wasz forumowy spec-mechanik tomekd tego uzywa/uzywal w XX'ie to swoje zadanie musi spełniac, no nie?

 

 

Lepiej zamknijcie ten temat, bo chyba nikt nie ma tu nic ciekawego do dodania. Dziekuje za uwage.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:)

Pewnie mas rację że nic się nie dzieje, bo szybciej i tak sprzęt sprzedasz. A to że jednak cos się dzieje to usłyszysz od mechaników.

Nie przyszło ci do głowy że skoro Piotr napisał tak jak napisał to skądś się wzięło?

Podaj jeszcze statystykę jak ma się ilość sprzedanych śrubek do fabrycznych , czy też zamiennych dla fabrycznych ale jednak pełnoprawnych napinaczy.

Mysle że juz nie będzie tak fajnie.

Bo np. info że hydrauliczny napinacz ma tendencję do zbyt mocnego naciagania łańcucha w miarę wzrostu obrotów, a śrubka nie jakos mnie nie przekonuje :)

że jest lepsza.

Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie przyszło ci do głowy że skoro Piotr napisał tak jak napisał to skądś się wzięło?

 

 

Tylko skad sie wzielo? Z podań i legend? Mnie właśnie to nie przekonuje i nie przekona dopoki nie zobacze silnika rozsypanego przez własnie taki napinacz. Tak ze chyba jeszcze długo pozostane w błędzie.

 

Jesli XX z linku wyzej przejechal na tym 90 000 mil bez problemow i wg ciebie to sie nie sprawdza na dluzsza mete, to nie mam pytan...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:)

 

Nie przyszło ci do głowy że skoro Piotr napisał tak jak napisał to skądś się wzięło?

Mój dobry śp. znajomy kiedyś mawiał: Jak ci na płocie napiszą ci*a to poruchasz? Teze trzeba potwierdzić argumentem konkretnym. Kolega potwierdził że na tym cudeńku oblatał, zapodał linka do stron z których wynika że wszystko śmiga a wy nadal, że to nie działa. To już taka sztuka dla sztuki z waszej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem już nie odpisywac, ale chce podac link do bardzo podobnego tematu.

 

http://www.lublin.riders.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=8963#p112306

 

Jak widać wiele osob jest zadowolonych. Padały tez słowa, ze to niszczy silnik, ale tak jak tu nikt nie miał żadnych konkretnych przykładów, bo sie z tym nie spotkał. Dziwne, co? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki napinacz śrubkowy nie spowoduje że łańcuszek przeskoczy, ale przyspieszy zużycie całego rozrządu, tylko ciężko o jakieś przykłady czy negatywne opinie bo to się nie dzieje od razu, a na przestrzeni tysięcy kilometrów, i ktoś prędzej sprzeda motocykl niż tego doczeka. A co do przykładu tomkad, to taki napinacz nie przeszkadzał silnikowi zrobić 90000 mil ale pytanie jak często wymieniał łańcuszek rozrządu? O tym chyba nie wspominał a o to się właśnie rozchodzi. On już bardzo dawno nie pisał na forum ale może ktoś ma z nim kontakt i mógłby się wypytać czy zauważył szybsze zużycie łańcuszka.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...