Skocz do zawartości

yamaha WR 200


Rekomendowane odpowiedzi

witam:) chciałem się was poradzić czy jest sens kupić taki motorek yamaha Wr 200 z 1992 Ma ubezpieczenie do końca roku i prawo do rejestracji. Jest po całkowitym malowaniu rama[proszkowo]. Posiada 46 koni mechanicznych stan bardzo dobry. za niewielkie pieniądze 3000zł w tym dostaje kask i cały strój. chciałem się dowiedzieć jak z częściami do tego motoru, jaka awaryjność ( chodzi mi o to czy te modele nie mają czegość strasznie słabego szybko się zużywającego) i ogólną opinie na temat tego modelu bo w nie ma wiele info na ten temat w sieci:( a jak są to sprzed 10lat.

Edytowane przez basista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprzęt raczej dla fanatyka niż praktyka, owszem można zrobić dobry remont i jeździć ale zapewne dostanie czegokolwiek to tylko ASO i kosmiczne ceny albo ebay i czekanie po 2 tygodnie.......

 

ale nie mówię definitywnie nie-108kg na sucho 33KM będzie mocne i żywotne.....

według wikipedi piec od dt200 różni się tylko garnkiem, ale u nas do dt200 też nic nie można dostać..... znowusz piec od dt200 od pieca od blastera 200 (quad ) różni się tylko chłodzeniem, korba czy tłok są takie same... a do blastera części są bez problemu.....możnaby pokombinować...

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki motorek to moje mażenie. Najpiękniejszy endurak na świecie. Prawidłowa nazwa to DT 200 WR. Niby nazywana również je WR 200 ale te wychodziły bez homologacji na rynek USA - są to niepotwierdzone informacje napisane z pamięci. Silnik DT 125 rozwiercony do 200. Zawieszenie przód na UPS'ach od YZ tył rónież od YZ. Idealne połączcenie niewysilonego silnika z dobrym zawieszeniem. Klasa coś pokroju KDX 200. Bak plastik, koła i wahacz z amelinium. Przednia czacha plastikowa. Nie mam potwierdzonych danych na temat wagi ale powinna być parę kilo lżejsza od DT. Zalany po korek DT 125R waży ok 120 kg.

 

No sami powieździe że coś pięknego. http://bikepics.com/pictures/2514726/

 

Ja szukam takiego motocykla bo DT dla mnie ma za słabe zawieszenie i hamulce i troszkę przyciężkawy z kolei KTM 200 za bardzo wyczynowy, za dużo pali i drogi w utrzymaniu. Jak byś nie kupował daj namiary na ten motocykl. Chociaż domyślam się że okolice Krakowa - dla mnie za daleko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie przesadzaj po fajne nietuzinkowe moto można te 300-400km w jedną stronę trzasnąć :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bartek jeśli jarasz się wyłącznie trialową jazdą (skoro nie potrzebujesz mocy to chyba tak jest?) to czemu nie kupisz sobie triala? wygląda na to ze są znacznie tańsze w utrzymaniu i zakupie od h-enduro i pozwalają robic numery o których nawet nie pomyslisz jadąc na "zwykłym" motorcyklu

 

opcją zawsze będzie też zadławienie kata 200 kombinacjami przy zaworze lub jakąś zwężką, gdy kupiłem swojego to zacinał się zawór i wtedy moc była dosc mizerna(a mozna to zrobic w 10s uzywając klucza 8mm-dokręcic za mocno jedną z osi zaworu w cylindrze, w razie zapotrzebowania na moc przykrecic jak manual nakazuje :D ), a więc siłą rzeczy silnik dłuzej by wytrzymał, spokojnie te 100mth bez remontu o ile nie padłby od nieprzepalonego nagaru,sporo kasy udałoby sie zaoszczędzic na napędzie, oponach czy łożyskach, które moc silnika bardzo dewastuje, boleśnie to odczułem po przesiadce z 200 na 525 :D

 

a ta yamaha tez fajna, zeby żółtki rozwijali takie modele to pewnie ktm by sie nie rozwinął :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bartek jeśli jarasz się wyłącznie trialową jazdą (skoro nie potrzebujesz mocy to chyba tak jest?) to czemu nie kupisz sobie triala? wygląda na to ze są znacznie tańsze w utrzymaniu i zakupie od h-enduro i pozwalają robic numery o których nawet nie pomyslisz jadąc na "zwykłym" motorcyklu

Drogi jjanku jak by to powiedzieć coś w tę stronę już zrobiłem bo umówiłem się z gościem na forum tralowym który zaoferował mi pomacanie triala włącznie z jazdą. No nie powiem bardzo mi się to spodobało ale jest kilka ale:

- nie miał bym gdzie jeździć u mnie słabe tereny (chociaż można na podwórku mini tor sobie zrobić i się bawić)

- nie miałbym z kim jeździć, nie mogę nikogo namówić

- w 200 narzekam na zasięg a w trialu to lepiej nie mówić, nie mogł bym z kumplami wycieczek robić

 

Co do EXC 200 to fajny motorek, faktycznie aż tak drogi w utrzymaniu nie jest. Po zużyciu opon i napędu śmiem stwierdzić że nie zużywają się dużo szycbiej niż w DT. Tylko że ja to tak faktycznie dziadkowo jeżdżę. Jak narazie silnik mi chodzi, reszta jest już bardzo zmęczona życiem, od piast kół, po wysprzęgliki itp rzęczy nie naprawialne albo bardzo drogie. Więc raczej będe moim KTM jeździł do końca aż padnie bo sprzedawać nie warto. Dostałbym z 4-5 tyś a wpakowałem już tyle siana że szkoda gadać.

 

Wracając do tej DT 200 WR

Jak faktycznie po remoncie warto się nad nią zastanowić. Wygląd dla mnie nigdy nie miał znaczenia ale w takim egzemplarzu szkoda że jest troszkę skundlony. Kiepskie malowanie, błotnik i czacha nie oryginalne, obszycie siedzenia równierz. W handbarach listkowych lepiej DT do twarzy, brak prowadnicy łańcucha a to bardzo ważne bo w każdej chwili łańcuch możę spaść i narobić kuku. Pany weźcie jeszcze luknijcie na wahacz wydaje mi się że równierz kombinowany. Wygląda na stalowy z DT. Przeglądnołem kupę zdjęć WR ma całkiem inna budowę, naciąg koła na śrubce a nie na pół-księżyc. Aj znalazłem zdjęcia z takim równierz więc moglem zamieszać z tym wachaczem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

WR200 - DT200WR: The differences

- Frame numbers: DT 3XP whiile WR 4BF
- CDIs: yamaha provides 3 different CDIs for the DTs and another for the WR. Apart from a plug (differs in shape, same cables) i have seen no problem in interchanging them.
- DTs have a thicker base gasket (between the case and cylinder)
- DTs have shorter first gear
- DTs came with metal gas tank while the WRs with a plastic one.
- DTs had a street bike equipment such as side stand switch, indicators, stop light switch, full odometre with speed readings and four indicating lamps, hi-lo beam, mirrors, passenger rear sets, full plate holder with the light on it (not on the rear fender)
- DTs have an oil pump, WRs only don't.
- DTs came with 13/43 drive while the WRs 13/52
- DTs carb has a hole drilled on the side for the oil.
- DTs had a lower seat (less foam in it)
- Big difference: DTs from 92-on had fully adjustable front fork while the WRs didn't

 

Test WRki:

http://davestestsandarticles.weebly.com/uploads/4/8/4/5/4845046/dirt_rider_april_1991_yamaha_wr200.pdf

Reklama:

http://davesbikes.weebly.com/uploads/4/8/4/5/4845046/yamaha_wr200_1993_brochure.pdf

Manual:

http://www.yamahaownershandbook.com.au/lib/download.php?f=4BF-28199-71.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

witam:) chciałem się was poradzić czy jest sens kupić taki motorek yamaha Wr 200 z 1992 Ma ubezpieczenie do końca roku i prawo do rejestracji. Jest po całkowitym malowaniu rama[proszkowo]. Posiada 46 koni mechanicznych stan bardzo dobry. za niewielkie pieniądze 3000zł w tym dostaje kask i cały strój. chciałem się dowiedzieć jak z częściami do tego motoru, jaka awaryjność ( chodzi mi o to czy te modele nie mają czegość strasznie słabego szybko się zużywającego) i ogólną opinie na temat tego modelu bo w nie ma wiele info na ten temat w sieci:( a jak są to sprzed 10lat.

witam ostatni czytałem twóją rozmowe na forum. chcialem tylko zapytac czy w koncu kupiłeś to moto?? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Stałem się posiadaczem WR 200. Na razie krótkie testy i jestem mega zadowolony. Coś pomiędzy DT 125 a KTM 200 z tym że bliżej mu do KTM niż DT.

Krótkie porównanie do KTM 200 EXC z 1999 r bo takiego miałem.

Więc WR jest:

- trochę słabsza

- niższa tu zaleta w prowadzeniu a wada przy jakiś przeszkodach

- poręczniejsza

- tania

- ładniejsza ( nigdy na to nie zwracałem uwagi w endurakach ale ona jest po prostu piękna)

- spalanie nie sprawdzone ale liczę na jakieś 50-70% spalania KTM

- fajny klasyk z początku lat 90

- zawias z przodu dość miekki i o dziwo BRAK regulacji

- wygodna kanapa

- wagowo podobnie z tym że wydaje się nawet lżejsza przez niżej położony środek ciężkości

- rodzynek w śród motocykli to nie KTM którego każdy ma i może mieć

 

Podsumowując:

Idealne połączenie dobrego zawieszenia z niewysilonym idiotoodpornym silnikiem przy zachowaniu niskiej wagi. Idealny motor do amatorskiego endurzenia. Przebiegi między serwisowe liczone w tyś km a nie w godzinach. Dziś się już takich motocykli nie produkuje.

 

Będę w tym temacie więcej pisał o tym nietypowym motorku. Bo to na prawdę ciekawa maszyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...