Skocz do zawartości

Honda CB 750 F - 1981


Rekomendowane odpowiedzi

Trypel. Ale to drogie jest. Z tanich niezawodnych to NTV ale widać szukasz większych pojemności.

Byłm pozytywnie zaskoczony jak mało Speed trypel 1050 bierze (5-6l). A ma odejście że hoho :)

 

Nie będę miał więcej niz 5-6 tyś , więc muszę w tym przedziale się zmieścić.

Co do pojemności nie musi być duża . Oby nie mniej niż 600-650 ;)

Suzuki TL też jest fajne , wydawalo mi sie że są mniejsze niż 1000 , ale to tylko chyba mi się wydawało.

SQ7FBY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest, się nazywa SV650 i znajdziesz za 5 tysi. Takie tanie Ducati bez suchego sprzęgła :P Widlak większy od 650 a mniejszy od 1000 to będzie chyab tylko czoper. No chyba że lubisz starsze moto to VX 800. Naked z vką 800 i wałem kardana. Trochę kolekcjonerski teraz....

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z czoperkiem jeszcze daję sobie spokój , jeszcze do tego nie dorosłem ;)

SV650 widzialem , strasznie nie wygodne. Na TL 1000 jeszcze nie siedziałem wiec nie wiem ,ale jak to to samo co SV650 to dziękuje za Suzi.

VX 800 fajny , podoba mi sie , ale chciałbym teraz coś młodszego. Tak od `98 w górę.

 

Jeszcze troszeczkę czasu do następnego sezonu jest,wiec będę miał chwilkę na zastanowienie.

 

Wracając do tematu mojej Cebulki , założylem do niej świeczki DENSO , zmniejszylem śrubę regulacji mieszanki na wszystkich 4 gaznikach na 1,5 obr i o dziwo na chwilę obecną nie jest zle. Po przejechaniu 150km sprawdzilem świece i 2 były białe , wiec odkręcilem na nich 1/4 obr na skladzie mieszanki. Na drugich 2 bylo prawie OK. brązowe ,lecz troszeczkę za jasne. Odkreciłem na nich doslownie 1/16 obr.

Pośmigam troszkę na takim ustawieniu i zobaczymy jak będzie. Nie wiem czy tak powinno być ale mam dziwne odciecie na około 8500obr/min . Nie wiem czy jest to spowodowane teraz tym że gazniki dalej są do bani , czy poprostu ten moto tak ma.

Tak czy inaczej teraz można spokojnie jeździć.

Muszę jeszcze tylko znaleźć gdzies 2 napinacze i łańcuch. Dziwnie jest u mnie bo przedni napinacz nie jest tak jak w servisówce. Nie jest odkręcany na zewnątrz tak jak w manualu. U mnie jest poprostu odlany razem z cylindrami i z niego wystaje tylko śruba do regulacji. Jakiś dziwny mam ten silniczek. A niby RC04.

Edytowane przez Albin77

SQ7FBY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plotka, tzw. urban myth. CB 750 to BARDZO dopracowana konstrukcja, można nawet rzec, jedna z bardziej dopracowanych. Głęboko wąptię...

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczynam się gubić.

Znowu dopada mnie brak wkrecania na wyższe obroty. Świece kilka dni temu sprawdzalem i kolor byl OK .Sprawdzę dzis lub jutro jak wygladają teraz.Może to 1/4 obr juz jest dla nich za dużo. Przypuśćmy że sklad jest OK (bo jeszcze nie sprawdzilem swieczek) to co wplywa za wysokie obroty pow 6 tyś? Napewno poziom paliwa. AirCut ? Iglica z dyszą ?

Mam takie dziwne szarpanie,jakby paliwa mu brakowalo.

SQ7FBY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewidentnie moje moto wykańcza mi świece.

Postanowilem przygarnąc inne gazniki. Zmienilem gazniki,zmienilem swiece i dalej brakuje obrotka. 7tyś to max. Potem zaczyna sie dusić. Po przejechanych 50km wyciagnąlem swiece. 3 koloru brązowego,jedna biala. Odkręcilem troszkę śrubę regulacji mieszanki na tym 1 gazniku.

Obecnie mam 2,2 obr na pierwszym i 2 na pozostalych.

Prosze mi powiedziec czy dobrze kombinuje :

Jeżeli na "nowych" gaznikach dalej bedzie biala swieca ( brak paliwa) to jak wrzuce 1 gaznik ze starego kompletu (akurat ten gaznik u mnie spalanie mial OK) to temat powinien się poprawić ?

Czy taki defekt moze powodować brak mocy na wyższych obrotach ?

Już naprawdę nie wiem co mu dolega :(

 

Zastanawialem się może czy org. dysza 102 nie jest do niego za mała . Mam 4 szt stare wiec moglbym je delikatnie powiększyć powiedzmy na 110-120 ?

Edytowane przez Albin77

SQ7FBY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dałeś gaźniki od 750 czy od 900 , jeżeli od 750 to od zwykłej f czy fII, czy masz pewność że nowy zestaw jest w dobrym stanie- czy był wyciągniety z jeżdzącego moto.Z doswiadczenia wiem że podstawowa wiedza na mechaniczna nie wystarczy Ci ,a takie rzeczy potrafi ustawić na[prawdę niewielu mechaników w naszym kraju.W mojej okolicy był człowiek(był bo chyba emigrował) , który to robił to perfekcyjnie, zwłaszcza w starszych moelach - ale jego sposób pracy daleko odbiegał od tzw standardu, był niesamowicie dokładny, wręcz pedantyczny.Generalnie problemy z gaźnikami biorą się z zużycia, zabrudzenia bąź niefachowej obsługi, każde rozkręcanie i ponowne składanie na ślepo w oczekiwaniu na wynik nic Ci nie da.Musisz miec fabryczny zestaw nie macany reką rodzimego tunningu dodatkowo wyregulowany w punkt.

U mojego szwagra kilkanaście lat temu były podobne problemy w starej xj 750, moto nie miało mocy , nie wkrecało się- rozbierali gaźniki z kilka razy i w życiu by nie doszli, bo w gaznikach nie dość że zużytch, były pozamieniane dysze, dodatkowo nałozyły sie problemy z kranikiem, oraz drobne nieszczelności w postaci króćców ssącyhc, mikropęknięc membran, itp , u Ciebie podejżewam jest to samo.

Edytowane przez danmacz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybciutko odpisuje.

Porównując stare korpusy,dysze i membrany w drugim zestawie są o niebo lepsze. Na tłoczyskach podcisnieniowych są jeszcze poprzeczne prożki. Nie widać na nich dużego użytkowania,dysze nie pokaleczone,na iglicach nie widać żadnych rys itp.

Co do kranika podciśnieniowego u mnie go poprostu nie ma. Miałem na swoich gaznikach własnie jakiś zaworek podcisnieniowy , może to i przyspieszacz sie nazywa. Nie wiem czy jest to obowiązkowe czy nie ? U mnie go poprostu nie ma. Zdechła membrana ( nie wiem gdzie ją zakupić)

 

Dysze są napewno dobre.

68 i 102 (sprawdzane z manualem) . Gazniki mam 52A . Z tego co gdzieś wyczytałem to takie są w 900 , ale u mnie też takie byly. Osoba ktora sprzedawala mi te gaziorki mowila ze są od 750. W tych gaznikach nie ma możliwosci regulacji ! Jedyna ragulacja to skład mieszanki na śrubie. I to tyle :(

Króćce sprawdzalem są OK . Psikałem plakiem w koło gazników żeby sprawdzić czy nie ma żadnego zaciągania lewego powietrza i na szczęscie obroty nie idą do góry. Wiec tutaj nie powinno być problemu.

Zastanawiam się nad tym kranikiem ( u mnie zaworkiem) czy spełnia on rolę tylko zamykania paliwa , czy może spełnia rolę pompki pociśnieniowej ?

Jak dla mnie "defekt" na wyższych obrotach to ewidentnie brak paliwa. Czasami idzie w górę lecz bardzo powoli i robi kangura :) .

SQ7FBY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli gaźniki są ok, to albo szwankuje dopływ paliwa, albo przyczyn trzeba szukać już w samym silniku , tak mi się wydaje

Własnie pyknęła stówka na nowych gazniczkach i świecach. Więc wykręcam świece , patrzę na kolor elektrod.

Ciekawa sprawa...

No nowych gaziorkach wszystkie 4 świece są białe :) . Czyli efekt odwrotny jak w starych. Wiec teraz problem ubogiej mieszanki.

Normalnie idzie się załamać. Jak nie bogato to ubogo.

Śruby regulacji składu ustawione mam na 2,5 obr.

Reasumując dostaje za mało paliwa. I co teraz ? Zwiększyć dysze 102 na powiedzmy 110-120 ? Mam stary komplet więc moge je rozwiercić. Tylko czy to jest rozwiązanie problemu ?

SQ7FBY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązaniem problemu (w tym momencie) jest konsultacja z doświadczonym mechanikiem.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązaniem problemu (w tym momencie) jest konsultacja z doświadczonym mechanikiem.

 

Tak , racja .

Dlatego może ktoś z forum da jakąś wskazówkę. Oddal bym je do czyszczenia na myjkę ultradzwiękową , lecz pytalem i u mnie nikt czegoś takiego nie ma. Moge kupic jakąś na allegro za 100zl ,ale wydaje mi sie że zamiast zakupu lepiej puścić tą stówke na przelew ;)

SQ7FBY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, obawiam się ze to nei jest kwestia myjki. Na tym etapie powinien to obejrzeć ktoś kto ma doświadczenie , ma "niucha". Bo to mi wygląda na jakąś schowaną pierdołę, regulację gaźników, czy może nawet niewłaściwe gaźniki od początku w tym moto. Sorki, ale to jest "składak" to nie wiadomo co to za gaźniki oryginalnie były.....

Może być tak że się naszukasz, pownerwiasz, a pan z doświadczniem przysłowiowo "stuknie młotkiem" i będzie cacy. ;) Wiesz jak jest.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, obawiam się ze to nei jest kwestia myjki. Na tym etapie powinien to obejrzeć ktoś kto ma doświadczenie , ma "niucha". Bo to mi wygląda na jakąś schowaną pierdołę, regulację gaźników, czy może nawet niewłaściwe gaźniki od początku w tym moto. Sorki, ale to jest "składak" to nie wiadomo co to za gaźniki oryginalnie były.....

Może być tak że się naszukasz, pownerwiasz, a pan z doświadczniem przysłowiowo "stuknie młotkiem" i będzie cacy. ;) Wiesz jak jest.

 

Powiem Ci ze ta cebulka wczesniej nie miała takiego defektu.Wiec raczej gazniki grały jak trzeba.Jechałem nią na samym początku i bylo OK. Mieszanka też była dobra.

Pierwsze co zrobilem to usunąłem (zaworek/przyspieszacz podcisnieniowy) który znajdowal sie na gaznikach.Nie puszczał paliwa ponieważ membrana kleiła sie do otworu którym lało sie paliwo.

Następnie odkrylem że cewka ma zjedzone trzpienie na któe wkręca się kabel w.n. i że tutaj może tkwić problem.Wymieniłem na cewkę od CBX-a.

W między czasie zmienione byly ze 2-3 razy świece.

Zbiornik był płukany ze 30 razy ekstrakcyjną , pomimo tego i tak trochę syfu jest w srodku. Na przewód paliwowy założyłem filtr paliwa bawełniany,żeby nie dostawał sie ten syf do gazników.

O tym że pierwsze gazniki rozbieralem kilka razy nie wspomnę.Zresztą to mało ważne bo i tak w moto założone są drugie.

 

Synchronizację gazników robie sobie sam , wiec raczej pracują normalnie.

Jakoś dziwnie korci mnie do powiększenia DYSZ. Nic innego nie przychodzi mi do głowy.

Ewidentnie brakuje paliwa.

Żebym tylko jeszcze usunął problem w tym sezonie i pośmigał tak jak trzeba. Troszkę denerwujący jest ten problem w trakcie wyprzedzania.

SQ7FBY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...