Skocz do zawartości

Zgubiona iskra


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
Motocykl Honda CB450N 1985, CDI, zgubił iskrę.
1. Podmieniłem świece.
2. Podłączyłem pod samochodowe aku przez kable, żeby wykluczyć aku.
3. Zakupiłem multimetr i pomierzyłem alternator - pomiary wyszły książkowo.
4. Pomierzyłem cewkę i tu jest pierwsza nieścisłość.
Rezystancja uzwojenia wtórnego również książkowo, w serwisówce jest 7,200 - 8,800 ohm, ja mam ok. 7,700. Mierze ściągając fajki i wkładając końcówki miernika do przewodów. Ale rezystencja uzwojenia pierwotnego już się nie zgadza.Zakres to 0.55 - 0.65 ohm u mnie 0.12. - czyli między pinami na kostce.
Już dzisiaj miałem jechać po nową cewkę, ale chciałem się jeszcze upewnić czy te pomiary multimetrem za 25PLN są miarodajne?
Drugi podejrzany to akumulator, stał długo nieużywany - kilka miesięcy pod łóżkiem czekał, Podłączyłem pod prostownik i z początku kręcił ok,ale szybko przestał to podłączyłem pod aku samochodowy i wtedy już rozrusznik kręcił żwawo.
Jak sprawdzić akumulator multimetrem? Myślicie, że podłączenie pod samochodową baterie wyklucza wpływ padniętego akumulatora na pojawienie się iskry?
pozdrawiam

 

Edytowane przez motor niczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykluczyłem akumulator kupując nowy, nowe przewody od aku, ciężko dostać taką cewkę do mojej starej cebuli... Stąd nowe pytanie czy dwubiegunowa cewka z fiuta 126p może być? chociaż do samych testów sprawdzić czy iskra się pojawi? W mojej Hądzie zapłon CDI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem, właściwa cewka trudno dostępna, to 85 rok tych cewek jest coraz mniej. Pomiary multimetrem mówią jedno, ale nie wiem czy można im ufać na 100%. Cewki szukam to pewne i będzie tam siedzieć cewka dedykowana. Ale czy na próbę, aby uzyskać iskrę muszę czekać na cewka z mojego modelu? To jest mój główny problem, czy nie mogę zastąpić tej cewki INNĄ? np z innej Hani? Innego Japońca? Z malacza? - pomysł z podmianą cewki z malacza wziął się z tego forum, Piotr Dudek o tym pisał między innymi. Ale chce się upewnić, czy mając zapłon CDI takie manewry są możliwe?

dzięki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli trafisz cewkę z takim samym uzwojeniem pierwotnym. Tutasz masz listę modeli do których pasuje cewka od cb450sc. Dowiedz się czy któryś z wypisanych modeli jest pokrewny i wtedy możesz szukać dalej http://www.partzilla.com/parts/detail/honda/HP-30530-447-003.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiary multimetrem mówią jedno, ale nie wiem czy można im ufać na 100%.

Cewki szukam to pewne i będzie tam siedzieć cewka dedykowana. Ale czy na próbę, aby uzyskać iskrę muszę czekać na cewka z mojego modelu? To jest mój główny problem, czy nie mogę zastąpić tej cewki INNĄ?

A jesteś pewien, że cewka którą masz jest na 100% oryginalna??? Rezystancja to rezystancja, nawet najtańsze mierniki mierzą wystarczająco dokładnie, jak chcesz być pewny to kup sobie opornik 1 Ohm w sklepie (wydasz jakieś 25 groszy).

Parametrów cewki jest kilka: rezystancja, napięcie, indukcyjność - te są ważniejsze, jak cewka je spełnia to nie ma problemu.

Edytowane przez DEAD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest oryginalna, na cewce jest numer seryjny który odpowiada oryginałowi. Ale właśnie w tym rzeczy, kupuje nową cewkę na gwarancji od powiedzmy 126p i pytanie: jeżeli ta podmieniona cewka jest sprawna to iskra powinna się pojawić? Czy w żaden sposób inna cewka nie zda egzaminu nawet na chwile?

 

Shinigami piękna lista roczników mojego modelu od 79 roku... Jak nie mogę dostać do 85 CB450/400 to na pewno łatwiej będzie szukać do 79...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest oryginalna, na cewce jest numer seryjny który odpowiada oryginałowi. Ale właśnie w tym rzeczy, kupuje nową cewkę na gwarancji od powiedzmy 126p i pytanie: jeżeli ta podmieniona cewka jest sprawna to iskra powinna się pojawić? Czy w żaden sposób inna cewka nie zda egzaminu nawet na chwile?

 

Shinigami piękna lista roczników mojego modelu od 79 roku... Jak nie mogę dostać do 85 CB450/400 to na pewno łatwiej będzie szukać do 79...

 

A jesteś pewny, że Twoja cewka jest uszkodzona ?

Sprawdzałeś ją w innym motocyklu ?

 

I nie pisz bzdur, że nie możesz dostać takiej cewki nowej bo jest do zamówienia w każdym serwisie Hondy.

Napisz raczej, że cena tejże jest dla Ciebie niestrawna.

 

http://www.gearhead.com/honda-30530-447-003.html#/s/HOM//30530-447-003/1

zamawiasz i za kilka dni masz w domu :biggrin:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to powtórzę jeszcze raz, dedykowana cewka będzie tam siedzieć, zamawiam z nową z cmsnl. I właśnie nie mam pewności, że moja cewka jest uszkodzona, nie mam znajomych motocyklistów i nie sprawdzę tej cewki w innym CB450N. O to cały temat, przed zamówieniem chce to sprawdzić, w tym celu zaopatrzyłem się w multimetr aby pomierzyć wg serwisówki alternator, zakupiłem nowe aku, wymiana przewodów, wtyczki potraktowane preparatem "kontakt" do czyszczenia styków. I w tym momencie mam problem, mam możliwe rozwiązane - zakupić od ręki za 40-50pln cewkę od malacza, nową, i wpiąć do instalacji i sprawdzić czy iskra się pojawi...

 

Piotrze napisałeś, żeby sprawdzić w innym moto, musi być to mój model czy może to być dowolny Japończyk z układem CDI?

 

Sam też Piotrze kiedyś bez dociekania udzieliłeś odpowiedzi:

http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/97778-cewka-zaplonowa/?p=1755294

więc stąd moje pytanie o podmianę cewki, gdybym tego nie przeczytał w ciemno zamówiłbym nową cewkę bo innego rozwiązania bym nie widział.

a dodam jeszcze tylko, że jeśli chodzi o elektrykę, te wszystkie omy, volty i cewki to jestem zielony, na fizyce zawsze spałem ;) stąd też moja serdeczna prośba o wskazanie drogi, nie oczekuje od nikogo pełnego know-how na talerzu podanego przed laptop.

 

pozdrawiam

Edytowane przez motor niczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to powtórzę jeszcze raz, dedykowana cewka będzie tam siedzieć, zamawiam z nową z cmsnl. I właśnie nie mam pewności, że moja cewka jest uszkodzona, nie mam znajomych motocyklistów i nie sprawdzę tej cewki w innym CB450N. O to cały temat, przed zamówieniem chce to sprawdzić, w tym celu zaopatrzyłem się w multimetr aby pomierzyć wg serwisówki alternator, zakupiłem nowe aku, wymiana przewodów, wtyczki potraktowane preparatem "kontakt" do czyszczenia styków. I w tym momencie mam problem, mam możliwe rozwiązane - zakupić od ręki za 40-50pln cewkę od malacza, nową, i wpiąć do instalacji i sprawdzić czy iskra się pojawi...

 

Piotrze napisałeś, żeby sprawdzić w innym moto, musi być to mój model czy może to być dowolny Japończyk z układem CDI?

 

Sam też Piotrze kiedyś bez dociekania udzieliłeś odpowiedzi:

http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/97778-cewka-zaplonowa/?p=1755294

więc stąd moje pytanie o podmianę cewki, gdybym tego nie przeczytał w ciemno zamówiłbym nową cewkę bo innego rozwiązania bym nie widział.

a dodam jeszcze tylko, że jeśli chodzi o elektrykę, te wszystkie omy, volty i cewki to jestem zielony, na fizyce zawsze spałem ;) stąd też moja serdeczna prośba o wskazanie drogi, nie oczekuje od nikogo pełnego know-how na talerzu podanego przed laptop.

 

pozdrawiam

 

Czytaj proszę ze zrozumieniem moje teksty - wysłałeś odnośnik dotyczący silnika z przerywaczami zapłonu bez CDI.

 

W Twoim przypadku możesz taką kombinacją uwalić moduł CDI.

Masz miernik i możesz sobie sprawdzić czy impulsator podaje sygnał dla modułu a moduł na cewkę.

Kolega wcześniej poał Ci na talerzu listę motocykli w których jest zamontowana taka sama cewka.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok wielkie dzięki, teraz ostatnie pytanie i już będę wszystko wiedział: czyli wystarczy wypiąć cewkę, zakręcić rozrusznikiem i na kostce z modułu zmierzyć napięcie?

 

impulsator już sprawdzałem, wg serwisówki mierzyłem rezystencje między wskazanymi pinami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shinigami piękna lista roczników mojego modelu od 79 roku... Jak nie mogę dostać do 85 CB450/400 to na pewno łatwiej będzie szukać do 79...

 

A mało to używek ? Lista jest dla tej konkretnej części ale producenci mają to do siebie, że przez kilka lat używają używają jednej części w kilku modelach dlatego zaleciłem Ci sprawdzić powiązania między modelowe. Amerykanie niestety nie znają pojęcia CB450N.

 

A odnośnie impulsatora to możesz się posłużyć lampą, której ze wstydem przyznaję nazwy nie znam a wygląda tak http://3.bp.blogspot.com/-MHNImRhH--U/UDrU04L57lI/AAAAAAAAAkI/8qscIwdwo-Q/s400/testlight.gif i teoria brzmi, że na żarniku zobaczysz czy impulsator podaje sygnał. Multimetry są za wolne do takich rzeczy. Lampę możesz pożyczyć, jeśli okaże się za droga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shinigami na prawdę mało, wysłałem kilka zapytań do gości z allegro przecież i wiem, że nie ma. Co Wy macie z tymi tekstami "za droga","niestrawna cena" stare, słabe moto to od razu słaby portfel? Dajcie na luz w tych kwestiach


Dzięki Hans na pewno się odezwę.
Edytowane przez motor niczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zwykła próbówka ROTFL :D Cewka WN do tego motocykla to zwykła cewka dwubiegunowa i podejdzie od 90% motocykli.

 

 

Sprawdzenie tego układu trwa jakieś 5 minut, odkręcasz impulsator albo kupujesz od chińczyka(koszt 20zł), podłączasz i przejeżdżasz stalowym kluczem wielokrotnie, iskra ma być zawsze. Jeśli gdzieś ginie to sprawdź luty w module.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...