Skocz do zawartości

motor niczy

Forumowicze
  • Postów

    21
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osobiste

  • Motocykl
    CB450N
  • Płeć
    Mężczyzna

Informacje profilowe

  • Skąd
    Zabrze

Osiągnięcia motor niczy

NOWICJUSZ - macant tematu

NOWICJUSZ - macant tematu (8/46)

0

Reputacja

  1. Shinigami na prawdę mało, wysłałem kilka zapytań do gości z allegro przecież i wiem, że nie ma. Co Wy macie z tymi tekstami "za droga","niestrawna cena" stare, słabe moto to od razu słaby portfel? Dajcie na luz w tych kwestiach Dzięki Hans na pewno się odezwę.
  2. ok wielkie dzięki, teraz ostatnie pytanie i już będę wszystko wiedział: czyli wystarczy wypiąć cewkę, zakręcić rozrusznikiem i na kostce z modułu zmierzyć napięcie? impulsator już sprawdzałem, wg serwisówki mierzyłem rezystencje między wskazanymi pinami.
  3. No to powtórzę jeszcze raz, dedykowana cewka będzie tam siedzieć, zamawiam z nową z cmsnl. I właśnie nie mam pewności, że moja cewka jest uszkodzona, nie mam znajomych motocyklistów i nie sprawdzę tej cewki w innym CB450N. O to cały temat, przed zamówieniem chce to sprawdzić, w tym celu zaopatrzyłem się w multimetr aby pomierzyć wg serwisówki alternator, zakupiłem nowe aku, wymiana przewodów, wtyczki potraktowane preparatem "kontakt" do czyszczenia styków. I w tym momencie mam problem, mam możliwe rozwiązane - zakupić od ręki za 40-50pln cewkę od malacza, nową, i wpiąć do instalacji i sprawdzić czy iskra się pojawi... Piotrze napisałeś, żeby sprawdzić w innym moto, musi być to mój model czy może to być dowolny Japończyk z układem CDI? Sam też Piotrze kiedyś bez dociekania udzieliłeś odpowiedzi: http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/97778-cewka-zaplonowa/?p=1755294 więc stąd moje pytanie o podmianę cewki, gdybym tego nie przeczytał w ciemno zamówiłbym nową cewkę bo innego rozwiązania bym nie widział. a dodam jeszcze tylko, że jeśli chodzi o elektrykę, te wszystkie omy, volty i cewki to jestem zielony, na fizyce zawsze spałem ;) stąd też moja serdeczna prośba o wskazanie drogi, nie oczekuje od nikogo pełnego know-how na talerzu podanego przed laptop. pozdrawiam
  4. Tak jest oryginalna, na cewce jest numer seryjny który odpowiada oryginałowi. Ale właśnie w tym rzeczy, kupuje nową cewkę na gwarancji od powiedzmy 126p i pytanie: jeżeli ta podmieniona cewka jest sprawna to iskra powinna się pojawić? Czy w żaden sposób inna cewka nie zda egzaminu nawet na chwile? Shinigami piękna lista roczników mojego modelu od 79 roku... Jak nie mogę dostać do 85 CB450/400 to na pewno łatwiej będzie szukać do 79...
  5. Tak jak pisałem, właściwa cewka trudno dostępna, to 85 rok tych cewek jest coraz mniej. Pomiary multimetrem mówią jedno, ale nie wiem czy można im ufać na 100%. Cewki szukam to pewne i będzie tam siedzieć cewka dedykowana. Ale czy na próbę, aby uzyskać iskrę muszę czekać na cewka z mojego modelu? To jest mój główny problem, czy nie mogę zastąpić tej cewki INNĄ? np z innej Hani? Innego Japońca? Z malacza? - pomysł z podmianą cewki z malacza wziął się z tego forum, Piotr Dudek o tym pisał między innymi. Ale chce się upewnić, czy mając zapłon CDI takie manewry są możliwe? dzięki i pozdrawiam
  6. Wykluczyłem akumulator kupując nowy, nowe przewody od aku, ciężko dostać taką cewkę do mojej starej cebuli... Stąd nowe pytanie czy dwubiegunowa cewka z fiuta 126p może być? chociaż do samych testów sprawdzić czy iskra się pojawi? W mojej Hądzie zapłon CDI.
  7. Witam,Motocykl Honda CB450N 1985, CDI, zgubił iskrę. 1. Podmieniłem świece.2. Podłączyłem pod samochodowe aku przez kable, żeby wykluczyć aku.3. Zakupiłem multimetr i pomierzyłem alternator - pomiary wyszły książkowo.4. Pomierzyłem cewkę i tu jest pierwsza nieścisłość. Rezystancja uzwojenia wtórnego również książkowo, w serwisówce jest 7,200 - 8,800 ohm, ja mam ok. 7,700. Mierze ściągając fajki i wkładając końcówki miernika do przewodów. Ale rezystencja uzwojenia pierwotnego już się nie zgadza.Zakres to 0.55 - 0.65 ohm u mnie 0.12. - czyli między pinami na kostce. Już dzisiaj miałem jechać po nową cewkę, ale chciałem się jeszcze upewnić czy te pomiary multimetrem za 25PLN są miarodajne? Drugi podejrzany to akumulator, stał długo nieużywany - kilka miesięcy pod łóżkiem czekał, Podłączyłem pod prostownik i z początku kręcił ok,ale szybko przestał to podłączyłem pod aku samochodowy i wtedy już rozrusznik kręcił żwawo. Jak sprawdzić akumulator multimetrem? Myślicie, że podłączenie pod samochodową baterie wyklucza wpływ padniętego akumulatora na pojawienie się iskry? pozdrawiam
  8. Z własnego doświadczenia wiem, że albo coś robić porządnie albo nie robić w ogóle. Szczególnie jeżeli, tak jak ja, masz ograniczony budżet za serwisowanie swojego motocykla. Sezon jest krótki i szkoda tracić czas na ciągłe poprawianie jednej rzeczy, jak już robisz lagi to czemu nie wymienić uszczelniaczy? Czytamy serwisówke, lagi na stół, rozbieramy i sprawdzamy wg serwisówki. 3 stówy za sprężyny to nie dużo, wydasz i zapominasz o problemie. Inaczej będziesz robił tak jak ja 2 razy te same rzeczy wydając 2 razy więcej pieniędzy.
  9. edzio mam pytanie, na poprzedniej stronie stara wyga zapytał o wydechy do kz 440, mam podobny motocykl i jestem ciekaw jaką średnice przelotu byś tam zastosował? Pełen przelot? Jakieś przegrody, komory rozprężające? Prosta perforowana rura czy może stożkowaty kształt - na ten temat słyszałem rózne opinie... Planuje do wiosny wyrzeźbić coś dla swojego staruszka - cb450 - i zgłębiam temat, oczywiście uszanuje jeżeli nie podzielisz się swoją szeroką wiedzą i doświadczeniem ;)
  10. Witam, Szukam informacji na temat wymiarów pierścieni tłokowych do Hondy CB 450S, chodzi o wysokość tych pierścieni, ma ktoś może dostęp do takich informacji? Może być to 1,2mm górny i 1,5mm dolny? pozdrawiam
  11. Na olej w gwintach jestem wyczulony bo raz już rozsadziłem blok... nie ma opcji żeby tam dostał się jakiś płyn, musiałem przy wykręcaniu uszkodzić gwint. Zresztą, stare szpilki, stare gwinty, stary motór - najwyższa pora żeby coś puściło ;)P
  12. Panowie wkręciłem tam krótszą szpilkę... odpala, jeździ więc jest spoko ;) to i tak ostatni sezon tego moto. Widocznie coś się stało z gwintem, ale ja już nie mam ochoty zrzucać głowicy, cylindrów. Pozdrawiam
  13. Witam, Jestem po wymianie uszczelki pod głowicą, motocykl to Honda CB450N, mam problem z wkręceniem jednej szpilki. Długość szpilek jest różna ale dzięki serwisówce jestem pewien że wkręcam szpilki w odpowiednie miejsca. Póki co żadnej ze szpilek nie dociągnąłem odpowiednim momentem, tylko je wkręciłem lekko. Z jedną szpilka jest problem, czuje opór większy niż w czasie wkręcania poprzednich szpilek, a im głębiej ją wkręcam opór jest wiekszy. Zatrzymałem się więc w momencie kiedy do pełnego wkręcenia brakuje mi jakieś 3-4mm. Co dalej? Nie łamać się i wkręcać? boje się że pęknie mi blok, urwe gwint itp. W gwincie nie ma oleju, jest tam czysto, podmieniam szpilki i nic. Mam w planch skrócić gwint szpilki o te 5mm, jest to dobry pomysł? Chciałbym już pojeździć... Krótsza szpilka wkręca się fajnie bez oporów. Pierwszy raz sam przykręcam głowice i nie wiem czy to normalne? Mam się nie bać i jechać dalej? dzięki, pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...