NATHAN Posted June 9, 2013 Share Posted June 9, 2013 Witam, pytanko może głupie i banalne, ale moje pytanie jest następujące, czy ktoś z rodziny Dyna/Softail (ale CUSTOM czyli FXSTC) jeździ na oleju w przednich lagach 15W ? Moja Dyna ma z przodu zawias identyczny jak właśnie w Softach Customach, i zastanawia mnie co tam jest fabrycznie zalewane ?Wiem że oni mają swoje jakieś inne oznaczenia, ale obiło mi się o uszy że standardowo wlewają chyba odpowiednik 10W, jednak moim zdaniem przód mam za miękki, dlatego myślę o wymianie i zalaniu od razu 15W, co sądzicie ? Z góry dzięki i Pozdrawiam :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FIS Posted June 10, 2013 Share Posted June 10, 2013 (edited) He... no własnie... :biggrin:Tu jest właśnie zonk. :biggrin:Oryginał to 15W. I też będzie za miekki na nasze polskie dziury. ;) Edited June 10, 2013 by fisu Quote "Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.'' Autoryzowany dealer S&S Cycle https://harley-parts.pl/ https://silentgrayfellow.pl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
NATHAN Posted June 10, 2013 Author Share Posted June 10, 2013 (edited) Fisu, więc co ? 20W ? ;) :biggrin: I ile wchodzi do lag ? z tego co widziałem w jakiejś serwisówce to chyba po 300 ml na lagę ? EDIT :Sprawdziłem właśnie w mojej serwisówce do Dyny 91-98, i tam jest napisane że FORK OIL HD Type E or equivalent, a wyczytałem na v-twinforum że E odpowiada 10W. " HD Type E = Fork Oil 10wt (Type E™)HD Type B = Fork Oil 15wt (Type B™)HD Type H/D = Fork Oil 20wt (Type H/D™) " Oto link : http://www.v-twinforum.com/forums/wheels-tires-brakes-suspension/117373-fork-oil-weight-flht.html I teraz po tym co napisałeś Fisu myśle o 20W jednak :) http://www.v-twinforum.com/forums/wheels-tires-brakes-suspension/197812-weight-h-d-type-e-fork-oil.html A tu jeszcze co innego :huh: i bądź tu mądry. Edited June 10, 2013 by NATHAN Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skinner Posted June 10, 2013 Share Posted June 10, 2013 (edited) Na ten przykład tak to ujmuje manual dla Softail z 2007 roku. Pytanie: jakie masz moto, bo jak widzisz leje się różne ilości... A mierzy na dwa sposoby. HD ma bodajże trzy rodzaje "twardości" oryginalnego oleju. Z tego co wiem, to z założenia leją ten najbardziej miękki (Type E). Na wiosnę zmieniłem na medium i już mi tak moto nie pływa :) Edited June 10, 2013 by Skinner Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NATHAN Posted June 10, 2013 Author Share Posted June 10, 2013 Skinner dzięki :) ale ja mam Dynę jeszcze na EVO :) 1998 rok :) model Wide Glide czyli oznaczenie FXDWG :)Właśnie ja mam chyba zalany ten E czyli odpowiednik 10W i jest zdecydowanie za miękko :)A medium to właśnie 15W i on będzie chyba ok do mojej jazdy :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FIS Posted June 10, 2013 Share Posted June 10, 2013 (edited) Nathan- puszcze Ci kontre:Type "E" is 5 weight - the lightest oneType "B" is 10 weightType "screamin' eagle" is 15 weightType "screamin' eagle racing oil" is 20 weightOto link: :biggrin:http://www.v-twinforum.com/forums/wheels-tires-brakes-suspension/197812-weight-h-d-type-e-fork-oil.htmltak dla przykładu, że trzeba uwazac na fora i uczyc się z ksiazek... :cool:P.S.Na FM-ie tez trzeba uwazać... :laugh: Ale masz racje- mój bląd- :notworthy: - jest jak piszesz :clap: , co nie zmienia faktu ze 15 za miekko, a 20 za twardo. :icon_razz:Zastosuj mieszanke Motula 15W- 66% + 20W- 33% *Albo jeszcze lepiej Agipa. Motul gestnieje i pod koniec 10 000 km "ciagnie nitkę"- jak ja to nazywam.Bedzie Pan zadowolony. (CHYBA). :icon_mrgreen:*)- Wszystkie prawa zastrzeżone... :icon_mrgreen: :icon_razz: Mieszanka ta jest na tyle komfortowa, ze łapy nie bolą na dziurach, a przy 150- 160 HDek fajnie wchodzi w łuki.Wady- trzeba pilnowac ciśnienia w oponie przedniej.Przy ganianiu na autostradzie około 190 na duzym łuku i przy załapaniu białej krechy przerywanej- Hdek lekko łapie shimmy, ale nie ma idealnych rozwiazań. Choc może nie do końca..... Hajka... :flesje:Przy katach pochylenia główki ramy 32 st. stosuję inna mieszanke, wiec Ci co nie maja 34st. niech nie kopiuja bezmyslnie. :icon_razz: P.S.Podoba mi się jedno- dbasz o szczegóły- uzywasz głowy i nie walisz tępo tego co w ksiązkach od Hd napisali... no i pewnie nieźle czujesz motor, skoro Ci to zaczęło przeszkadzać. :clap: Edited June 10, 2013 by fisu Quote "Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.'' Autoryzowany dealer S&S Cycle https://harley-parts.pl/ https://silentgrayfellow.pl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skinner Posted June 10, 2013 Share Posted June 10, 2013 Skinner dzięki :) ale ja mam Dynę jeszcze na EVO :) 1998 rok :) model Wide Glide czyli oznaczenie FXDWG :)Właśnie ja mam chyba zalany ten E czyli odpowiednik 10W i jest zdecydowanie za miękko :)A medium to właśnie 15W i on będzie chyba ok do mojej jazdy :)Nie napisałeś co masz, to podesłałem przykład tylko :-) Jakby co, to w necie znajdziesz wszystkie manuale, więc i do swojego pewnie zalecenia fabryczne dorwiesz. Oczywiście, nie ma musu, żeby się do nich stosować :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NATHAN Posted June 10, 2013 Author Share Posted June 10, 2013 (edited) Fisu, no właśnie też to widziałem w innym linku z tego samego forum i zgłupiałem :huh: Masz rację że na forach czasami są przeciwstawne informacje, jak również z tym że nie zawsze książka "ma rację" :) Olej chciałem właśnie zalać Motula, więc chyba Cię posłucham i zrobię sobie takiego mixa, i wyjdzie coś ala 17-18 W :laugh: :biggrin: Ciśnienia w oponach pilnuję bardzo (i sprawdzam raz w tygodniu), szczególnie właśnie z przodu, i nie daje tyle co fabryka zaleca czyli 30 PSI ~ 2.05 bara , lecz daję 2.2-2.3 ze względu na nasze wspaniałe drogi, a że mam "naleśnik" MH90-21 to nie chcę szybko centrować felgi.Zresztą uważam że 2 bary na taki naleśnik o niskim profilu to jednak trochę za mało (tymbardziej że taka opona i tak komfortu żadnego nie daje) :) tyle to mogą mieć 19 calowe koła z oponami o większym profilu, gdzie ma się co ugiąć.2.5 do przodu też nie ładuje bo to chyba jednak już ciutke za dużo. Z tyłu natomiast daję 2.5-2.6, chyba że jadę z kimś to dmucham do 2.7. Btw. nie zdarza mi się raczej ganiać z takimi prędkościami :biggrin: Co do dbałości o szczegóły - dziękuję :) ale nie uważam że to u motocyklisty coś niezwykłego czy szczególnego, to są w końcu 2 kółka, więc bezpieczeństwo i komfort muszą być na 1 miejscu, a "fabryka" nie koniecznie zawsze ma we wszystkim rację :)A w małym Intruderze właśnie miałem zalane 10W i też było też zdecydowanie za miękko, i po zmianie na 15W bylem zadowolony, stąd chciałem to samo zastosować tutaj. Co prawda mam wrażenie że czasami moje pytania są nieco dziwne i może upierdliwe, ale od tego przecież chyba jest forum :)A ten przedni zawias był dla mnie za miękki już od początku :) Fisu, jak zwykle wielkie dzięki :notworthy: :lalag: :flesje:, Tobie Skinner również :) Edited June 10, 2013 by NATHAN Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fxdlmarek Posted December 28, 2013 Share Posted December 28, 2013 witam wszystkich, Nathan, mam do Cue pytanko,, (ile oleju wlales do lagi i jaki 10,2o czy moze jakas mieszanka,,?) mam Dyne 2001 FXDL,,, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NATHAN Posted December 28, 2013 Author Share Posted December 28, 2013 Hej, ja wlałem jednak 15W i żałuję, bo Fisu miał rację, że 15W jest za miękki, a 20W za twardy :) i polecam zrobić taką mikstrurę właśnie, bo na 20W może "kopać" po łapach na dziurach...I wlałem MOTULa Fork oczywiście :)U mnie w FXDWG wchodzi na "mokrą" lagę, po 302 ml (300 wlałem - bez jaj z tą dokładnością ;) ) a bodajże po 330 ml na suchą lagę.Nie wiem jak to jest w FXDL czy masz takie same lagi, czy ciut mniejsze... pewnie mniejsze i tam wchodzi coś około chyba 280 ale to już musisz poszukać na necie dokładnie, lub w manualu :) sprawdzę później jak będe w domu to postaram się dopisać Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fxdlmarek Posted December 28, 2013 Share Posted December 28, 2013 (edited) sa mnijesze,wielkie dzieki,,, Edited December 28, 2013 by fxdlmarek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NATHAN Posted December 29, 2013 Author Share Posted December 29, 2013 Spox :)FXDL to jest Dyna Low Rider ?Jeśli tak, to podają tak : 9.2 ..... 10.2 ..... Dyna/Low Rider 1991-2005Chodzi oczywiście o Fluid OZ, pierwsza wartość to WET fork czyli przy zmianie, druga to DRY czyli jak wyciągasz, czyścisz itp. Czyli pierwsza wartość daje 272 ml , a druga 301 ml. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fxdlmarek Posted December 30, 2013 Share Posted December 30, 2013 tak to jest Low Rider 2001r.,super dziekuje, tylko teraz musze dokupic oleje 15 i 20ech niepotrzebnie kupilem 10W(chyba ze dalo by sie taka miesznke zrobic z oleju 10 i 20 oczywiscie w odpowiednich proporcjach,,?)albo-sprzedam olej IPON 10 ;) jeszcze raz dzieki, badz pozdrowiony Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczyrk Posted January 1, 2014 Share Posted January 1, 2014 Ja wlewam Motula fork oil 20w i wszystko cacy chodzi na każdym przodzie czy to ori czy tuning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fxdlmarek Posted January 11, 2014 Share Posted January 11, 2014 a ja w taki razie zrobie miesznake, 10 i 20,,poradzcie jak dobrac proporcje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.