Jump to content

Olej do przednich lag


Recommended Posts

Witam, pytanko może głupie i banalne, ale moje pytanie jest następujące, czy ktoś z rodziny Dyna/Softail (ale CUSTOM czyli FXSTC) jeździ na oleju w przednich lagach 15W ?

 

Moja Dyna ma z przodu zawias identyczny jak właśnie w Softach Customach, i zastanawia mnie co tam jest fabrycznie zalewane ?

Wiem że oni mają swoje jakieś inne oznaczenia, ale obiło mi się o uszy że standardowo wlewają chyba odpowiednik 10W, jednak moim zdaniem przód mam za miękki, dlatego myślę o wymianie i zalaniu od razu 15W, co sądzicie ?

 

Z góry dzięki i Pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

Fisu, więc co ? 20W ? ;) :biggrin:

 

I ile wchodzi do lag ? z tego co widziałem w jakiejś serwisówce to chyba po 300 ml na lagę ?

 

 

EDIT :

Sprawdziłem właśnie w mojej serwisówce do Dyny 91-98, i tam jest napisane że FORK OIL HD Type E or equivalent, a wyczytałem na v-twinforum że E odpowiada 10W.

 

"

HD Type E = Fork Oil 10wt (Type E™)
HD Type B = Fork Oil 15wt (Type B™)
HD Type H/D = Fork Oil 20wt (Type H/D™) "

 

Oto link : http://www.v-twinforum.com/forums/wheels-tires-brakes-suspension/117373-fork-oil-weight-flht.html

 

I teraz po tym co napisałeś Fisu myśle o 20W jednak :)

 

http://www.v-twinforum.com/forums/wheels-tires-brakes-suspension/197812-weight-h-d-type-e-fork-oil.html

 

A tu jeszcze co innego :huh: i bądź tu mądry.

Edited by NATHAN
Link to comment
Share on other sites

Na ten przykład tak to ujmuje manual dla Softail z 2007 roku. Pytanie: jakie masz moto, bo jak widzisz leje się różne ilości... A mierzy na dwa sposoby.

 

HD ma bodajże trzy rodzaje "twardości" oryginalnego oleju. Z tego co wiem, to z założenia leją ten najbardziej miękki (Type E). Na wiosnę zmieniłem na medium i już mi tak moto nie pływa :)

 

post-44161-0-35219100-1370871657.jpg

Edited by Skinner
Link to comment
Share on other sites

Skinner dzięki :) ale ja mam Dynę jeszcze na EVO :) 1998 rok :) model Wide Glide czyli oznaczenie FXDWG :)

Właśnie ja mam chyba zalany ten E czyli odpowiednik 10W i jest zdecydowanie za miękko :)

A medium to właśnie 15W i on będzie chyba ok do mojej jazdy :)

Link to comment
Share on other sites

Nathan- puszcze Ci kontre:

Type "E" is 5 weight - the lightest one
Type "B" is 10 weight
Type "screamin' eagle" is 15 weight
Type "screamin' eagle racing oil" is 20 weight

Oto link: :biggrin:

http://www.v-twinforum.com/forums/wheels-tires-brakes-suspension/197812-weight-h-d-type-e-fork-oil.html

tak dla przykładu, że trzeba uwazac na fora i uczyc się z ksiazek... :cool:

P.S.

Na FM-ie tez trzeba uwazać... :laugh:

 

Ale masz racje- mój bląd- :notworthy: - jest jak piszesz :clap: , co nie zmienia faktu ze 15 za miekko, a 20 za twardo. :icon_razz:

Zastosuj mieszanke Motula 15W- 66% + 20W- 33% *

Albo jeszcze lepiej Agipa. Motul gestnieje i pod koniec 10 000 km "ciagnie nitkę"- jak ja to nazywam.

Bedzie Pan zadowolony. (CHYBA). :icon_mrgreen:

*)- Wszystkie prawa zastrzeżone... :icon_mrgreen: :icon_razz:

 

Mieszanka ta jest na tyle komfortowa, ze łapy nie bolą na dziurach, a przy 150- 160 HDek fajnie wchodzi w łuki.

Wady- trzeba pilnowac ciśnienia w oponie przedniej.

Przy ganianiu na autostradzie około 190 na duzym łuku i przy załapaniu białej krechy przerywanej- Hdek lekko łapie shimmy, ale nie ma idealnych rozwiazań. Choc może nie do końca..... Hajka... :flesje:

Przy katach pochylenia główki ramy 32 st. stosuję inna mieszanke, wiec Ci co nie maja 34st. niech nie kopiuja bezmyslnie. :icon_razz:

 

P.S.

Podoba mi się jedno- dbasz o szczegóły- uzywasz głowy i nie walisz tępo tego co w ksiązkach od Hd napisali... no i pewnie nieźle czujesz motor, skoro Ci to zaczęło przeszkadzać. :clap:

Edited by fisu

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/           https://silentgrayfellow.pl/  

Link to comment
Share on other sites

Skinner dzięki :) ale ja mam Dynę jeszcze na EVO :) 1998 rok :) model Wide Glide czyli oznaczenie FXDWG :)

Właśnie ja mam chyba zalany ten E czyli odpowiednik 10W i jest zdecydowanie za miękko :)

A medium to właśnie 15W i on będzie chyba ok do mojej jazdy :)

Nie napisałeś co masz, to podesłałem przykład tylko :-) Jakby co, to w necie znajdziesz wszystkie manuale, więc i do swojego pewnie zalecenia fabryczne dorwiesz. Oczywiście, nie ma musu, żeby się do nich stosować :D

Link to comment
Share on other sites

Fisu, no właśnie też to widziałem w innym linku z tego samego forum i zgłupiałem :huh:

 

Masz rację że na forach czasami są przeciwstawne informacje, jak również z tym że nie zawsze książka "ma rację" :)

 

Olej chciałem właśnie zalać Motula, więc chyba Cię posłucham i zrobię sobie takiego mixa, i wyjdzie coś ala 17-18 W :laugh: :biggrin:

 

Ciśnienia w oponach pilnuję bardzo (i sprawdzam raz w tygodniu), szczególnie właśnie z przodu, i nie daje tyle co fabryka zaleca czyli 30 PSI ~ 2.05 bara , lecz daję 2.2-2.3 ze względu na nasze wspaniałe drogi, a że mam "naleśnik" MH90-21 to nie chcę szybko centrować felgi.

Zresztą uważam że 2 bary na taki naleśnik o niskim profilu to jednak trochę za mało (tymbardziej że taka opona i tak komfortu żadnego nie daje) :) tyle to mogą mieć 19 calowe koła z oponami o większym profilu, gdzie ma się co ugiąć.

2.5 do przodu też nie ładuje bo to chyba jednak już ciutke za dużo.

 

Z tyłu natomiast daję 2.5-2.6, chyba że jadę z kimś to dmucham do 2.7.

 

Btw. nie zdarza mi się raczej ganiać z takimi prędkościami :biggrin:

 

Co do dbałości o szczegóły - dziękuję :) ale nie uważam że to u motocyklisty coś niezwykłego czy szczególnego, to są w końcu 2 kółka, więc bezpieczeństwo i komfort muszą być na 1 miejscu, a "fabryka" nie koniecznie zawsze ma we wszystkim rację :)

A w małym Intruderze właśnie miałem zalane 10W i też było też zdecydowanie za miękko, i po zmianie na 15W bylem zadowolony, stąd chciałem to samo zastosować tutaj.

 

Co prawda mam wrażenie że czasami moje pytania są nieco dziwne i może upierdliwe, ale od tego przecież chyba jest forum :)

A ten przedni zawias był dla mnie za miękki już od początku :)

 

Fisu, jak zwykle wielkie dzięki :notworthy: :lalag: :flesje:
, Tobie Skinner również :)

Edited by NATHAN
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Hej, ja wlałem jednak 15W i żałuję, bo Fisu miał rację, że 15W jest za miękki, a 20W za twardy :) i polecam zrobić taką mikstrurę właśnie, bo na 20W może "kopać" po łapach na dziurach...

I wlałem MOTULa Fork oczywiście :)

U mnie w FXDWG wchodzi na "mokrą" lagę, po 302 ml (300 wlałem - bez jaj z tą dokładnością ;) ) a bodajże po 330 ml na suchą lagę.

Nie wiem jak to jest w FXDL czy masz takie same lagi, czy ciut mniejsze... pewnie mniejsze i tam wchodzi coś około chyba 280 ale to już musisz poszukać na necie dokładnie, lub w manualu :) sprawdzę później jak będe w domu to postaram się dopisać

Link to comment
Share on other sites

Spox :)

FXDL to jest Dyna Low Rider ?

Jeśli tak, to podają tak : 9.2 ..... 10.2 ..... Dyna/Low Rider 1991-2005

Chodzi oczywiście o Fluid OZ, pierwsza wartość to WET fork czyli przy zmianie, druga to DRY czyli jak wyciągasz, czyścisz itp.

 

Czyli pierwsza wartość daje 272 ml , a druga 301 ml.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

tak to jest Low Rider 2001r.,super dziekuje, tylko teraz musze dokupic oleje 15 i 20

ech niepotrzebnie kupilem 10W(chyba ze dalo by sie taka miesznke zrobic z oleju 10 i 20 oczywiscie w odpowiednich proporcjach,,?)

albo-sprzedam olej IPON 10 ;)

jeszcze raz dzieki, badz pozdrowiony

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...