gandziorz Opublikowano 29 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2013 Witam,Mam yamaszke xj 600n 61hp. I coś nie tak chyba mam z gaźnikami.Co prawda odpala bardzo ładnie, na wolnych również chodzi bardzo ładnie ale jak się przyśpiesza to tak jakby do 6tys obr ją zalewało bo bardzo bardzo mułowato jej to idzie (podczas jazdy np. na drugim biegu od 1,5obr do 5-6tys obr).Czasami mam wrażenie że podczas przyśpieszanie jakby nie równo chodził na gary. Dodam że max osiągłem 155km/h i czułem że "chce" ale coś ją blokuje. Motor po za tym wszystko okej. Dodam że:świece nówkikable nówkipaliwo 98 (bp, shell, orlen) Czy ktoś ma opis regulacji składu mieszanki dla xj 600 albo godny polecenia warsztat który się tym zajmie z okolic Poznań, Wągrowiec, Gniezno za niewyśrubowane pieniądze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deebo Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 możliwe, że membrany lub membrana się nie otwiera lub blokuje. Sprawdź czy się otwierają po przegazówce, musisz ściągnąć airbox żeby je zobaczyć, jak jest ok to rozkręć wyczyść gaźniki i ustaw na dane z serwisówki i dopiero po takiej operacji bierz się za regulacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_bollo_ Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 (edytowane) Który to rocznik Xjoty? i jeśli po 97, to cz często na rezerwie jeździłes? Może pompa to właściwy trop. Edytowane 31 Maja 2013 przez _bollo_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandziorz Opublikowano 31 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 (edytowane) Rocznik 1994 41tys km przebiegu.Czy xj'oty lubią olej? Bo mój jak mu daję w palnik (do 10k rpm) to po 100-200km poziom oleju z full schodzi do troszkę ponad połowę. Dodam że nie dymi i ładnie się zbiera. Jakim olejem go zalać? Bo jedni mówią mineral, inni pół syntetyk a ja sam nie wiem jaki kupić. I jeszcze dwa pytania:1. Da się uciszyć kosz sprzęgłowy?2. Czy w xj'ocie normalne że słychać "klikanie" zaworów na wolnych obrotach? Edytowane 31 Maja 2013 przez gandziorz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 1. Da się.2. normalne - to jest olejak. I dlatego też będzie wciągął olej jak bardzo pogonisz - ot, taka konstrukcja.A co do osiągów - a nie masz tego moto zdławionego? To jedno, a drugi eto odpowietrzenie zbiornika - jak masz przytkane to przy większym poborze wachy (duża prędkość) nie zdaży odpowietrzać i dostaje mniej wachy. To nie musi być akurat to, ale sprawdź. przejedź się z owtarrym zbiornikiem - wsadź jakąś szmatkę coby nie chlupało i się nie przewracaj ;) Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deebo Opublikowano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 XJ 600 nie jest olejakiem, posiada chłodnicę oleju ale nie ma tam obiegu oleju jak w suzuki, cylindry chłodzone są powietrzem. XJty ciągną olej zwłaszca jak kręcisz pod 10k. Kosz sprzęgłowy da się uciszyć przerabiałem temat i pomaga dość dużo. Na forum Yamahy XJ masz temat dokładnie opisany. Co do klikania to w silniku XJ 600 słychać chyba wszystko :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 XJ 600 nie jest olejakiem, posiada chłodnicę oleju ale nie ma tam obiegu oleju jak w suzuki, cylindry chłodzone są powietrzem. XJty ciągną olej zwłaszca jak kręcisz pod 10k. Kosz sprzęgłowy da się uciszyć przerabiałem temat i pomaga dość dużo. Na forum Yamahy XJ masz temat dokładnie opisany. Co do klikania to w silniku XJ 600 słychać chyba wszystko :-)???"olejak" - silnik chłodzony powietrzem i olejem. I czy ma chłodnicę oleju czy nie to jest szczegół, bo z technicznego punktu widzenia to jest dalej silnik chłodozny powietrzem.A co do chłodnicy oleju, to może nowa xj600 to ma, ale wtedy ona nazywa się xj6. A xj600 chłodnicy oleju nie ma.... Chyba że taki ślepy byłem jak naprawiałem.... Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandziorz Opublikowano 1 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 (edytowane) 1. Da się.2. normalne - to jest olejak. I dlatego też będzie wciągął olej jak bardzo pogonisz - ot, taka konstrukcja.A co do osiągów - a nie masz tego moto zdławionego? To jedno, a drugi eto odpowietrzenie zbiornika - jak masz przytkane to przy większym poborze wachy (duża prędkość) nie zdaży odpowietrzać i dostaje mniej wachy. To nie musi być akurat to, ale sprawdź. przejedź się z owtarrym zbiornikiem - wsadź jakąś szmatkę coby nie chlupało i się nie przewracaj ;)Motor rok czasu stał przez byłego właściciela może to jest powodem? Chyba sprzęgło jest trochę zmęczone bo zachciało mi się postawić na koło, przegazówka, puszczenie sprzęgło i nic.Ani na koło ani nie zamielił.Jakie polecacie sprzęgło i czy warto od razu wymienić sprężynki? Edytowane 1 Czerwca 2013 przez gandziorz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deebo Opublikowano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 XJ 600 dostała chłodnicę oleju w 1996r, a olejak to silnik który posiada kanały olejowe wokół cylindrów na wzór kanałów wodnych w silnikach chłodzonych cieczą chłodzącą. Każdy olejak miał chłodnicę oleju, nie każdy silnik chłodzony powietrzem ją ma :-). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 2 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2013 Motor rok czasu stał przez byłego właściciela może to jest powodem? No raczej. Gaźniki do roboty. Co do sprzęgła to trzeba pomierzyc czy sprężyny trzymają limit, jak nie to do wymiany. W Poznaniu jest użytkownik Grizzli, który Ci to ogarnie niedrogo. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deebo Opublikowano 2 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2013 w xj tłucze się jeszcze trzpień trzymające koło napędu pompy oleju, który jest na koszu sprzęgłowym, Trzeba go dorobić np z wałeczka łożyska lub wiertła, przynajmniej tak wszyscy robią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.