qclesny Opublikowano 3 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2013 Podepnę się, mam problem z ładowaniem( Fat Boy EVO) dodam, że jestem elektrycznym dyletantemna klemach w trakcie pracy silnika napięcie niezależnie od obrotów wynosi około 12,3-12,5V czyli brak ładowaniaakumulator w pełni naładowanypo odpięciu wtyczki od alternatora i sprawdzeniu ładowania przy około 1000 obr min jest 15V przy wyższych obrotach dochodzi do 30Vproblem zaczyna się podczas pomiary rezystancji serwisówka podaje 0,1-0,2 ohma chiński miernik ustawiam na 200 ohm i mierzę pomiędzy parą wyjść oraz pomiędzy każdym a masą silnika wszędzie jest najpierw większa wartość a następnie stabilizuje się na poziomie 0,7 ohmczy to oznacza, że stator ma przejście na masę? Silnik w trakcie pomiaru był gorący.Czy więc te 01-02 ohma powinno być pomiędzy wyjściami a masą, czy pomiędzy parą wyjść? Jestem w kropce, szykuje się wyjazd wakacyjny i nie mam pojęcia, czy zamawiać nowy regulator, czy statorPozdrawiam i do zobaczenia na trasie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jery30 Opublikowano 3 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2013 zamów regulator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qclesny Opublikowano 4 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2013 zamów regulatorTak właśnie zrobiłem :)Dodam jeszcze, że w kiedy zwieram przewody miernika jest 0,6 ohma tak więc oporność statora mierzona na trzy sposoby wynosi faktycznie 0,1 ohma.Aktualnie mam jakiś zamiennik regulatora, nieobciążony daje około 5V :blink:Dzięki i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 4 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2013 Faktycznie jesteś dyletantem. W mechanice masz temat podpięty o diagnostyce układu ładowania.To co robisz potrafi uwalić nowy regulator. Warto wiedzieć co jest uszkodzone zanim zakupy się zrobi ;)http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/133793-problem-z-ladowaniem-krok-po-kroku/ Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qclesny Opublikowano 4 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2013 (edytowane) Czytałem ten temat,nie mogę doszukać się analogii z H-D. Opis dotyczy alternatora trójfazowego i oczywiste jest, że stator nie powinien mieć przejścia na masę.Tu z alternatora wychodzą dwa przewody, czyli jest dwófazowy a może jednofazowy :blink:Serwisówka podaje: Alternator voltage output 16-20 VAC per 1000 rpmstator coil resistance 0,1-0,2 ohmsNa wyjściu z alternatora jest ładowanie, elektryk(niemotocyklowy) mówi jeśli byłoby przebicie to alternator nie dawałby napięcia, jednocześnie stwierdza 0,1 ohma pomiędzy wyjściem alternatora a masą.Wskazuje na uszkodzony regulator. Na klemach nie ma ładowania, sprawdzamy więc podejżany(nie nowy) regulator i tu mamy 5V.Jeśli to wina statora to regulator będzie w zapasie. Czyli mamy 1:1 jery 30- regulator, Monter-stator.Kiedyś w VS 1400 doszedłem, że mam uwaloną jedną fazę, kosztowało mnie to dwa wygotowane po mieśiącu akumulatory :) Edytowane 4 Lipca 2013 przez qclesny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wallygatorr Opublikowano 5 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2013 (edytowane) Sprawdź w serwisówce Clymera, nawet w takiej do touringów EVO jest cały rozdział troubleshooting i tam jest krok po kroku jak sprawdzać alternator, regulator itp. Nawet laik sobie poradzi. Jest ona dostępna w necie - sprawdź w temacie o serwisówkach. Albo daj priv do mnie, jestem z okolic Włocławka, to można się jakoś umówić i sprawdzić. Edytowane 5 Lipca 2013 przez wallygatorr Cytuj http://keeprockin.art.pl/Facebook Keep Rockin' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qclesny Opublikowano 5 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2013 Dzięki wallygatorr, niestety po założeniu nowego regulatora nadal brak ładowania. Wymiana statora to grubsza robota.Poradźcie, przewijać stary czy zapodać zamiennik z Tajwanu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 6 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2013 . Wymiana statora to grubsza robota.Poradźcie, przewijać stary czy zapodać zamiennik z Tajwanu? Jak piszą na pewnym forum - " jedź do warsztatu" :D, Ja alternator regenerowałem, jego wymiana nie jest specjalnie trudna. Zresztą jak go wyjmiesz to pewnie usterkę zobaczysz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 Jeśli miałbym wybierać między tajskim a przezwajaniem to jednak polegałbym na firmie krajowej z doswiadczeniem i gwarancją. TT Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qclesny Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 I już wszystko jasne. Okazało się, że po zdjęciu rotora wszystkie magnesy zostały na statorze :biggrin: stator niestety upalony.Stator oddam do przewinięcia, ale czy te magnesy uda się z powrotem przykleić do rotora?Jeśli nikt się nie podejmie to pozostaje zakup zamiennika oczywiście z Tajwanu :banghead:Ps. przy rozbiórce bardzo pomaga y.tube. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 Nie sądzę, ze jesteś w stanie to tak przykleić aby było wyważone, zachowana biegunowość, odległość i ble ble ble.Poza tym bałbym się większych zniszczeń gdyby się nie utrzymały na swojej pozycji. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.