Skocz do zawartości

Fat Boy Evo-problem z elektryką


Rekomendowane odpowiedzi

Podepnę się, mam problem z ładowaniem( Fat Boy EVO) dodam, że jestem elektrycznym dyletantem

na klemach w trakcie pracy silnika napięcie niezależnie od obrotów wynosi około 12,3-12,5V czyli brak ładowania

akumulator w pełni naładowany

po odpięciu wtyczki od alternatora i sprawdzeniu ładowania przy około 1000 obr min jest 15V przy wyższych obrotach dochodzi do 30V

problem zaczyna się podczas pomiary rezystancji serwisówka podaje 0,1-0,2 ohma chiński miernik ustawiam na 200 ohm i mierzę pomiędzy parą wyjść oraz pomiędzy każdym a masą silnika wszędzie jest najpierw większa wartość a następnie stabilizuje się na poziomie 0,7 ohm

czy to oznacza, że stator ma przejście na masę? Silnik w trakcie pomiaru był gorący.

Czy więc te 01-02 ohma powinno być pomiędzy wyjściami a masą, czy pomiędzy parą wyjść?

 

Jestem w kropce, szykuje się wyjazd wakacyjny i nie mam pojęcia, czy zamawiać nowy regulator, czy stator

Pozdrawiam i do zobaczenia na trasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamów regulator

Tak właśnie zrobiłem :)

Dodam jeszcze, że w kiedy zwieram przewody miernika jest 0,6 ohma tak więc oporność statora mierzona na trzy sposoby wynosi faktycznie 0,1 ohma.

Aktualnie mam jakiś zamiennik regulatora, nieobciążony daje około 5V :blink:

Dzięki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie jesteś dyletantem. W mechanice masz temat podpięty o diagnostyce układu ładowania.

To co robisz potrafi uwalić nowy regulator. Warto wiedzieć co jest uszkodzone zanim zakupy się zrobi ;)

http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/133793-problem-z-ladowaniem-krok-po-kroku/

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem ten temat,nie mogę doszukać się analogii z H-D. Opis dotyczy alternatora trójfazowego i oczywiste jest, że stator nie powinien mieć przejścia na masę.

Tu z alternatora wychodzą dwa przewody, czyli jest dwófazowy a może jednofazowy :blink:

Serwisówka podaje: Alternator voltage output 16-20 VAC per 1000 rpm

stator coil resistance 0,1-0,2 ohms

Na wyjściu z alternatora jest ładowanie, elektryk(niemotocyklowy) mówi jeśli byłoby przebicie to alternator nie dawałby napięcia, jednocześnie stwierdza 0,1 ohma pomiędzy wyjściem alternatora a masą.Wskazuje na uszkodzony regulator. Na klemach nie ma ładowania, sprawdzamy więc podejżany(nie nowy) regulator i tu mamy 5V.

Jeśli to wina statora to regulator będzie w zapasie. Czyli mamy 1:1 jery 30- regulator, Monter-stator.

Kiedyś w VS 1400 doszedłem, że mam uwaloną jedną fazę, kosztowało mnie to dwa wygotowane po mieśiącu akumulatory :)

Edytowane przez qclesny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź w serwisówce Clymera, nawet w takiej do touringów EVO jest cały rozdział troubleshooting i tam jest krok po kroku jak sprawdzać alternator, regulator itp. Nawet laik sobie poradzi. Jest ona dostępna w necie - sprawdź w temacie o serwisówkach.

 

Albo daj priv do mnie, jestem z okolic Włocławka, to można się jakoś umówić i sprawdzić.

Edytowane przez wallygatorr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Wymiana statora to grubsza robota.

Poradźcie, przewijać stary czy zapodać zamiennik z Tajwanu?

 

Jak piszą na pewnym forum - " jedź do warsztatu" :D, Ja alternator regenerowałem, jego wymiana nie jest specjalnie trudna. Zresztą jak go wyjmiesz to pewnie usterkę zobaczysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli miałbym wybierać między tajskim a przezwajaniem to jednak polegałbym na firmie krajowej z doswiadczeniem i gwarancją.

 

 

TT

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I już wszystko jasne. Okazało się, że po zdjęciu rotora wszystkie magnesy zostały na statorze :biggrin: stator niestety upalony.

Stator oddam do przewinięcia, ale czy te magnesy uda się z powrotem przykleić do rotora?

Jeśli nikt się nie podejmie to pozostaje zakup zamiennika oczywiście z Tajwanu :banghead:

Ps. przy rozbiórce bardzo pomaga y.tube.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę, ze jesteś w stanie to tak przykleić aby było wyważone, zachowana biegunowość, odległość i ble ble ble.

Poza tym bałbym się większych zniszczeń gdyby się nie utrzymały na swojej pozycji.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...