Gab. Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 Witam!Parę dni temu dopłynął do mnie Fat Boy. Jest po wywrotce na prawą stronę-bez żadnego szlifu czy uderzenia-wywrotka. Skutkiem jest lekko skrzywiona kierownica, wgięty zbiornik paliwa i pęknięte kierunkowskazy z prawej strony. W kierunkowskazach gniazda żarówek są ok, nie widać żadnych przetarć przewodów, czy też ich zetknięcia się. Jest jednak problem. Gdy próbuję zapalić motocykl, po przekręceniu stacyjki w pozycję ignition zaczyna "pstrykać" bezpiecznik pod siedzeniem (jeden z tych czterech obok przekaźnika-pierwszy z prawej strony 15A). Wraz z pstrykaniem przygasają światła. Nie ma żadnej reakcji na wciśnięcie przycisku rozrusznika. Nic. Akumulator jest ok. Jeszcze jest jeden objaw. Jak nacisnę pedał hamulca tylnego znika podświetlenie licznika. Odłączyłem czujnik stopu i ta przypadłość ustała (czyli coś z czujnikiem stopu też jest).Nie działa także czujnik stopu przedniego hamulca. Niestety dalej nie ma żadnej reakcji na próbę uruchomienia rozrusznika (wciskam przy tym sprzęgło, próbowałem hamulec i nic). Powiem szczerze, że elektryka nie jest moją mocną stroną-działam po omacku. Nie za bardzo wiem, gdzie szukać przyczyny. Jest to zapewne spowodowane tą wywrotką, jednakże wizualnie wszystkie przewody są ok. Może macie jakieś sugestie. Jest to mój pierwszy H-D zatem jestem wdzięczny za każdą podpowiedź.Ps. A może znacie jakiegoś dobrego elektryka w okolicach Świdnicy (dolnośląskie) lub dobry warsztat motocyklowy? Mechanikę ogarnę sam, jednakże nie chciałbym namieszać coś w elektryce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FIS Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 (edytowane) Hm... no co? Elektryka do przeglądnięcia, jak i przy okazji pół motoru.Ewidentnie gdzies jest zwarcie. Ale to nie znaczy ze jak je usuniesz problem zniknie na zawsze.Po takich przygodach ja z reguły przeglądam cala elektryke.W pale się nie mieści jakie gówniane czesci amerykuny potrafią tam wstawiać, a i patenty jakie stosuje (szczególnie elektryce) sa na poziomie ruskiego druta i sznurka....No i pisz rocznik... "nastepną razą".. tu kapnąłem się ze to sprzęt po roku 95- 96... bo elektryka się zmieniała w EVO na przestrzeni lat... We w Bielawie masz "warsztata"co to robią wszystkie motury świata Edytowane 12 Maja 2013 przez fisu Cytuj "Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.'' Autoryzowany dealer S&S Cycle https://harley-parts.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 Po pierwsze klemy aku do czyszczenia i sprawdź masę do ramy/silnika. Jak sprawdziłeś akumulator? Czy go naładowałeś>?Nie napisałeś nic o sprawdzeniu bezpieczników. Przy takich wywrotkach przewody pod kierownicą do obejrzenia.to co opisujesz to z reguły brak masy w którymś miejscu lub słaby aku lub zaśniedziałe klemy..Popatrz, które wiązki mocno się naciągają przy skręcaniu kierownicą, co mogło oberwać przy wywrotce. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gab. Opublikowano 12 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 Po pierwsze klemy aku do czyszczenia i sprawdź masę do ramy/silnika. Jak sprawdziłeś akumulator? Czy go naładowałeś>?Nie napisałeś nic o sprawdzeniu bezpieczników. Przy takich wywrotkach przewody pod kierownicą do obejrzenia.to co opisujesz to z reguły brak masy w którymś miejscu lub słaby aku lub zaśniedziałe klemy..Popatrz, które wiązki mocno się naciągają przy skręcaniu kierownicą, co mogło oberwać przy wywrotce. Rocznik to 1998 (wersja 95 anniversary). Wszystko co mogłem rozłączyłem i przeczyściłem (łącznie z płynem do czyszczenia połączeń elektrycznych). Akumulator-sprawdzony prąd rozruchowy (trochę ponad 260A) testerem, naładowany ładowarką do motocykli (mały prąd). Klemy akumulatora pierwsze podlegały przeczyszczeniu i nic. W Bielawie jest warsztat? Nie słyszałem o nim. Wiem, że jest w Dzierżoniowie ale to ostatnie miejsce, do którego oddam Harrego (tam ukradli mi poprzedni motocykl, za którego do tej pory nie odzyskałem kasy). Bezpieczniki-zamieniałem je miejscami (oczywiście w zgodności z wartościami) ale nie nastąpiła żadna zmiana. Chyba najprościej będzie "przedzwonić" przewody miernikiem ale..jak już mówiłem, nie potrafię znaleźć wspólnego słowa z prądami, zatem wolę powierzyć do fachowcowi, którego szukam. I zaznaczam od razu, że nie szukam jak najtaniej byle do przodu. Za wiedzę się płaci zatem ma być dobrze. Dla obu stron. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
americas Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 Gab. jeśli to moto nie jest po jakim kolwiek zalaniu to jedyną przyczyną będzie zwarcie w obwodzie, po wywrotce aku raczej nadaje się do wymiany - często walą cele w aku - niby chodzi ale pojawiają się błedy przy rozruchu.Druga sprawa to stacyjka oraz bezpieczniki - podczas wywrotki jak napisałeś moto był w ruchu czyli prąd w obiegu - uderzenie mechaniczne może spowodować pęknięcie w jakiejś kostce lub np. stacyjce.Trzecia sprawa i chyba jedna z pierwszych - sprawdź dokładnie przełaczniki na kierownicy oraz całą wiązkę od przełączników do kostek pod zbiornikiemOstatnia niby błacha - jak moto zrobiło koziołka to mogą się uszkodzić kable od kierunków - też potrafią narobić bałaganu Mam tylko nadzieje, że moto nie miało styczności z wodą - czyli zalaniem ( nawet takim minimalnym ) bo wtedy to puszka pandory... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gab. Opublikowano 13 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 Gab. jeśli to moto nie jest po jakim kolwiek zalaniu to jedyną przyczyną będzie zwarcie w obwodzie, po wywrotce aku raczej nadaje się do wymiany - często walą cele w aku - niby chodzi ale pojawiają się błedy przy rozruchu.Druga sprawa to stacyjka oraz bezpieczniki - podczas wywrotki jak napisałeś moto był w ruchu czyli prąd w obiegu - uderzenie mechaniczne może spowodować pęknięcie w jakiejś kostce lub np. stacyjce.Trzecia sprawa i chyba jedna z pierwszych - sprawdź dokładnie przełaczniki na kierownicy oraz całą wiązkę od przełączników do kostek pod zbiornikiemOstatnia niby błacha - jak moto zrobiło koziołka to mogą się uszkodzić kable od kierunków - też potrafią narobić bałaganu Mam tylko nadzieje, że moto nie miało styczności z wodą - czyli zalaniem ( nawet takim minimalnym ) bo wtedy to puszka pandory...Na całe szczęście nie miał żadnego kontaktu z wodą (tzn powódź). Ściągnięty z Texasu, żadnych śladów zalania. Kable od kierunków (prawa strona pogięte) odłączyłem i zaizolowałem na wszelki wypadek. Jutro rozkopię całą wiązkę od przełączników na kierownicy. Sądząc po obrażeniach moto upadło przy bardzo małej prędkości, bo nie ma nawet śladów jakiegokolwiek szlifowania. Jednakże sprawdzę każdą możliwość.Dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
americas Opublikowano 13 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 wiesz elektryka w H-D może nie należy do super wytrzymałej - z uwagi na bardzo małe przekroje kabli - szczególnie te do wszelkich lamp oraz przełączników. Rozkręć przełączniki na kierownicy bo często kruszą się przy miejscu lutowania i robią się numery prądowe.Jak nie pomorze to zrób tak - rozłącz wszystkie kostki idące do oświetlenia i te do konsoli, pozostaw tylko na zapłon na moduł i popróbuj czy rozruch będzie na bank to jakaś pierdoła w stylu małego zwarcia, włacz sobie dobrą muzę, jakieś piwko i na lajcie dojdziesz co i jak... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szafir Opublikowano 13 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 obstawiam na zadyme pod siedzeniem. Tam także łączy się kostka -odcinek zbiornik =>siedzenie, a pod zbiornikiem ma połączenie z prawą stroną sterów... jak tam dojdzie np woda to są problemy z rozruchem. Sprawdź też przejście od głównego bezpiecznika (30A) do rozrusznika.Może moto po przewroce leżało i kwas z aku coś potopił - obejrzyj dokładnie izolacje kabli w tych miejscach. Cytuj http://www.hdceleven.pl/index.php/pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
americas Opublikowano 13 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 dokładnie jak Szafir sugeruje - często pod siodłem sie robią numery.ale to zapewne nic poważnego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gab. Opublikowano 13 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 dokładnie jak Szafir sugeruje - często pod siodłem sie robią numery.ale to zapewne nic poważnego...Ok. Będę walczył z upartą materią!Co do bezpieczników-znalazłem tylko te pod siedzeniem. Wszystkie 4 są 15 amperowe. Nie widziałem żadnej 30tki. Są jeszcze w innym miejscu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szafir Opublikowano 13 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 1. Sciągnij serwisówkę (Qurim miał do evo, jest także w necie)2. 30-stka powinna być w okolicy przekaźnika.PSjak namierzę Jasia to będziesz miał problem z głowy ;). Cytuj http://www.hdceleven.pl/index.php/pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
americas Opublikowano 13 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 masz 4 bezpieczniki 15a pod siedzeniem i przed rozrusznikiem jest 30A - na czarnym przewodzie ( to jest + )jutro mogę tobie puscic skana z cala instalacja to mozesz sobie posprawdzacogólnie polecam literature Clymer i Haynes Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gab. Opublikowano 13 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 masz 4 bezpieczniki 15a pod siedzeniem i przed rozrusznikiem jest 30A - na czarnym przewodzie ( to jest + ) jutro mogę tobie puscic skana z cala instalacja to mozesz sobie posprawdzacogólnie polecam literature Clymer i HaynesBędę wdzięczny! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
americas Opublikowano 13 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 Gab. masz coś specjalnego - zrobiłem w HD fote dla ciebie całej instalacjipodaj maila to ci prześlę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gab. Opublikowano 15 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 Gab. masz coś specjalnego - zrobiłem w HD fote dla ciebie całej instalacjipodaj maila to ci prześlęWielkie dzięki!Przepraszam, że tak późno ale dopiero wróciłem ze szkolenia wysokościowego.Mój mail[email protected] Jeszcze raz wielkie ukłony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.