Skocz do zawartości

Fat Boy Evo-problem z elektryką


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Parę dni temu dopłynął do mnie Fat Boy. Jest po wywrotce na prawą stronę-bez żadnego szlifu czy uderzenia-wywrotka. Skutkiem jest lekko skrzywiona kierownica, wgięty zbiornik paliwa i pęknięte kierunkowskazy z prawej strony. W kierunkowskazach gniazda żarówek są ok, nie widać żadnych przetarć przewodów, czy też ich zetknięcia się. Jest jednak problem. Gdy próbuję zapalić motocykl, po przekręceniu stacyjki w pozycję ignition zaczyna "pstrykać" bezpiecznik pod siedzeniem (jeden z tych czterech obok przekaźnika-pierwszy z prawej strony 15A). Wraz z pstrykaniem przygasają światła. Nie ma żadnej reakcji na wciśnięcie przycisku rozrusznika. Nic. Akumulator jest ok. Jeszcze jest jeden objaw. Jak nacisnę pedał hamulca tylnego znika podświetlenie licznika. Odłączyłem czujnik stopu i ta przypadłość ustała (czyli coś z czujnikiem stopu też jest).Nie działa także czujnik stopu przedniego hamulca. Niestety dalej nie ma żadnej reakcji na próbę uruchomienia rozrusznika (wciskam przy tym sprzęgło, próbowałem hamulec i nic). Powiem szczerze, że elektryka nie jest moją mocną stroną-działam po omacku. Nie za bardzo wiem, gdzie szukać przyczyny. Jest to zapewne spowodowane tą wywrotką, jednakże wizualnie wszystkie przewody są ok. Może macie jakieś sugestie. Jest to mój pierwszy H-D zatem jestem wdzięczny za każdą podpowiedź.

Ps. A może znacie jakiegoś dobrego elektryka w okolicach Świdnicy (dolnośląskie) lub dobry warsztat motocyklowy? Mechanikę ogarnę sam, jednakże nie chciałbym namieszać coś w elektryce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm... no co? Elektryka do przeglądnięcia, jak i przy okazji pół motoru.

Ewidentnie gdzies jest zwarcie. Ale to nie znaczy ze jak je usuniesz problem zniknie na zawsze.

Po takich przygodach ja z reguły przeglądam cala elektryke.

W pale się nie mieści jakie gówniane czesci amerykuny potrafią tam wstawiać, a i patenty jakie stosuje (szczególnie elektryce) sa na poziomie ruskiego druta i sznurka....

No i pisz rocznik... "nastepną razą".. tu kapnąłem się ze to sprzęt po roku 95- 96... bo elektryka się zmieniała w EVO na przestrzeni lat...

 

We w Bielawie masz "warsztata"

co to robią wszystkie motury świata

Edytowane przez fisu

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze klemy aku do czyszczenia i sprawdź masę do ramy/silnika. Jak sprawdziłeś akumulator? Czy go naładowałeś>?

Nie napisałeś nic o sprawdzeniu bezpieczników. Przy takich wywrotkach przewody pod kierownicą do obejrzenia.

to co opisujesz to z reguły brak masy w którymś miejscu lub słaby aku lub zaśniedziałe klemy..

Popatrz, które wiązki mocno się naciągają przy skręcaniu kierownicą, co mogło oberwać przy wywrotce.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze klemy aku do czyszczenia i sprawdź masę do ramy/silnika. Jak sprawdziłeś akumulator? Czy go naładowałeś>?

Nie napisałeś nic o sprawdzeniu bezpieczników. Przy takich wywrotkach przewody pod kierownicą do obejrzenia.

to co opisujesz to z reguły brak masy w którymś miejscu lub słaby aku lub zaśniedziałe klemy..

Popatrz, które wiązki mocno się naciągają przy skręcaniu kierownicą, co mogło oberwać przy wywrotce.

Rocznik to 1998 (wersja 95 anniversary). Wszystko co mogłem rozłączyłem i przeczyściłem (łącznie z płynem do czyszczenia połączeń elektrycznych). Akumulator-sprawdzony prąd rozruchowy (trochę ponad 260A) testerem, naładowany ładowarką do motocykli (mały prąd). Klemy akumulatora pierwsze podlegały przeczyszczeniu i nic. W Bielawie jest warsztat? Nie słyszałem o nim. Wiem, że jest w Dzierżoniowie ale to ostatnie miejsce, do którego oddam Harrego (tam ukradli mi poprzedni motocykl, za którego do tej pory nie odzyskałem kasy). Bezpieczniki-zamieniałem je miejscami (oczywiście w zgodności z wartościami) ale nie nastąpiła żadna zmiana. Chyba najprościej będzie "przedzwonić" przewody miernikiem ale..jak już mówiłem, nie potrafię znaleźć wspólnego słowa z prądami, zatem wolę powierzyć do fachowcowi, którego szukam. I zaznaczam od razu, że nie szukam jak najtaniej byle do przodu. Za wiedzę się płaci zatem ma być dobrze. Dla obu stron.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gab. jeśli to moto nie jest po jakim kolwiek zalaniu to jedyną przyczyną będzie zwarcie w obwodzie, po wywrotce aku raczej nadaje się do wymiany - często walą cele w aku - niby chodzi ale pojawiają się błedy przy rozruchu.

Druga sprawa to stacyjka oraz bezpieczniki - podczas wywrotki jak napisałeś moto był w ruchu czyli prąd w obiegu - uderzenie mechaniczne może spowodować pęknięcie w jakiejś kostce lub np. stacyjce.

Trzecia sprawa i chyba jedna z pierwszych - sprawdź dokładnie przełaczniki na kierownicy oraz całą wiązkę od przełączników do kostek pod zbiornikiem

Ostatnia niby błacha - jak moto zrobiło koziołka to mogą się uszkodzić kable od kierunków - też potrafią narobić bałaganu

 

Mam tylko nadzieje, że moto nie miało styczności z wodą - czyli zalaniem ( nawet takim minimalnym ) bo wtedy to puszka pandory...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gab. jeśli to moto nie jest po jakim kolwiek zalaniu to jedyną przyczyną będzie zwarcie w obwodzie, po wywrotce aku raczej nadaje się do wymiany - często walą cele w aku - niby chodzi ale pojawiają się błedy przy rozruchu.

Druga sprawa to stacyjka oraz bezpieczniki - podczas wywrotki jak napisałeś moto był w ruchu czyli prąd w obiegu - uderzenie mechaniczne może spowodować pęknięcie w jakiejś kostce lub np. stacyjce.

Trzecia sprawa i chyba jedna z pierwszych - sprawdź dokładnie przełaczniki na kierownicy oraz całą wiązkę od przełączników do kostek pod zbiornikiem

Ostatnia niby błacha - jak moto zrobiło koziołka to mogą się uszkodzić kable od kierunków - też potrafią narobić bałaganu

 

Mam tylko nadzieje, że moto nie miało styczności z wodą - czyli zalaniem ( nawet takim minimalnym ) bo wtedy to puszka pandory...

Na całe szczęście nie miał żadnego kontaktu z wodą (tzn powódź). Ściągnięty z Texasu, żadnych śladów zalania. Kable od kierunków (prawa strona pogięte) odłączyłem i zaizolowałem na wszelki wypadek. Jutro rozkopię całą wiązkę od przełączników na kierownicy. Sądząc po obrażeniach moto upadło przy bardzo małej prędkości, bo nie ma nawet śladów jakiegokolwiek szlifowania. Jednakże sprawdzę każdą możliwość.

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz elektryka w H-D może nie należy do super wytrzymałej - z uwagi na bardzo małe przekroje kabli - szczególnie te do wszelkich lamp oraz przełączników. Rozkręć przełączniki na kierownicy bo często kruszą się przy miejscu lutowania i robią się numery prądowe.

Jak nie pomorze to zrób tak - rozłącz wszystkie kostki idące do oświetlenia i te do konsoli, pozostaw tylko na zapłon na moduł i popróbuj czy rozruch będzie

 

na bank to jakaś pierdoła w stylu małego zwarcia, włacz sobie dobrą muzę, jakieś piwko i na lajcie dojdziesz co i jak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obstawiam na zadyme pod siedzeniem. Tam także łączy się kostka -odcinek zbiornik =>siedzenie, a pod zbiornikiem ma połączenie z prawą stroną sterów... jak tam dojdzie np woda to są problemy z rozruchem. Sprawdź też przejście od głównego bezpiecznika (30A) do rozrusznika.

Może moto po przewroce leżało i kwas z aku coś potopił - obejrzyj dokładnie izolacje kabli w tych miejscach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie jak Szafir sugeruje - często pod siodłem sie robią numery.

ale to zapewne nic poważnego...

Ok. Będę walczył z upartą materią!

Co do bezpieczników-znalazłem tylko te pod siedzeniem. Wszystkie 4 są 15 amperowe. Nie widziałem żadnej 30tki. Są jeszcze w innym miejscu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz 4 bezpieczniki 15a pod siedzeniem i przed rozrusznikiem jest 30A - na czarnym przewodzie ( to jest + )



jutro mogę tobie puscic skana z cala instalacja to mozesz sobie posprawdzac

ogólnie polecam literature Clymer i Haynes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz 4 bezpieczniki 15a pod siedzeniem i przed rozrusznikiem jest 30A - na czarnym przewodzie ( to jest + )

 

jutro mogę tobie puscic skana z cala instalacja to mozesz sobie posprawdzac

ogólnie polecam literature Clymer i Haynes

Będę wdzięczny!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...