Maciek0407 Opublikowano 3 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 Witam, mam problem z moim motocyklem... a mianowicie motocykl dymi (dym barwy białej) tylko przy schodzeniu z wysokich obrotów oraz przy zmianie biegu puszcza dymek na wysokich obrotach, przyśpiesza normalnie, nie dymi przy wkręcaniu się ani przy jeździe do 7tyś obrotów. Teraz kilka faktów , jestem nowym właścicielem tego motocykla, z racji że ma przejechane około 45 tyś oddałem go do regulacji luzów zaworowych oraz do czyszczenia, regulacji, synchronizacji gaźników, przy okazji został wyczyszczony akcesoryjny filtr K&N oraz nasączony , świece to GKN iridium, dodam że spalanie przed oddaniem do serwisu było około 14l/100 km czyli o wiele za dużo (brat ma identyczny motocykl i przy takiej samej jeździe spala 7 -7,5l /100km), mechanik nie potrafił ostawić gaźników (twierdzi że się nie da) i do tej pory jest takie spalanie oraz dodatkowo bardzo strzela w wydech, jak wnioskuje z powodu niewłaściwej mieszanki, nasuwa mi się pytanie do Was, czy ktoś kiedykolwiek miał tego typu problem i może mi podsunąć jakieś rozwiązanie, przed oddaniem do serwisu nie było dymienia... Znalazłem podobny temat na forum ale nie został podany żaden powód ani rozwiązanie przez autora, tylko że problem został rozwiązany, napisałem prywatną wiadomośc do tego użytkownika ale raczej nie dostanę odpowiedzi bo ostatnio ONLINE był 11 października 2011 roku. http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/130346-yamaha-r6-dymi-olejem/page-3 oto link do tego tematu. W razie jakiś pytań na wszystko odpowiem, proszę o odpowiedź i z góry dziękuje ! Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zino R Opublikowano 4 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 Mam taki motocykl jak Ty, i przechodzą mnie dreszcze jak czytam,że tych gaziorów nie da się ustawić.Jest na forum kilku czarowników,ale jeszcze śpią-na pewno pomogą.Ale Ty przecież jesteś z Sosnowca... i nie znasz Piotra D???Poczytaj trochę tematów w mechanice,na pewno natkniesz się w/w Pana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek0407 Opublikowano 4 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 hmm.. to że gaźników nie da się inaczej ustawić to mnie już wyprowadziło z równowagi w serwisie kiedy zabrałem z tego "serwisu" motocykl i raczej przyprawiło mnie to o śmiech, Nie znam wyżej wymienionych osób ale mam nadzieje że niedługo się to stanie, motocykl mam zamiar oddać teraz do innego serwisu który znajduje się w sławkowie (nie pamiętam jak się nazywa) ale polecają mi go koledzy z pracy oraz mój szef który serwisuje u niego swojego fazera . A co do tego że istnieją czarodzieje to ja wiem i mam nadzieje że tutaj na nich trafie i pomogą bądź polecą osobę która sobie z tym poradzi bez żadnych niespodzianek :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 4 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 Twoj pierwszy problem to niefabryczny wydech i filtr powietrza - najprawdopodobniej spalanie wynika ze zrobionego kiedys przeregulowania gaznikow, mozliwe ze z zalozeniem kitu DynoJet dla wspolpracy z tymi przerobkami. To moze byc przyczyna b.wysokiego spalania.Dla pewnosci trzeba by sprawdzic np iglice gaznikow i porownac je z fabrycznymi.Czy mozesz przy okazji napisac jaki masz kolor swiec ( patrzac na samo wnetrze swiecy i kolor porcelanki centralnej elektrody ) ?Druga rzecz to jakim cudem motocykl z 99r czyli 13 to letni ma 45 tys km ?To byloby 3.5 tys rocznie, a mlodzi ludzie lubiacy te motocykle z reguly jezdza troche wiecej w sezonie.Tak ze mysle ze przebieg jest deko wiekszy a dymienie spowodowane jest zuzyciem prowadnic zaworowych i ich uszczelniaczy.Mozna sprobowac samej wymiany uszczelniaczy, ale zamienil bym przede wszystkim glowice na lepsza, tyle ze na poczatku sezonu to troche nie ma kiedy tego robic. Rzeczywiscie dobra sugestia zeby podjechac do Piotrka zeby go troche obwachal, tyle ze teraz to jest pewnie zawalony robota. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek0407 Opublikowano 4 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 Twoj pierwszy problem to niefabryczny wydech i filtr powietrza - najprawdopodobniej spalanie wynika ze zrobionego kiedys przeregulowania gaznikow, mozliwe ze z zalozeniem kitu DynoJet dla wspolpracy z tymi przerobkami. To moze byc przyczyna b.wysokiego spalania.Dla pewnosci trzeba by sprawdzic np iglice gaznikow i porownac je z fabrycznymi.Czy mozesz przy okazji napisac jaki masz kolor swiec ( patrzac na samo wnetrze swiecy i kolor porcelanki centralnej elektrody ) ?Druga rzecz to jakim cudem motocykl z 99r czyli 13 to letni ma 45 tys km ?To byloby 3.5 tys rocznie, a mlodzi ludzie lubiacy te motocykle z reguly jezdza troche wiecej w sezonie.Tak ze mysle ze przebieg jest deko wiekszy a dymienie spowodowane jest zuzyciem prowadnic zaworowych i ich uszczelniaczy.Mozna sprobowac samej wymiany uszczelniaczy, ale zamienil bym przede wszystkim glowice na lepsza, tyle ze na poczatku sezonu to troche nie ma kiedy tego robic. Rzeczywiscie dobra sugestia zeby podjechac do Piotrka zeby go troche obwachal, tyle ze teraz to jest pewnie zawalony robota. Wydech faktycznie kupiłem nowy Laser Oval (przelotowy), filtr K&N jak już pisałem. Cała historia wygląda tak , mechanik u którego stał motocykl zrobił wszystko i pracowało tak przez około 10 kilometrów (przynajmniej wydawało mi się że jest b.dobrze) po czym w czasie przyspieszania poczułem szarpnięcie i po silniku polała się benzyna... motocykl na pobocze, transport do garażu, telefon do mechanika i następnego dnia rano rozłożył moto w moim garażu i faktycznie rozpadł się zawór iglicowy przez co zalewało jeden cylinder, pokazał mi to i faktycznie tak było. Zamówił akcesoryjne zawory wraz z nowymi gniazdami i stwierdził że na tych nieoryginalnych częściach nic nie zrobi bo mimo że nowe to nie trzymały paliwa... Więc jak poradził znalazłem w mojej okolicy gaźniki od takiego modelu i kupiłem nowe które były w bardzo dobrym stanie, ale mimo nowych gaźników nie potrafił tego zrobić... przed wizytą w serwisie motocykl nie kopcił, tylko strzelał w wydech z racji zbyt bogatej mieszanki ( tak mi się przynajmniej wydaje ) cały cyrk zaczął się w serwisie. Po czym odebrałem motocykl bo i tak stwierdził że już z nim nic nie zrobi i 500 zł które wcześniej zapłaciłem poszły w cholere a motocykl dalej kopci i pali tyle samo. Świece praktycznie nowe , zaraz po usterce zaworka igliwocego na jednym cylindrze był kolor czarny jako że nie radził sobie ze spalaniem paliwa , a na pozostałych taki jasny nalot który oznacza dobrze spalona mieszanka (Ciężko mi to określić ale za czasów skuterów i innych zabawek tak się sprawdzało). Co do przebiegu to chyba realny bo większość tych motocykli z tego roku ma podobne przebiegi i mój brat przy kupnie identycznego też miał podobny , jeśli chodzi o zmiane wydechu to u brata założony jest identyczny i spalanie jest rzędu 7-7,5 l /100km więc to odpada , jak ewidentnie dostaje za dużo paliwa strzelając ogniem z wydechu itp . Gdzie polecacie wstawić motocykl ? Jestem z sosnowca i szukam jakiegoś tym razem dobrego serwisu bądź osoby której można zaufać w tych sprawach i doprowadzi to moto do porządku. Co do zużycia prowadnic zaworowych itp, jak to wygląda z naprawą ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 4 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 Większość sprzedawców przyjęło sugestię kupujących i wygląda to mniej więcej tak:- motocykl do 10 lat ma przelatane licznikowe 30kkm(nie ważne czy 5 cz 10 letni), nie może przekroczyć 40kkm bo powyżej tego to już jest zamęczony...- a powyżej 10 lat motocykl nie może przekroczyć licznikowych 50kkm bo też już ma dość :) Także handlarze wiedzą jak myślą kupujący i tak też szykują motocykl :) Ale to tak na marginesie.... ps. Odstaw to Piotra tak jak Ci radzą koledzy i nie kombinuj z innymi magikami skoro go masz pod ręką... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek0407 Opublikowano 4 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 dobrze , tylko prosze mi dać jakieś namiary na Pana Piotra żebym mógł się z nim skontaktować, z góry dziękuje :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 4 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 (edytowane) E tam, ja teraz robię właśnie tylko koło 4 tys. w sezonie więc u mnie przebieg wyszedłby podobny. Mało tego jak miałem dwa motocykle to jednym zrobiłem 500km w rok. Poza tym większość osób które znam (i nie jeżdżą na moto pracy) robią podobne przebiegi. Samochodem też podobno wszyscy robią 10tys. rocznie minimum a ja taki przebieg zrobiłem w około 2,5 roku. Nie ma co generalizować, handlarze sprowadzają sztuki z dużym przebiegiem ale już w kraju często motocykl jeździ minimalny przebieg a czasami nawet tylko stoi w garażu 2-3 lata z braku czasu lub pieniędzy i wcale nie jest to takie rzadkie zjawisko jak się lansuje. Maciek nie chcę cie straszyć ale w tej generacji r1/r6 lubiłby pękać tuleje cylindrów, sprawdź sprężanie na wszystkich garach. Edytowane 4 Maja 2013 przez heniek128 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek0407 Opublikowano 4 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 sprezanie za poziomie 13-13,5 wiec niema tragedii nie ma ubytku na zadnym cylindrze wiekszego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.