Skocz do zawartości

dziura w obrotach, suzuki gsxr 600 k2


bacht
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mój motocykl to suzuki gsxr 600 k2, kupiłem go na początku ubiegłego sezonu, przebieg 45 tys, silnik nie bierze olej ani nie dymi, odpala na dotyk ciepły czy zimny, nawet po zimie. Nigdy nie miałem z nim problemów, ale niestety od nie dawna z moim suzuki zaczęło się dziać coś złego, problem jest taki że silnik w dolnym zakresie obrotów lekko faluje na obrotach, a do tego przy 4,5 tys do 5 tys lekko się dławi, wyżej jest dobrze, ale też tylko na niższych biegach bo gdy na 5 i 6 odkręce to przy 8 tys obrotów silnik zamula i nie ciągnąć dalej, a gdy odkręce go jeszcze mocniej to prędkość zaczyna spadać. Komputer nie pokazuje żadnych błędów –C00, zmierzyłem napiecie oraz opór na czujniku temperatury powietrza i cieczy(wszystko w normie) wczoraj wymieniłem olej, filtr oleju, filtr powietrza, świece i nie było żadnej poprawy. Stare świece były lekko czarne, wydaje mi się jest za bogato z mieszanką, wydech przelotowy micron. Jeżeli ma ktoś jakieś sugestie co do mojego problemu to proszę o pomoc, denerwuje już mnie to, bo pogoda jest ładna a moto już ponad tydzień stoi w garażu…

Edytowane przez bacht
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sprawdził bym jeden z najważniejszych czujników sterujących wtryskiem w Twoim motocyklu, czyli IAP sensor (map sensor potocznie zwany, taki mały czujnik z krućcem na wężyk połączonnym z kolektorem dolotowym i wtyczką). Odszukaj w serwisówce dział dot. tego czujnika i wykonaj pomiary. Suzuki dosyć obszernie opisywało metody sprawdzania czujników (przynajmmniej w starszych modelach), więc powinieneś sobie poradzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w dolnych partiach obrotów to raczej wina nalotu i brudu w gardzieli wtrysku. Wyżej to może same wtryskiwacze już są poprzytykane ale jeśli przebieg jest prawdziwy to powinno być czysto. Kontrolnie można skorzystać z płukanki do wtrysków. Możesz też sprawdzić czy pompa podaje właściwe i równe ciśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdze czujnik. A jak wykonać tą płukankę i w czym? Czy mogę to sam wykonać?

Wczoraj odpaliłem moto, silnik pracował w miare normalnie po ok 10 sekundach zgasiłem. 2 kolektor był zimny, zaraz odpaliłem znowu, lekko dodałem gazu, słychac było ze pracuje inaczej (równiej) zgasiłem, wszystkie rury były gorące. Może to wina cewkofajek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Iść na stacje benzynową, kupić płukankę do układów paliwowych, postępować zgodnie z instrukcją na opakowaniu.

Fajki możesz kontrolnie zamienić miejscami i powtórzyć eksperyment. Nawet jeśli to nie rozwiąże problemu nadal nic nie kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podmieniłem cewkofajki i wraz to samo, od razu nie pali na 2 cylinder, a dzisiaj to nawet na 4 od razu nie załapał. Sprawdzilem napiecie jakie ma byc podawane na ten czujnik IAP jest tak jak w serwisówce tylko nie bardzo wiem jak sprawdzic napiecie na czujniku? Tylko czy to cos z nim nie tak? Wydaje mi sie ze to problemy z elektryka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To cewko faje odpadają. Czujnik jest wspólny dla wszystkich cylindrów a u Ciebie z jakiegoś powodu niedomagają tylko dwa z czego po podkręceniu manetki pracują. Nadal zostaję przy wersji z czyszczeniem wtrysku, bo trochę to zalatuje "laniem" paliwa zamiast porządnej mgiełki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, jakoś nie mogę znaleźć tego... Widzę tylko jak ustawić ta kreske i jakie ma być na nim napięcie.



Problem rozwiazany, filterki we wtryskach były zapchane, pomógł srodek liqui moly. Dzieki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...