Skocz do zawartości

Kawasaki GPZ 500s '92 Luzy łańcuszka rozrządu?


Sante
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, próbowałem już trzy razy ustawić rozrząd dokładnie wg. serwisówki, ale nie mogę znaleźć takiego położenia wałków, w którym dwie kreski na wałkach byłyby idealnie w jednej linii względem góry głowicy. Wał mam ustawiony w górnym martwym punkcie prawego cylnindra ('C' w okienku). Moment w którym kreski są w jednej linii po skręceniu zawsze wypadnie trochę później. Co może być przyczyną? Dodam jeszcze że nie mam pojęcia kiedy wymieniany był łańcuszek, dość głośno grzechotał, więc to mój główny podejrzany. Pierwszy raz w życiu zabrałem się za ustawianie rozrządu, więc być może robię jakiś błąd. Proszę o pomoc ;)

 

Jednak łańcuszek raczej odpadnie, bo napinacza całkiem sporo zostało i są równo 24 piny miedzy kropkami na szczycie kół łańcuchowych.

Edytowane przez Sante
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze nie jest dowód, że łańcuszek jest dobry.

Wyjmij napinacz i sprawdź czy nie przechodził operacji "wieśtuningu" poprzez wydłużenie metodą nadspawania :biggrin:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, a jak sprawdzić luz łańcucha bez rozbierania dołu silnika? W GPZ łańcuch idzie w środku, między cylindrami. W serwisówce podany jest jedynie sposób dokonania pomiaru już po wyjęciu łańcucha.

Edytowane przez Sante
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to tam jest i mogę walnąć głupote, no ale cóż ;) Skoro masz napinacz, który napina tym samym przeskakują na nim ząbki, to spójrz dokąd dochodzi, czy do końca, czy jest na samym początku. Stan łańcuszka można też sprawdzić po ślizgach, w jakim stanie są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czyli prawie na pewno jest to wina łańcucha? Mam zamiar zamówić łańcuch zakuwany firmy D.I.D., ponieważ nie uśmiecha mi się rozbieranie całego silnika. Czy to dobry wybór? No i ostatnie pytanie; czy do zakucia łańcucha będę potrzebował jakieś specjalne narzędzie? Pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli prawie na pewno jest to wina łańcucha? Mam zamiar zamówić łańcuch zakuwany firmy D.I.D., ponieważ nie uśmiecha mi się rozbieranie całego silnika. Czy to dobry wybór? No i ostatnie pytanie; czy do zakucia łańcucha będę potrzebował jakieś specjalne narzędzie? Pozdrawiam serdecznie.

Siedzisz przed kompem i możesz sobie wpisać w google - zakuwarka łańcucha rozrządu - ale jest na świcie taka zasada, że nie musisz kupować kawiarni aby napić się kawy.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...