FIS Opublikowano 8 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2019 Istotą powstania modelu Dyna był walka z konkurencją firm angielskich. Wtedy to w 1971 czy 1972 (jakoś tak) roku powstała wstrętna Dyna - serii łódka - tak ją nazywam. Widziałem toto na zywo i jest brzydka jak nie wiem co. Połączyli ramę Touringa z przodem Sporta i powstała... szkarada... Później tez nie było lepiej. Dyna to normalny motocykl z fajnym silnikiem. I tylko silnikiem. Skrzynia krótka jak w Touringu, kapa jak w Touringu... amortyzatory jak w Intruderze... Dyna była moim pierwszym HD w zyciu. I do dziś pamietam jak na nia patrzyłem to wciąż mi czegoś brakowało. Nie miała kształtu, proporcji, urody, a "tego czegoś" to juz napewno. W sumie to... i o coś było też za duzo.... mianowicie - widac było amortyzatory... Mozna zapytać - a DWG? - no cóż fajny sprzet to DWG - tylko nadal te amortyzatory... Dyna to nie to. Podobnie jak Road King... Jedno i drugie siebie warte... FXR zaś - tu sprawa ma się troche inaczej. Z tego motocykla mozna zrobić coś. Fakt, nie każdemu wychodzi, ale sie da. W oryginale jest, napisze delikatnie, nieciekawa, ale odrobina fantazji i czasu i mozna zrobić fajny motor. Miałem kilka FXRów na warsztacie i po przeróbkach (wg inspiracji ich właścicieli) nawet mi sie podobały... Generalnie to ja do przeróbek reki nie przyłozyłem... tylko czasem odradzałem zbyt bujna fantazje... W jednym jednak przypadku właściciel wszystko robił odwrotnie niz mu proponowałem - i u tez wyszedł piekny motocykl - nazwał go potem Gandalf Szary... P.S. Jednak jakby porównać starą Dyne do nowych HD - to.... piekny motocykl... 😉 1 Cytuj "Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.'' Autoryzowany dealer S&S Cycle https://harley-parts.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 8 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2019 1 godzinę temu, FIS napisał: Istotą powstania modelu Dyna był walka z konkurencją firm angielskich. Wtedy to w 1971 czy 1972 (jakoś tak) roku powstała wstrętna Dyna - serii łódka - tak ją nazywam. Widziałem toto na zywo i jest brzydka jak nie wiem co. Połączyli ramę Touringa z przodem Sporta i powstała... szkarada... Później tez nie było lepiej. Dyna to normalny motocykl z fajnym silnikiem. I tylko silnikiem. Skrzynia krótka jak w Touringu, kapa jak w Touringu... amortyzatory jak w Intruderze... Dyna była moim pierwszym HD w zyciu. I do dziś pamietam jak na nia patrzyłem to wciąż mi czegoś brakowało. Nie miała kształtu, proporcji, urody, a "tego czegoś" to juz napewno. W sumie to... i o coś było też za duzo.... mianowicie - widac było amortyzatory... Mozna zapytać - a DWG? - no cóż fajny sprzet to DWG - tylko nadal te amortyzatory... Dyna to nie to. Podobnie jak Road King... Jedno i drugie siebie warte... FXR zaś - tu sprawa ma się troche inaczej. Z tego motocykla mozna zrobić coś. Fakt, nie każdemu wychodzi, ale sie da. W oryginale jest, napisze delikatnie, nieciekawa, ale odrobina fantazji i czasu i mozna zrobić fajny motor. Miałem kilka FXRów na warsztacie i po przeróbkach (wg inspiracji ich właścicieli) nawet mi sie podobały... Generalnie to ja do przeróbek reki nie przyłozyłem... tylko czasem odradzałem zbyt bujna fantazje... W jednym jednak przypadku właściciel wszystko robił odwrotnie niz mu proponowałem - i u tez wyszedł piekny motocykl - nazwał go potem Gandalf Szary... P.S. Jednak jakby porównać starą Dyne do nowych HD - to.... piekny motocykl... 😉 pierwsza rzecz - które modele HD nazywasz Dyna? seria Dyna powstała na początku lat 90tych i miała tyle wspólnego z serią FX z piecami shovel co mini z lat 50 z mini bmw 😉 z czym angielskim miały wg Ciebie konkurować motocykle serii FX? myślę, że to raczej sporciak miał być ich (anglików) bezpośrednią konkurencją piszesz, że tworząc dynę (FX shovel) połączyli ramę fl-a z zawiasem od xl-a - a niby co zrobili tworząc fxr-a (również jeszcze shovel)? - przecież wzięli do tego ramę z Tour Glide'a i lekko ją zmodyfikowali, electra zdaje się odrobinę później dostała ramę z Tour Glide'a Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lepa Jacek Opublikowano 8 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2019 W dniu 6.11.2019 o 18:37, FIS napisał: Mogę popróbować Ci toto odszyfrować. Najlepiej by było jakbyś podał VIN z ramy, wszystkie numery na bloku silnika jakie znalazłeś i numer ze skrzyni biegów. Może się uda... Wstawiłem zdjęcia skrzyni może coś pomogą. Są numery na cylindrze : 167 21 840 Z góry dziękuję za odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FIS Opublikowano 8 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2019 (edytowane) No to widze to tak. Jest to FXR z 1982 lub 1983 roku. W tym okresie powstalo sporo mortocykli na Shovlu w róznych wersjach. Nie wiem czego szukali, ale samych skrzyń były ze 2 albo i nawet 3 rodzaje. No niewazne... Najbardzie ten sprzet pasuje mi do modelu FXRS Super Glide II z silnikiem 1340 Shovelhead ze skrzynią 5 biegową i napedem zamocowanym na gumach. Przewertowałem numeracje VIN modeli HD od 1970 roku do 2000 i ten VIN jest niezgodny z oryginalem. Oznaczenia silników kończa mi sie na 1984 roku i sie maja nijak do tego co masz. Moja literatura aż tak precyzyjnie nie sięga ponizej 1984 roku. Sa wg mnie 2 możliwości. Albo to blok aftermarketowy, albo OEM Shovla (tu Ci nie pomoge z powodu opisanego powyzej) - musisz zapytać starych Shovlowców lub napisac na amrykańskim forum HD - może oni Ci pomogą. Ja obstawiam, ze do Shovla ktoś dokręcił cylindry i głowice od EVO. Czyli masz FXRa na Shovlu z "unowocześniony"m do EVO piecem. Co do tego jak powstała Dyna - czy tam model FX. Racja - to nie konkurencjia do Anglików tylko jako pierwszy na swiecie Custom Bike. Zas opinia ze Dyna powstała dopiero w 1991 tez jest słuszna, ale tylko w zakresie nazwy. Wg mnie sama idea/konstrukcja motocykla powstała tak jak napisałem poprzednio, potem została juz tylko rozwijana i dołozono jej nazwe. Rama na wahaczu z amorami do tego naped zawieszony na gumach, przód od spotra... Do 2005 bez wiekszych rewolucji... potem wszystko pogrubiono... a potem zrobiono z niej Softaila... No dramat normalnie... Edytowane 8 Listopada 2019 przez FIS Cytuj "Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.'' Autoryzowany dealer S&S Cycle https://harley-parts.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 8 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2019 28 minut temu, FIS napisał: Co do tego jak powstała Dyna - czy tam model FX. Racja - to nie konkurencjia do Anglików tylko jako pierwszy na swiecie Custom Bike. Zas opinia ze Dyna powstała dopiero w 1991 tez jest słuszna, ale tylko w zakresie nazwy. Wg mnie sama idea/konstrukcja motocykla powstała tak jak napisałem poprzednio, potem została juz tylko rozwijana i dołozono jej nazwe. Rama na wahaczu z amorami do tego naped zawieszony na gumach, przód od spotra... Do 2005 bez wiekszych rewolucji... potem wszystko pogrubiono... a potem zrobiono z niej Softaila... No dramat normalnie... dyna (ta z nazwy) to zupełnie inny motocykl niż wczesne fx jak i fxr - one właśnie korzystały z ram touringów (może i trochę zmodyfikowanych) natomiast dyna to nowa konstrukcja o której nie bardzo można nawet powiedzieć "rama na wahaczu" 😄 Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lepa Jacek Opublikowano 9 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2019 15 godzin temu, FIS napisał: No to widze to tak. Jest to FXR z 1982 lub 1983 roku. W tym okresie powstalo sporo mortocykli na Shovlu w róznych wersjach. Nie wiem czego szukali, ale samych skrzyń były ze 2 albo i nawet 3 rodzaje. No niewazne... Najbardzie ten sprzet pasuje mi do modelu FXRS Super Glide II z silnikiem 1340 Shovelhead ze skrzynią 5 biegową i napedem zamocowanym na gumach. Przewertowałem numeracje VIN modeli HD od 1970 roku do 2000 i ten VIN jest niezgodny z oryginalem. Oznaczenia silników kończa mi sie na 1984 roku i sie maja nijak do tego co masz. Moja literatura aż tak precyzyjnie nie sięga ponizej 1984 roku. Sa wg mnie 2 możliwości. Albo to blok aftermarketowy, albo OEM Shovla (tu Ci nie pomoge z powodu opisanego powyzej) - musisz zapytać starych Shovlowców lub napisac na amrykańskim forum HD - może oni Ci pomogą. Ja obstawiam, ze do Shovla ktoś dokręcił cylindry i głowice od EVO. Czyli masz FXRa na Shovlu z "unowocześniony"m do EVO piecem. Co do tego jak powstała Dyna - czy tam model FX. Racja - to nie konkurencjia do Anglików tylko jako pierwszy na swiecie Custom Bike. Zas opinia ze Dyna powstała dopiero w 1991 tez jest słuszna, ale tylko w zakresie nazwy. Wg mnie sama idea/konstrukcja motocykla powstała tak jak napisałem poprzednio, potem została juz tylko rozwijana i dołozono jej nazwe. Rama na wahaczu z amorami do tego naped zawieszony na gumach, przód od spotra... Do 2005 bez wiekszych rewolucji... potem wszystko pogrubiono... a potem zrobiono z niej Softaila... No dramat normalnie... Dziękuję za odpowiedź. Zastanawiam się czy oddać go poprzedniemu właścicielowi czy inwestować w ten motocykl. Może być później problem ze sprzedażą takiego motocykla? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FIS Opublikowano 10 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2019 (edytowane) Myśl co chcesz Konrad - moje zdanie znasz. Nie ma co dzielić w tym przypadku włosa na czworo... 😉 Pisałem o założeniach... a nie o tym jak jest zbudowana "nowa" Dyna. W dniu 9.11.2019 o 11:32, Lepa Jacek napisał: Dziękuję za odpowiedź. Zastanawiam się czy oddać go poprzedniemu właścicielowi czy inwestować w ten motocykl. Może być później problem ze sprzedażą takiego motocykla? Wg mnie może być problem, a napewno obniza to jego wartość... Powrót do oryginału mu zrobi lepiej - jeśli chodzi o silnik... tak mi sie wydaje... Przynajmniej ja tak na to patrze - nie chciałbym EVO z 1983 roku... wolałbym aby był to Shovel. Ale weź jeszcze gdzieś indziej popytaj, po co masz się wku**wiać jakbym sie pomylił... 😉 Edytowane 10 Listopada 2019 przez FIS Cytuj "Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.'' Autoryzowany dealer S&S Cycle https://harley-parts.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bullyson Opublikowano 10 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2019 Kiedyś podpytywałem o ten motocykl i oczywiście był sprowadzony ze stanów. Ówczesny właściciel (podejrzewam że ten, od którego go kupiłeś) sam go nie sprowadzał, a kupił go już z takimi kwitami w Polsce, więc pewnie ogarnięcie jego historii nie będzie proste. Nie oglądałem go na żywo, nie wiem w jakiej go kupiłeś kondycji, ale kojarzę, że cena była w tym sezonie dość atrakcyjna. Jeśli dobrze się jeździ i nie musisz w niego zainwestować bazylion euro to czemu nie. Jeśli kupiłeś jako inwestycje, to chyba nie będzie to transakcja stulecia. Dzięki FIS za wyczerpującą odpowiedź, mam nadzieję że albo piszesz książkę albo komuś tą wiedzę systematycznie przekazujesz 😉 Każdy hdek ma jakieś wady i słabe punkty, ale ja akurat ze swojej fxdwg '95 jestem zadowolony bardzo. A amortyzatory się schowały pod sakwami, więc nie rażą 😉 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lepa Jacek Opublikowano 11 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2019 12 godzin temu, Bullyson napisał: Kiedyś podpytywałem o ten motocykl i oczywiście był sprowadzony ze stanów. Ówczesny właściciel (podejrzewam że ten, od którego go kupiłeś) sam go nie sprowadzał, a kupił go już z takimi kwitami w Polsce, więc pewnie ogarnięcie jego historii nie będzie proste. Nie oglądałem go na żywo, nie wiem w jakiej go kupiłeś kondycji, ale kojarzę, że cena była w tym sezonie dość atrakcyjna. Jeśli dobrze się jeździ i nie musisz w niego zainwestować bazylion euro to czemu nie. Jeśli kupiłeś jako inwestycje, to chyba nie będzie to transakcja stulecia. Obecnie to wielkiego wkładu nie wymaga. Strzela w gaźnik na wolnych obrotach i trzeba jeździć na lekkim ssaniu. Świece do wymiany, Olej filtry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lepa Jacek Opublikowano 11 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2020 W dniu 31.10.2019 o 15:40, przemek96 napisał: W podanych przez Ciebie rocznikach, wychodziły zupełnie różne silniki, nie pasujące od tak do ramy. Pokaż zdjęcie silnika to się okaże czy to Evo, czy TC. Witam . Wracając do tematu ,wychodzi na to ze silnik jest dedykowany do odpowiedniej ramy ,czyli rocznik i model. Z wielu źródeł na temat numeru Vin wynika ze 10 ostatnich znaków pokrywa się z numerami silnika , a dziesiąty znak Vin to rok . W moim przypadku na silniku to 1 , i tu nie wiem czy to 2001 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 26 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2020 co się dzieje z motocyklem? jeździsz nim? a może chcesz go sprzedać? 🙂 Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.