Skocz do zawartości

olej silnikowy do przekladni ?


anaruk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ,moja serwisowka wskazuje lac olej do skrzyni biegow 10w30 (wloskie klimaty ) czyli 10w40 - polski odpowiednik.Sa to bardzo rzadkie oleje przekladniowe ,musialbym zamawiac przez internet - sa dosc drogie, najczesciej spotykane sa takie oleje silnikowe,jednak w tym wypadku niewatpliwie chodzi o przekladnie.

I moje pytanie brzmi czy zastosowanie oleju silnikowego do przekladni o tej samej wartosci lepkosci, jest akceptowane przez motocykl ?(skrzynia automatyczna ) , moze to przyniesc jakies negatywne skutki ?

 

Dodam ze moj pojazd to Yamaha majesty

Edytowane przez anaruk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz poprawiać konstruktorów ?

Mieli bardzo poważny powód aby taki właśnie olej zastosować i należy się tego trzymać.

Butelka 1L wystarczy na 4 wymiany - czy to aż tak drogo ?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle kombinujesz majster. Interesuje Cię to czy olej ma właściwą lepkość (tutaj akurat wspomniane 10W40) i czy spełnia normę JASO MA lub MA2 i na tym się kończy cała rozkmina. Oleje silnikowe do motocykli (nie mylić z samochodowym) są przewidziane do współpracy ze skrzynią, sprzęgłem i układem korbowym więc nie ma problemu żeby pracowały w samej przekładni. Są też oleje stricte przekładniowe np. tranoil i też nie ma problemu żeby go wlać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleje silnikowe do motocykli (nie mylić z samochodowym) są przewidziane do współpracy ze skrzynią, sprzęgłem i układem korbowym więc nie ma problemu żeby pracowały w samej przekładni

 

Nie wiem czy dobrze rozumiem , w takim razie posiadajac silnik 4T moge wlac do przekladni olej silnikowy 4T 10w40 ?

 

Chcesz poprawiać konstruktorów ?

 

Nie chce nikogo poprawiac , po prostu pytam ,poniewaz wyczytalem takie informacje,ale niestety troche zbiezne i nie dokladne w intenecie - kto pyta nie bladzi,lepiej to niz pierw robic potem pytac jak naprawic silnik :)

Edytowane przez anaruk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to zle porównanie ale ostatnio pracownikowi pomyliły sie bańki z olejem i wlał do przekładni w ciagniku olej silnikow i dupa serwis musiałem zamawiac bo chydraulika przestała działać a maszyna na lawete i na serwis . Wiec lepiej lej taki jak w serwisówce .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobrze rozumiem , w takim razie posiadajac silnik 4T moge wlac do przekladni olej silnikowy 4T 10w40 ?

 

Posiadając 2T też tylko rozchodzi się o to JASO MA. Nie wiem czy ty czasem nie mylisz oleju silnikowego z przekładniowym, bo co skuter to inna konstrukcja więc bądź łaskaw sprostować nam. Czy chodzi o przekładnię przy tylnym kole, czy też o olej silnikowy ? Przekładnia CVT jest sucha a ta przy kole zazwyczaj wymaga oleju typowo przekładniowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ty czasem nie mylisz oleju silnikowego z przekładniowym

 

Nie , wg serwisowki zarowno engine oil (olej silnikowy) jak i final gear oil ( olej przekladniowy - wlewany przy tylnym kole ) to wartosci 10w30 (z tego co wyczytalem , u nas klimat inny , i odpowiada olejowi 10w40 ) Nizej cytat z instrukcji

 

Recommended final gear oil:

SAE 10W30 type SE motor oil

Final gear case capacity: 0.25 L

 

Np taki

 

1977_moped_parts_Motul-TransOil-342.jpg

 

Sek w tym ze mam troche oleju silnikowego 10w40 ,wiec szkoda bylo by kupowac nastepny , po okolo 60 zł(sa drozsze ) -specjalny ,jezeli nie jest ''wymagany''

Edytowane przez anaruk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie Piotrze, szukam potwierdzenia lub zaprzeczenie tego o co zapytalem w peirwszym poscie ,poniewaz w intenecie znalazlem rozne informacje na ten temat , mianowiscie :

 

 

I moje pytanie brzmi czy zastosowanie oleju silnikowego do przekladni o tej samej wartosci lepkosci, jest akceptowane przez motocykl ?(skrzynia automatyczna ) , moze to przyniesc jakies negatywne skutki ?

Edytowane przez anaruk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie , wg serwisowki zarowno engine oil (olej silnikowy) jak i final gear oil ( olej przekladniowy - wlewany przy tylnym kole ) to wartosci 10w30 (z tego co wyczytalem , u nas klimat inny , i odpowiada olejowi 10w40 ) Nizej cytat z instrukcji

 

Recommended final gear oil:

SAE 10W30 type SE motor oil

Final gear case capacity: 0.25 L

 

Np taki

 

1977_moped_parts_Motul-TransOil-342.jpg

 

Sek w tym ze mam troche oleju silnikowego 10w40 ,wiec szkoda bylo by kupowac nastepny , po okolo 60 zł(sa drozsze ) -specjalny ,jezeli nie jest ''wymagany''

 

Właśnie taki ma być

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I taka litrowa butelka kosztuje cale 35zl wiec jesli to drogo dla autora tematu to proponuje sprzedac skuter

...i jest na cztery wymiany...

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zgadzam sie z wami ,problem w tym ze ten olej nie jest dostepny w sklepach , musze go zamawiac przez internet i nie kosztuje 35 zł tylko 60 ( ale to nie ma znaczenia , bo jak wspomnieliscie starcza na 4 wymiany wiec to nei duzo ) .Kolejnym aspektem jest to ze posiadam ''zbedny'' olej silnikowy 10w40.

 

Ale juz nie bede droczyl tematu , zamowie przez internet , chociaz nie przepadam za ta forma zakupow.

 

Zainteresowala mnie tylko wczesniejsza odpowiedz kolegi Shinigami ,bo widocznie cos w tym jest ...

 

Dzieki za odpowiedzi , pozdrawiam kolegow

Edytowane przez anaruk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...