anaruk Opublikowano 30 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 (edytowane) Witam ,moja serwisowka wskazuje lac olej do skrzyni biegow 10w30 (wloskie klimaty ) czyli 10w40 - polski odpowiednik.Sa to bardzo rzadkie oleje przekladniowe ,musialbym zamawiac przez internet - sa dosc drogie, najczesciej spotykane sa takie oleje silnikowe,jednak w tym wypadku niewatpliwie chodzi o przekladnie.I moje pytanie brzmi czy zastosowanie oleju silnikowego do przekladni o tej samej wartosci lepkosci, jest akceptowane przez motocykl ?(skrzynia automatyczna ) , moze to przyniesc jakies negatywne skutki ? Dodam ze moj pojazd to Yamaha majesty Edytowane 30 Marca 2013 przez anaruk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 30 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 Chcesz poprawiać konstruktorów ?Mieli bardzo poważny powód aby taki właśnie olej zastosować i należy się tego trzymać.Butelka 1L wystarczy na 4 wymiany - czy to aż tak drogo ? Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 30 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 Źle kombinujesz majster. Interesuje Cię to czy olej ma właściwą lepkość (tutaj akurat wspomniane 10W40) i czy spełnia normę JASO MA lub MA2 i na tym się kończy cała rozkmina. Oleje silnikowe do motocykli (nie mylić z samochodowym) są przewidziane do współpracy ze skrzynią, sprzęgłem i układem korbowym więc nie ma problemu żeby pracowały w samej przekładni. Są też oleje stricte przekładniowe np. tranoil i też nie ma problemu żeby go wlać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anaruk Opublikowano 30 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 (edytowane) Oleje silnikowe do motocykli (nie mylić z samochodowym) są przewidziane do współpracy ze skrzynią, sprzęgłem i układem korbowym więc nie ma problemu żeby pracowały w samej przekładni Nie wiem czy dobrze rozumiem , w takim razie posiadajac silnik 4T moge wlac do przekladni olej silnikowy 4T 10w40 ? Chcesz poprawiać konstruktorów ? Nie chce nikogo poprawiac , po prostu pytam ,poniewaz wyczytalem takie informacje,ale niestety troche zbiezne i nie dokladne w intenecie - kto pyta nie bladzi,lepiej to niz pierw robic potem pytac jak naprawic silnik :) Edytowane 30 Marca 2013 przez anaruk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziomek30 Opublikowano 30 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 Może to zle porównanie ale ostatnio pracownikowi pomyliły sie bańki z olejem i wlał do przekładni w ciagniku olej silnikow i dupa serwis musiałem zamawiac bo chydraulika przestała działać a maszyna na lawete i na serwis . Wiec lepiej lej taki jak w serwisówce . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 30 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 Chodzi o skrzynie automatyczna w skuterze ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anaruk Opublikowano 30 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 (edytowane) tak automatyyczna ,konkretnie w tzw maxiskuterze o pojemnosci 250 Edytowane 30 Marca 2013 przez anaruk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 30 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 Nie wiem czy dobrze rozumiem , w takim razie posiadajac silnik 4T moge wlac do przekladni olej silnikowy 4T 10w40 ? Posiadając 2T też tylko rozchodzi się o to JASO MA. Nie wiem czy ty czasem nie mylisz oleju silnikowego z przekładniowym, bo co skuter to inna konstrukcja więc bądź łaskaw sprostować nam. Czy chodzi o przekładnię przy tylnym kole, czy też o olej silnikowy ? Przekładnia CVT jest sucha a ta przy kole zazwyczaj wymaga oleju typowo przekładniowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anaruk Opublikowano 30 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 (edytowane) czy ty czasem nie mylisz oleju silnikowego z przekładniowym Nie , wg serwisowki zarowno engine oil (olej silnikowy) jak i final gear oil ( olej przekladniowy - wlewany przy tylnym kole ) to wartosci 10w30 (z tego co wyczytalem , u nas klimat inny , i odpowiada olejowi 10w40 ) Nizej cytat z instrukcji Recommended final gear oil:SAE 10W30 type SE motor oilFinal gear case capacity: 0.25 L Np taki Sek w tym ze mam troche oleju silnikowego 10w40 ,wiec szkoda bylo by kupowac nastepny , po okolo 60 zł(sa drozsze ) -specjalny ,jezeli nie jest ''wymagany'' Edytowane 30 Marca 2013 przez anaruk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 30 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 Szukasz na tym forum potwierdzenia aby zalać tam 10W40 mimo, że jest rekomendowany 10W30 ? Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anaruk Opublikowano 30 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 (edytowane) Nie Piotrze, szukam potwierdzenia lub zaprzeczenie tego o co zapytalem w peirwszym poscie ,poniewaz w intenecie znalazlem rozne informacje na ten temat , mianowiscie : I moje pytanie brzmi czy zastosowanie oleju silnikowego do przekladni o tej samej wartosci lepkosci, jest akceptowane przez motocykl ?(skrzynia automatyczna ) , moze to przyniesc jakies negatywne skutki ? Edytowane 30 Marca 2013 przez anaruk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 30 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 Nie , wg serwisowki zarowno engine oil (olej silnikowy) jak i final gear oil ( olej przekladniowy - wlewany przy tylnym kole ) to wartosci 10w30 (z tego co wyczytalem , u nas klimat inny , i odpowiada olejowi 10w40 ) Nizej cytat z instrukcji Recommended final gear oil:SAE 10W30 type SE motor oilFinal gear case capacity: 0.25 L Np taki Sek w tym ze mam troche oleju silnikowego 10w40 ,wiec szkoda bylo by kupowac nastepny , po okolo 60 zł(sa drozsze ) -specjalny ,jezeli nie jest ''wymagany'' Właśnie taki ma być Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziomek30 Opublikowano 31 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2013 I taka litrowa butelka kosztuje cale 35zl wiec jesli to drogo dla autora tematu to proponuje sprzedac skuter Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 31 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2013 I taka litrowa butelka kosztuje cale 35zl wiec jesli to drogo dla autora tematu to proponuje sprzedac skuter...i jest na cztery wymiany... lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anaruk Opublikowano 31 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2013 (edytowane) Tak zgadzam sie z wami ,problem w tym ze ten olej nie jest dostepny w sklepach , musze go zamawiac przez internet i nie kosztuje 35 zł tylko 60 ( ale to nie ma znaczenia , bo jak wspomnieliscie starcza na 4 wymiany wiec to nei duzo ) .Kolejnym aspektem jest to ze posiadam ''zbedny'' olej silnikowy 10w40. Ale juz nie bede droczyl tematu , zamowie przez internet , chociaz nie przepadam za ta forma zakupow. Zainteresowala mnie tylko wczesniejsza odpowiedz kolegi Shinigami ,bo widocznie cos w tym jest ... Dzieki za odpowiedzi , pozdrawiam kolegow Edytowane 31 Marca 2013 przez anaruk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi