Piotr Dudek Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 Ssące zawory były stalowe więc ktoś przede mną już wymieniał . Wydechowe są tytanowe. Po zaworze wyraźnie widać, że był lekko krzywy i tarł o prowadnice co najprawdopodobniej opóźniało jego zamknięcie i przez to silnik nie pracował prawidłowo na najwyższych obrotach. Pewnie przez to przycieranie nie zdążył się schować a tłok w niego puknął co spowodowało jego wypięcie. A co do rozrządu to był na 100% dobrze ustawiony. Od strony sprzęgła kropeczka na strzałeczce, a na zębatce wałka kreski równiutko na strzałkach obudowy wałka. Gdyby zawór był wcześniej nawet minimalnie krzywy nie był byś w stanie odpalić silnika z powodu braku kompresji ale Ty znasz ten silnik lepiej i możesz tak twierdzić.Ustawienie rozrządu na znakach wcale nie znaczy, że jest poprawnie ustawiony zwłaszcza po wymianie łożysk na wale. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 Teraz pozostaje Ci zamówić zawory, i sprawdzić czy korbowód nie jest krzywy. Co do tłoka, to nie wiadomo czy uderzenie w zawór nie naruszyło jego konstrukcji, i czy aby znów po kilku mth na "pełnej piźdz*e " nie rozleci się . Tłoki w wyczynowych 4T pękają ze zmęczenia materiału, więc po zderzeniu z zaworem też mogą być jaja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychuCRF450 Opublikowano 26 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 (edytowane) Kiedyś honda xr 600 zjadła mi pół blaszki do ssania. Nie mogłem odpalić bo kawałki zklepały mi przerwę na świecy, po ustawieniu przerwy i wkręceniu świecy motor odpalił, ale strasznie hałasowało w cylindrze. Zrzuciłem głowice i wtedy się okazało, że wydechowy zawór jest delikatnie krzywy a motocykl chodził. Dodam, że o blaszce dowiedziałem się dopiero w trakcie rozbierania. Tłok i cylinder oglądał już fachowiec z zakładu i mówi że będzie śmigać aż miło. Znajdę jakiś dobry aparat to wam zrobię zdjęcia zaworu i tłoka. Edytowane 26 Marca 2013 przez krzychuCRF450 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 (edytowane) Ssące zawory były stalowe więc ktoś przede mną już wymieniał . Wydechowe są tytanowe. Po zaworze wyraźnie widać, że był lekko krzywy i tarł o prowadnice co najprawdopodobniej opóźniało jego zamknięcie i przez to silnik nie pracował prawidłowo na najwyższych obrotach. Pewnie przez to przycieranie nie zdążył się schować a tłok w niego puknął co spowodowało jego wypięcie. A co do rozrządu to był na 100% dobrze ustawiony. Od strony sprzęgła kropeczka na strzałeczce, a na zębatce wałka kreski równiutko na strzałkach obudowy wałka.Nie ma opcji żeby ten silnik chodził na krzywym zaworze. Prawdopodobnie miałeś założone stalowe zawory do wychechłanych już sprężyn od tytanowych zaworów. Jeśli twoja wersja o krzywym i zacierającym się zaworze była by prawdziwa to ten silnik stanąłby po kilku minutach kręcenia. Edytowane 26 Marca 2013 przez major000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychuCRF450 Opublikowano 26 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 (edytowane) Może być i tak jak mówisz, że ktoś wsadził stalówki do sprężyn od tytanów. Tak czy inaczej teraz muszę zrobić to zgodnie ze sztuką i zobaczyć czy problem był z tym zaworem czy zawór sobie a przerywanie sobie. Najprawdopodobniej dowiemy się o tym po świętach. Zaworki proxa ze sprężynami, oryginalne uszczelki, prowadnica zaworowa i zapięcie zaworu już zamówione i wysłane. Naprawa mnie wyniesie między 1000 a 1700zl bo zastanawiam się jeszcze nad wymianą tłoka bo sezon już przelatał i nie chciałbym w połowie sezonu znowu rozbierać i wydawać 200zł na uszczelki. Strasznie drogi ten sport, ale miłość jest ślepa :) Edytowane 27 Marca 2013 przez krzychuCRF450 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychuCRF450 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Wiec motocykl złożony, dotarty i jedzie pięknie. Wsadziłem też nowy tłok. Dzięki panowie za pomoc. :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.