Skocz do zawartości

crf 450 problem przy końcowych obrotach


Rekomendowane odpowiedzi

Ssące zawory były stalowe więc ktoś przede mną już wymieniał . Wydechowe są tytanowe. Po zaworze wyraźnie widać, że był lekko krzywy i tarł o prowadnice co najprawdopodobniej opóźniało jego zamknięcie i przez to silnik nie pracował prawidłowo na najwyższych obrotach. Pewnie przez to przycieranie nie zdążył się schować a tłok w niego puknął co spowodowało jego wypięcie. A co do rozrządu to był na 100% dobrze ustawiony. Od strony sprzęgła kropeczka na strzałeczce, a na zębatce wałka kreski równiutko na strzałkach obudowy wałka.

 

Gdyby zawór był wcześniej nawet minimalnie krzywy nie był byś w stanie odpalić silnika z powodu braku kompresji ale Ty znasz ten silnik lepiej i możesz tak twierdzić.

Ustawienie rozrządu na znakach wcale nie znaczy, że jest poprawnie ustawiony zwłaszcza po wymianie łożysk na wale.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz pozostaje Ci zamówić zawory, i sprawdzić czy korbowód nie jest krzywy. Co do tłoka, to nie wiadomo czy uderzenie w zawór nie naruszyło jego konstrukcji, i czy aby znów po kilku mth na "pełnej piźdz*e " nie rozleci się . Tłoki w wyczynowych 4T pękają ze zmęczenia materiału, więc po zderzeniu z zaworem też mogą być jaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś honda xr 600 zjadła mi pół blaszki do ssania. Nie mogłem odpalić bo kawałki zklepały mi przerwę na świecy, po ustawieniu przerwy i wkręceniu świecy motor odpalił, ale strasznie hałasowało w cylindrze. Zrzuciłem głowice i wtedy się okazało, że wydechowy zawór jest delikatnie krzywy a motocykl chodził. Dodam, że o blaszce dowiedziałem się dopiero w trakcie rozbierania.

 

Tłok i cylinder oglądał już fachowiec z zakładu i mówi że będzie śmigać aż miło. Znajdę jakiś dobry aparat to wam zrobię zdjęcia zaworu i tłoka.

Edytowane przez krzychuCRF450
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ssące zawory były stalowe więc ktoś przede mną już wymieniał . Wydechowe są tytanowe. Po zaworze wyraźnie widać, że był lekko krzywy i tarł o prowadnice co najprawdopodobniej opóźniało jego zamknięcie i przez to silnik nie pracował prawidłowo na najwyższych obrotach. Pewnie przez to przycieranie nie zdążył się schować a tłok w niego puknął co spowodowało jego wypięcie. A co do rozrządu to był na 100% dobrze ustawiony. Od strony sprzęgła kropeczka na strzałeczce, a na zębatce wałka kreski równiutko na strzałkach obudowy wałka.

Nie ma opcji żeby ten silnik chodził na krzywym zaworze. Prawdopodobnie miałeś założone stalowe zawory do wychechłanych już sprężyn od tytanowych zaworów. Jeśli twoja wersja o krzywym i zacierającym się zaworze była by prawdziwa to ten silnik stanąłby po kilku minutach kręcenia. Edytowane przez major000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być i tak jak mówisz, że ktoś wsadził stalówki do sprężyn od tytanów. Tak czy inaczej teraz muszę zrobić to zgodnie ze sztuką i zobaczyć czy problem był z tym zaworem czy zawór sobie a przerywanie sobie. Najprawdopodobniej dowiemy się o tym po świętach.

 

Zaworki proxa ze sprężynami, oryginalne uszczelki, prowadnica zaworowa i zapięcie zaworu już zamówione i wysłane. Naprawa mnie wyniesie między 1000 a 1700zl bo zastanawiam się jeszcze nad wymianą tłoka bo sezon już przelatał i nie chciałbym w połowie sezonu znowu rozbierać i wydawać 200zł na uszczelki. Strasznie drogi ten sport, ale miłość jest ślepa :)

Edytowane przez krzychuCRF450
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...