Skocz do zawartości

Zasada działania pompy paliwa przy gaźnikach.


pypek9
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zacząłem robić motocykl (kawasaki gpz 1000 rx), brak jest do niego min. gaźników. Gaźniki dostać do tego modelu graniczy z cudem (cvk 36), ale można za to dostać stosowane w wielu motocyklach gaźniki cvkd 36.. Gaźniki mają takie same gardziele jak i dysze, rozstaw na listwie też taki sam, jedynie te drugie mają zasilanie pompą paliwa, a nie grawitacyjnie. Przeglądając kilka serwisówek, i przeglądając zdjęcia/fora nie mogę zrozumieć zasady działania owej pompy. Jest ona elektryczna, lecz kiedy ona działa? Dopiero po odpaleniu motocykla, gdzie jest włączana elektronicznie/podciśnieniowo, czy jest to inaczej realizowane? No i czy w ogóle taki swap gaźników, prawie identycznych jest możliwy? Co mnie może spotkać przy takiej zamianie? Przeróbka elektryki mnie nie straszy, bo i tak ją będę robił od podstaw..

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompka jest wymagana gdy zastosowany jest filtr paliwa, więc te gaźniki będą działały prawidłowo, ale nie montuj filtra paliwa.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompka jest wymagana gdy zastosowany jest filtr paliwa, więc te gaźniki będą działały prawidłowo, ale nie montuj filtra paliwa.

Niekoniecznie, niektóre motocykle tak nie mają.

 

A wracając do tematu po mojemu pompa w większości motocykli (jak wspomniał wueska) załancza się razem z zapłonem.

freude am fahren

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektryczna pompa paliwa do gaźników, to w większości przypadków elektromagnetyczna pompa przeponowa. Pompuje ciśnieni około 0.3-0,4 Bar. I wyłącza sie po spadku ciśnienia znowu podpompowuje i tak w koło. Można ją podłączyć bezpośredni po stacyjce. Choć często jest dodatkowy sterownik, który podaje prąd tylko gdy silnik się obraca. Regulator ciśnienia jest wewnątrz pompy.

Edytowane przez Łukasz Z
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektryczna pompa paliwa do gaźników, to w większości przypadków elektromagnetyczna pompa przeponowa. Pompuje ciśnieni około 0.3-0,4 Bar. I wyłącza sie po spadku ciśnienia znowu podpompowuje i tak w koło. Można ją podłączyć bezpośredni po stacyjce. Choć często jest dodatkowy sterownik, który podaje prąd tylko gdy silnik się obraca. Regulator ciśnienia jest wewnątrz pompy.

 

Właśnie na takiej odpowiedzi najbardziej mi zależało. :) Czyli jest z tym zabawy, a także koszty są wyższe niż przy zastosowaniu pompy podciśnieniowej. Dobra propozycja z pompą podciśnieniową i jeżeli miałbym zakładać pompę, to zdecyduję się na pompę podciśnieniową a nie elektryczną- jest tańsza i prostsza przy założeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Możesz podłączyć ją bezpośredni po stacyjce, ewentualnie przekaźnik i bedzie chodziło. Pod warunkiem że zaworki w gaźnikach są w nienagannym stanie. Inaczej jak postoi trochę z prądem na pompie gaźniki zaczną przelewać. Po to właśnie jest sterownik, który odcina prąd jak silnik jest zatrzymany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...