pypek9 Opublikowano 19 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2013 Witam.Zacząłem robić motocykl (kawasaki gpz 1000 rx), brak jest do niego min. gaźników. Gaźniki dostać do tego modelu graniczy z cudem (cvk 36), ale można za to dostać stosowane w wielu motocyklach gaźniki cvkd 36.. Gaźniki mają takie same gardziele jak i dysze, rozstaw na listwie też taki sam, jedynie te drugie mają zasilanie pompą paliwa, a nie grawitacyjnie. Przeglądając kilka serwisówek, i przeglądając zdjęcia/fora nie mogę zrozumieć zasady działania owej pompy. Jest ona elektryczna, lecz kiedy ona działa? Dopiero po odpaleniu motocykla, gdzie jest włączana elektronicznie/podciśnieniowo, czy jest to inaczej realizowane? No i czy w ogóle taki swap gaźników, prawie identycznych jest możliwy? Co mnie może spotkać przy takiej zamianie? Przeróbka elektryki mnie nie straszy, bo i tak ją będę robił od podstaw.. Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 19 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2013 Pompa działa różnie najprostsze rozwiązanie to po zapłonie, są też pompy podciśnieniowe np. XTZ. Można próbować zasilać grawitacyjnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pypek9 Opublikowano 19 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2013 Zasilanie grawitacyjne mogłoby zdać egzamin? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 19 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2013 tak najwyżej wstawisz najprostsza pompę podciśnieniowa i po bajce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pypek9 Opublikowano 19 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2013 Masz rację. Pierw kupię gaźniki, sprawdzę jak na nich moto chodzi i czy da się je wyregulować i w razie czego będę później myślał.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nico Opublikowano 19 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2013 Podobny myk byl w cbr 900.Pierwsze wydanie czyli sc28, zamontowali pompe paliwa, w drugim sc33,stwierdzili ze pompy paliwa nie trzeba i paliwo zapodaje sie grawitacyjnie, mimo ze silniki i gazniki prawie identyczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 19 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2013 Pompka jest wymagana gdy zastosowany jest filtr paliwa, więc te gaźniki będą działały prawidłowo, ale nie montuj filtra paliwa. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pypek9 Opublikowano 19 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2013 No to już wiem co z tym zrobić i wydaje się to o wiele łatwiejsze niż mi się wydawało.Dzięki wielkie Panowie za rozjaśnienie sytuacji. :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubagsx Opublikowano 20 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2013 Pompka jest wymagana gdy zastosowany jest filtr paliwa, więc te gaźniki będą działały prawidłowo, ale nie montuj filtra paliwa.Niekoniecznie, niektóre motocykle tak nie mają. A wracając do tematu po mojemu pompa w większości motocykli (jak wspomniał wueska) załancza się razem z zapłonem. Cytuj freude am fahren Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Z Opublikowano 21 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2013 (edytowane) Elektryczna pompa paliwa do gaźników, to w większości przypadków elektromagnetyczna pompa przeponowa. Pompuje ciśnieni około 0.3-0,4 Bar. I wyłącza sie po spadku ciśnienia znowu podpompowuje i tak w koło. Można ją podłączyć bezpośredni po stacyjce. Choć często jest dodatkowy sterownik, który podaje prąd tylko gdy silnik się obraca. Regulator ciśnienia jest wewnątrz pompy. Edytowane 21 Marca 2013 przez Łukasz Z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pypek9 Opublikowano 22 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2013 Elektryczna pompa paliwa do gaźników, to w większości przypadków elektromagnetyczna pompa przeponowa. Pompuje ciśnieni około 0.3-0,4 Bar. I wyłącza sie po spadku ciśnienia znowu podpompowuje i tak w koło. Można ją podłączyć bezpośredni po stacyjce. Choć często jest dodatkowy sterownik, który podaje prąd tylko gdy silnik się obraca. Regulator ciśnienia jest wewnątrz pompy. Właśnie na takiej odpowiedzi najbardziej mi zależało. :) Czyli jest z tym zabawy, a także koszty są wyższe niż przy zastosowaniu pompy podciśnieniowej. Dobra propozycja z pompą podciśnieniową i jeżeli miałbym zakładać pompę, to zdecyduję się na pompę podciśnieniową a nie elektryczną- jest tańsza i prostsza przy założeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 22 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2013 w sumie to z ta elektryczna nie ma zadnego problemu z polaczeniem, tyle, ze powinna byc polaczona przez przekaznik. Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Z Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 Dokładnie. Możesz podłączyć ją bezpośredni po stacyjce, ewentualnie przekaźnik i bedzie chodziło. Pod warunkiem że zaworki w gaźnikach są w nienagannym stanie. Inaczej jak postoi trochę z prądem na pompie gaźniki zaczną przelewać. Po to właśnie jest sterownik, który odcina prąd jak silnik jest zatrzymany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.