Skocz do zawartości

Nie bijcie tylko!!! Standard problem


art
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem ze problem ten był omawiany tysiąc razy ale ja go jeszcze raz powtórze mam

 

problem z moją pompką hamulcową. Puszczałą mi płyn hamulcowy więc zgodnie z

 

instrukcjami wymieniłem simmering króry jest zaznaczony strzałką na rys. Teraz

 

pompka nie puszca już płynu na zewnątrz ale jak delikatnie przycisnę dzwignie to

 

hamulce w ogóle nie działają a jeżeli energicznie to jest ok. Mam w związku z tym

 

pytanie czy jest to uszkodzenie tego elementu który zaznaczyłem na czerwono jeżeli

 

nie to co jest z tym hamulcem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz to lepiej opisać.

Nie bardzo można coś wywnioskować z tego opisu.

Jak naciskasz delikatnie to co się dzieje ? Nie ma w ogóle hamulców ? dzwignia schodzi na sam dół, tak jakby tłoczek miał jakieś nieszczelności.

A jak szybko przyciśniesz dźwignie to utrzymuje ten sam poziom i nie schodzi w dół ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Rysiek24

tak to mala gumka jest zamala musisz isc do sklepu i kupic wieksza rozni producenci robia "standardowej wielkosci" gumki ja jak kupilem nowa to byla prawie 2 razy mniejsza od starej !!! i dzialo sie to co napisales wkoncy poszperalem po szafkach i znalazlem inna troszke wieksza od nowej ale to wystarczylo aby hamulec dzialal ok

ale mam nadzieje ze odpowietrzyles hamulce bo jesli nie to rowniez moze sie dziac cos takowego

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprubuj najpierw odpowietrzyc zrób to tak:

postaw motor na stopie centralnej odkrec nakretke ze zbiornika wyciak ten gumowy mieszek, który znajduje sie w zbiorniczku, nakryj zbiorniczek woreczkiem foliowym lub czysta szmata, przekrec kierownica w prawo (tak aby odpowietrznik był wyzej od gumowego przewodu) i idz spac rano jak wstaniesz układ bedzie odpowietrzony, Jezeli to niepomoze to bedzie to ta uszczelka zaznaczona na czerwono ona odpowiada z powstanie i utzrymanie cisnienia w pompie.

 

pozdro @

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam cholerne problemy z moją pompką hamulcową tak jak pisałem wyżej.

Znalazłem taką instrukcję http://www.jok11.webpark.pl/tuning/pompka-cham.html ale ona chyba nie ma znaczenia bo mi płyn hamulcowy nie wycieka na zewnątrz tylko "przelwa" sie miedzy jedna a druga stroną gumki zaznaczonej na czerwono. Gumka ta ma średnicę 11 mm i ne wyglada na zniszczoną problem jest taki że w miejscowym skepie motoryzacyjnym nie ma takich pierdół co ja mam z tym zrobic. Nie uwierzycie ale miałem drugą zapasową pompke razem z przewodem i zaciskiem hamulcowym ale go sprzedałem miesiąc temu bo moja pompka spisywała się znakomicie a teraz klapa. Mozna sie wsciec a ojciec mi mowił że nie mam jej sprzedawać!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Rysiek24

zostaje kupno w necie http://www.wilmat.torun.com.pl/start.php

 

to bedzie ktoras z tych pozycji wez komplet lub 2 bo uszczelki pompki nie sa zbyt zywotne

 

MZ4015|USZCZ TLOCZKA P-KI cham KPL. |kpl. | 2,20 |

MZ4113|USZCZ WEW.TLOCZKA ZACISKU MZ |szt. | 2,50 |

MZ4011|USZCZ ZEW POMPKI |szt. | 1,50

MZ4111|USZCZ ZEW.TLOCZKA ZACISKU MZ |szt.| | 2,50 |

MZ5113|USZCZELKA TLOCZYSKA |szt.| | 1,83 |

 

zadzwon do nich w poniedzialek dogadaj sie co jest czym i zamow telefonicznie lub mailowo a wysylka poczta ok 4 dni czekania (jak by nie mogli priorytetem na nastepny dzien masz w domu dodatkowo 1 zl oplaty) stolica drozej ale masz na nastepny dzien

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No!!! Nareszcie udało mi się uporac z moją pompą hamulcowa!!!! Do wszystkich zainteresowanych problemem: Najpierw pompa wypuszczała mi płyn na zewnątrz i wtedy uszczelniłem ją tak jak jest napisane na www.etz251r.prv.pl poźniej pompa nie trzymała ciśniena - uszkodzony pierscien gumowy zaznaczony na rysunku na czerwono.

Jego wymiana pomogła i pompa trzyma cisnienie a za razem nie puszcza plynu hamulcowego na zewnatrz. Pozdrawiam wszystkich

 

P.S Wlałem płyn DOT 4 - kuzyn mechanik powiedział ze moze byc - co wy o tym sadzicie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przekrec kierownica w prawo (tak aby odpowietrznik był wyzej od gumowego przewodu) i idz spac rano jak wstaniesz układ bedzie odpowietrzony

Piszesz bratku bzdury!!!! Jeśli kierownicę przekręcisz w PRAWO to którędy niby ma wydostać sie pęcherzyk powietrza zabłąkany tuż pod odpowietrznikiem? Otóż nie wydostanie się bo odpowietrznik jest wtedy wyżej niż miejsce wkręcenia przewodu hamulcowego w zacisk! Logicznie myśląc dojdzie się do wniosku, że kierownica ma być skręcona W LEWO!! Zresztą nawet nie myśląc, można o tym przeczytać chocby w "jeżdżę motocyklem MZ". Baczne przyglądanie się temu co przez ręce przechodzi w połączeniu z używaniem kory mózgowej zgodnie z celem jej wytworzenia przez Stwórcę spowoduje, że będziemy wiedzieć coraz więcej... Czego sobie i pozostałym kolegom życzę!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przekrec kierownica w prawo (tak aby odpowietrznik był wyzej od gumowego przewodu) i idz spac rano jak wstaniesz układ bedzie odpowietrzony

Piszesz bratku bzdury!!!! Jeśli kierownicę przekręcisz w PRAWO to którędy niby ma wydostać sie pęcherzyk powietrza zabłąkany tuż pod odpowietrznikiem? Otóż nie wydostanie się bo odpowietrznik jest wtedy wyżej niż miejsce wkręcenia przewodu hamulcowego w zacisk! Logicznie myśląc dojdzie się do wniosku' date=' że kierownica ma być skręcona W LEWO!! Zresztą nawet nie myśląc, można o tym przeczytać chocby w "jeżdżę motocyklem MZ". Baczne przyglądanie się temu co przez ręce przechodzi w połączeniu z używaniem kory mózgowej zgodnie z celem jej wytworzenia przez Stwórcę spowoduje, że będziemy wiedzieć coraz więcej... Czego sobie i pozostałym kolegom życzę!![/quote']

 

Zbyhoo ma racje, odpowietrzenie nie jest takie proste.

Odbywa się ono poprzez odpowietrznik w zacisku. Można tez zrobić inny numer, po prostu podczas wymiany starego płynu (który powinno się zmieniać co dwa lata) spuszczamy stary poprzez odkręcenie odpowietrznika, a następnie napełniamy nowym płynem cały układ przez odpowietrznik. Są specjalne przyrządy do tego, można ewentualnie użyć dużej strzykawki.

Płyn będzie stopniowo wypełniał cały układ, wypierając powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

własnie nie byłem pewny w która strone trzeba przekrecic ta kierownice bo nie mialem motorka w poblizu i nie mogłem sprawdzic w która strone odpowietrznik jest wyzej dlatego w nawiasie napisałem tak aby odpowietrznik był wyzej, sorka za bład był on naprawde nieumysny.

 

jeszcze raz przepraszam was

 

pozdro @

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...