Skocz do zawartości

Mondeo mk3 2005-2007


Nico
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam mondeo jw. Najlepiej w sedanie, wersja ghia w dieslu, z rocznika 05-07

Moze podpowiecie jakie silniki w mk3 sa najlepsze, jakich sie wystrzegac, NA CO PATRZEC, jakie sa slabe strony tego auta??

Slyszalem ze 2.0 tdci 130KM sa w tym modelu najlepsze??

Chetnie wyslucham opinii.

Edytowane przez Nico
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam mondeo jw. Najlepiej w sedanie, wersja ghia w dieslu, z rocznika 05-07

Moze podpowiecie jakie silniki w mk3 sa najlepsze, jakich sie wystrzegac, NA CO PATRZEC, jakie sa slabe strony tego auta??

Slyszalem ze 2.0 tdci 130KM sa w tym modelu najlepsze??

Chetnie wyslucham opinii.

Jak najlepiej sprawdź układ wtryskowy, bo Common Rail lubi często się psuć w tym wozie (zresztą jak większości nowych). Podjedź na jakiś serwis i sprawdź do dokładnie. Weź jeszcze pod uwagę czy silnik nie drga nazbyt przy odpalaniu i gaszeniu, i czy nie słychać stuków. Przy ostrym przyśpieszaniu na wysokim biegu, drgania też mogą pochodzić z dwu masowego koła. Reszta jak w kazdym innym aucie, najlepiej jak pojedziesz z kimś obeznanym. Poza tymi wadami silnik fajnie jeździ , a wersja Duraturq o mocy 130PS ma 330Nm już przy 1800obr/min, i elastycznością nie odbiega od pompowtrysków. Zawieszenie oczywiście to największy plus tego wozu, pojeżdziłem i bardzo mi się spodobało.

Edytowane przez rafael
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Zaznaczam, jak w niektórych postach że znam to z lektury a nie z doświadczenia. Z tego co czytałem w mondeo były 2 silniki 2.0 diesel i jedne były o.k. a drugie do bani, ale szczegółów nie znam. Jak jednak będziesz miał czas to poszukaj informacji o tym.

Jak coś pomyliłem to sorrki :), ale tak mi się kojarzy.

 

Pozdr.

F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafael, sposób który podałeś to już jest koniec dwumasu, czyli odczuwalne wibracje na biegu jałowym i przez to delikatne falowanie obrotów +/- 100

Rozgrzewamy silnik do temperatury roboczej, przy otwartych drzwiach głowa w dół i gasimy z wciśniętym pedałem sprzęgła a potem z puszczonym, w obydwu przypadkach powinna być identyczna cisza, bez dodatkowych dźwięków.

Wczesne oznaki zużycia dwumasu jeszcze inaczej się sprawdza, delikatnie puszczamy sprzęgło ruszając z drzwiami otwartymi ewentualnie szyba w dół, wtedy słychać bardzo delikatne świergotanie jak niedojedzonego wróbelka na wiosnę, są to początkowe oznaki zużycia.

Wszystkie te metody możesz wykonać jeśli masz doświadczenie w tym temacie, w innym wypadku serwis i sprawdzenie auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) o mocy 130PS ma 330Nm już przy 1800obr/min, (...)

Już któryś raz piszesz "PS", w Polsce nie ma jednostki mocy silnika PS! To, że na 20 handlarzy 30 pisze w ogłoszeniach "PS" to nie znaczy, że jest poprawnie ;-) "PS" z kropeczkami to w listach miłosnych na koniec można pisać...

Na pocieszenie napiszę, że nie dotyczy to tylko Ciebie tylko coraz większej liczby osób ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy będzie pisał jak będzie chciał i koniec "kropka"

OOOOOK, a w innym temacie tak gnębione są aukcje i oferty z błędami ortograficznymi, interpunkcyjnymi i innymi... Reszcie zwracać uwagę można, sobie nie... "Tłumnik" też można mówić? To wg mnie podobna kategoria błędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yuby dobrze powiedział, technicznie rzecz biorąc ford nie jest zbyt udanym samochodem. Kupisz co uważasz, psuje się wszystko, tylko że jedno mniej a drugie więcej. Dobrze jest wybrać to mniejsze zło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam forda takowego z 2001 roku, i uważam wrecz przeciwnie, jest to bardzo udany model jesli jest zadbany i jest w benzynie.

Mój ma silnik 1,8 benzynowy bez gazu i samochód nie sprawia żadnych problemów odkąd jestem jego posiadaczem ( drugi rok ). Silnik ten jest na łańcuchu rozrządu i praktycznie jest to bezobsługowa jednostka poza zmianami oleju i filtrów nie robiłem tam totalnie nic.

Spalanie również jest przyzwoite jak na benzynowy motor, w wakacje podczas trasy nad morze wyszło 6-6,5 litra na sto co uważam za bardzo dobry wynik.

 

Chociaż jesli chodzi o diesle to co piszecie jest raczej prawdą, wystarczy spojrzeć na allegro, wszystkie najtansze egzemplarze są własnie z silnikem wysokoprężnym. Jednostki benzynowe zaczynaja sie od 10tyś w zwyż co o czymś jednak świadczy.

Pozdrawiam

BYŁO:

-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.

JEST:

-Honda VFR 750 rc36 I 90r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...