Nico Opublikowano 15 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 (edytowane) Szukam mondeo jw. Najlepiej w sedanie, wersja ghia w dieslu, z rocznika 05-07Moze podpowiecie jakie silniki w mk3 sa najlepsze, jakich sie wystrzegac, NA CO PATRZEC, jakie sa slabe strony tego auta??Slyszalem ze 2.0 tdci 130KM sa w tym modelu najlepsze??Chetnie wyslucham opinii. Edytowane 15 Marca 2013 przez Nico Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 15 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 (edytowane) Szukam mondeo jw. Najlepiej w sedanie, wersja ghia w dieslu, z rocznika 05-07Moze podpowiecie jakie silniki w mk3 sa najlepsze, jakich sie wystrzegac, NA CO PATRZEC, jakie sa slabe strony tego auta??Slyszalem ze 2.0 tdci 130KM sa w tym modelu najlepsze??Chetnie wyslucham opinii.Jak najlepiej sprawdź układ wtryskowy, bo Common Rail lubi często się psuć w tym wozie (zresztą jak większości nowych). Podjedź na jakiś serwis i sprawdź do dokładnie. Weź jeszcze pod uwagę czy silnik nie drga nazbyt przy odpalaniu i gaszeniu, i czy nie słychać stuków. Przy ostrym przyśpieszaniu na wysokim biegu, drgania też mogą pochodzić z dwu masowego koła. Reszta jak w kazdym innym aucie, najlepiej jak pojedziesz z kimś obeznanym. Poza tymi wadami silnik fajnie jeździ , a wersja Duraturq o mocy 130PS ma 330Nm już przy 1800obr/min, i elastycznością nie odbiega od pompowtrysków. Zawieszenie oczywiście to największy plus tego wozu, pojeżdziłem i bardzo mi się spodobało. Edytowane 15 Marca 2013 przez rafael Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipr Opublikowano 15 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Cześć Zaznaczam, jak w niektórych postach że znam to z lektury a nie z doświadczenia. Z tego co czytałem w mondeo były 2 silniki 2.0 diesel i jedne były o.k. a drugie do bani, ale szczegółów nie znam. Jak jednak będziesz miał czas to poszukaj informacji o tym.Jak coś pomyliłem to sorrki :), ale tak mi się kojarzy. Pozdr.F. Cytuj https://www.facebook.com/EASRacingTeam/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 15 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Twierdzono że starsze TDDI na pompie sterowanej elektronicznie VP44 bywały lepsze niż TDCI z Common Rail. Tak twierdzi większość na forach Fordowskich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 15 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Rafael, sposób który podałeś to już jest koniec dwumasu, czyli odczuwalne wibracje na biegu jałowym i przez to delikatne falowanie obrotów +/- 100 Rozgrzewamy silnik do temperatury roboczej, przy otwartych drzwiach głowa w dół i gasimy z wciśniętym pedałem sprzęgła a potem z puszczonym, w obydwu przypadkach powinna być identyczna cisza, bez dodatkowych dźwięków. Wczesne oznaki zużycia dwumasu jeszcze inaczej się sprawdza, delikatnie puszczamy sprzęgło ruszając z drzwiami otwartymi ewentualnie szyba w dół, wtedy słychać bardzo delikatne świergotanie jak niedojedzonego wróbelka na wiosnę, są to początkowe oznaki zużycia.Wszystkie te metody możesz wykonać jeśli masz doświadczenie w tym temacie, w innym wypadku serwis i sprawdzenie auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 15 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 VP44 ma już swoje lata i będzie z nią więcej problemu niż z CR który jest popularny i za chwilę będzie tańszy w naprawie niż konwencjonalny układ z pompą rozdzielaczową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 15 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 TDCI ma to do siebie że posiada kodowane wtryskiwacze, które gubią sobie często kody od tak. W rozdzielaczowej VP 44 pada sterownik, więc tak źle io tak niedobrze :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
derbixxx Opublikowano 15 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 (...) o mocy 130PS ma 330Nm już przy 1800obr/min, (...)Już któryś raz piszesz "PS", w Polsce nie ma jednostki mocy silnika PS! To, że na 20 handlarzy 30 pisze w ogłoszeniach "PS" to nie znaczy, że jest poprawnie ;-) "PS" z kropeczkami to w listach miłosnych na koniec można pisać...Na pocieszenie napiszę, że nie dotyczy to tylko Ciebie tylko coraz większej liczby osób ;-) Cytuj www.bikepics.com/members/filipski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 15 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Każdy będzie pisał jak będzie chciał i koniec "kropka" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
derbixxx Opublikowano 15 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Każdy będzie pisał jak będzie chciał i koniec "kropka"OOOOOK, a w innym temacie tak gnębione są aukcje i oferty z błędami ortograficznymi, interpunkcyjnymi i innymi... Reszcie zwracać uwagę można, sobie nie... "Tłumnik" też można mówić? To wg mnie podobna kategoria błędu. Cytuj www.bikepics.com/members/filipski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nico Opublikowano 15 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Kolega ma mondeo z 2004 roku w 130KM dieslu. Przelotu ma 210000km, strasznie awaryjny, ale jak już działa to fajnie jedzie nawet.Mozesz rozwinac co mial za awarie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 15 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 To wg mnie podobna kategoria błędu.A według mnie nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 15 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Yuby dobrze powiedział, technicznie rzecz biorąc ford nie jest zbyt udanym samochodem. Kupisz co uważasz, psuje się wszystko, tylko że jedno mniej a drugie więcej. Dobrze jest wybrać to mniejsze zło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Budzik-WGR Opublikowano 15 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Ja mam forda takowego z 2001 roku, i uważam wrecz przeciwnie, jest to bardzo udany model jesli jest zadbany i jest w benzynie. Mój ma silnik 1,8 benzynowy bez gazu i samochód nie sprawia żadnych problemów odkąd jestem jego posiadaczem ( drugi rok ). Silnik ten jest na łańcuchu rozrządu i praktycznie jest to bezobsługowa jednostka poza zmianami oleju i filtrów nie robiłem tam totalnie nic.Spalanie również jest przyzwoite jak na benzynowy motor, w wakacje podczas trasy nad morze wyszło 6-6,5 litra na sto co uważam za bardzo dobry wynik. Chociaż jesli chodzi o diesle to co piszecie jest raczej prawdą, wystarczy spojrzeć na allegro, wszystkie najtansze egzemplarze są własnie z silnikem wysokoprężnym. Jednostki benzynowe zaczynaja sie od 10tyś w zwyż co o czymś jednak świadczy. Pozdrawiam Cytuj BYŁO:-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.JEST:-Honda VFR 750 rc36 I 90r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piórko Opublikowano 15 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Ja jeździłam takim Mondeo tylko w benzynie 2.0 GHIA i byłam mega zadowolona: żadnych awarii, świetnie się prowadził, bardzo dobry komfort (nic nie trzeszczało). Przejechałam nim bezawaryjnie ponad 160 000 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.