Skocz do zawartości

Luzy zaworowe - tolerancja


Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki problem. Na jednym cylindrze luzy zaworowe na wydechu mam niby dobre ale różne. Tzn. Jeden jest w górnej wartości, a drugi blisko dolnej. Czyli 0.2 i 0,3. Zostawić takie czy trzeba wyregulować? Pozostałe wszystkie blisko dolnej granicy tolerancji. Pomiar w temperaturze +3st. C. Silnik SV650.

"Leję na fałki i śmierdzące cwajtakty"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie im bliżej ideału tym lepiej, ale z drugiej strony jeśli mieszczą się w tolerancji to lepiej tak zostawić niż kuć rozrząd dla jednego zaworu. A z trzeciej strony :biggrin: do następnej kontroli któryś może wyjść poza limit, chyba że sprawdzisz prędzej niż zaleca fabryka. Czyli jesteś w punkcie wyjścia bo nic treściwego nie wniosłem. :biggrin:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No toż w pokoju stoi. W salonie konkretnie. Ale nie ogrzewam bo nie mieszkam. Więc zimno. Temperaturę podałem, żeby nie było wątpliwości co do warunków pomiaru. Dzięki Panowie.

Idę w takim razie poszlifować trochę płytki. Oczywiście jest to pewnie straszna amatorka, ale jak nie znajdę w czeluściach szuflady odpowiedniego rozmiaru to zamieżam upiłować te kilka setek.

Edytowane przez koroviov

"Leję na fałki i śmierdzące cwajtakty"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz szlifować to odpuść sobie. Po ój psuć na siłę?

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serwisówce od sv masz taką tabelkę z luzami i na jaką płytkę ew. wymienić. Wynikowo grubość płytki do wymiany wcale nie musi się dokładnie zgadzać z tym co można wyliczyć samodzielnie. Nie wiem za bardzo dlaczego, pewnie to jakoś tam się jeszcze samo układa, a może uwzglednia tabelka jeszcze luzy na wałkach rozrządu?

W każdym razie gdy się wymieni na takie co wyliczy się samemu to luzy nie wychodzą takie jakich oczekujemy :) Sprawdzone na mojej sv

Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie żebym się upierał przy tzw. druciarstwie. Ale jeżeli spoleruję tak ze 0.05 papierem ściernym o drobnym ziarnie, to czemu miałoby to zaszkodzić? Powierzchnia będzie równa i gładka, a płytka leży w szklance więc nie sądzę, żeby to było mocno szkodliwe. Jeśli w ogóle. Oczywiście biorę pod uwagę argument, że nie, bo tak się nie robi ;)

Edytowane przez koroviov

"Leję na fałki i śmierdzące cwajtakty"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wychodza.... ale jesli chcemy zrobic regulacje poprawnie to maja wyjsc... regulacja zaworow nie polega tylko i wylacznie na pozostawieniu ich w granicach tolerancji... do autora - zdecydowanie tak do regulacji i jesli to zrobisz solidnie to nie jest to zadne druciarstwo

Edytowane przez JanuszK30

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli już szlifować to na magnesówce, i szlifowaną stroną obrócić później do szklanki. Nic nadzwyczajnego z taką płytką się nie powinno stać.

PS: Zeszlifowanie z takiej płytki pięciu setek papierem sciernym zajeło by ci wiele wiele dni :D

Edytowane przez rafael
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli już szlifować to na magnesówce, i szlifowaną stroną obrócić później do szklanki. Nic nadzwyczajnego z taką płytką się nie powinno stać.

PS: Zeszlifowanie z takiej płytki pięciu setek papierem sciernym zajeło by ci wiele wiele dni :D

5 minut bo nie trzeba szlifowac 5 setek bo co 5 setek sa wymiarowane plytki wiec najwyzej 2 setki sciagamy...

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem zdarzają się motocykle, że dostęp dp płytek jest trudny i trzeba szlifować żeby moto 2 tygodnie nie stało... Przykładem może być Kawasaki KLX650. Z serwisu płytka szła mi 11 dni, na allegro było tylko kilka sztuk w całkowicie niepotrzebnym mi wymiarze. Następnym razem juz szlifnąłem i po sezonie latania luz jest nadal ok. Heidemann czy jak to się dokładnie zwie , ma w ofercie jakieś dorabiane płytki, ale na własnej skórze sprawdziłem że nie nadają się do niczego :D

PS: Jak by ktoś potrzebował to mam taką płytkę o średnicy 29mm i grubości bodajże 2,60mm do sprzedania bo leży z dawna niepotrzebna...

Edytowane przez rafael
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję raz jeszcze. Teodor, ponieważ zwróciłeś uwagę na istotę mojego pytania, czy możesz przybliżyć jakie konsekwencje może mieć użytkowanie silnika z takim ustawieniem jak opisałem? Zapewne będzie gorszy przepływ, ale czy może to mieć istotny wpływ na pracę?

"Leję na fałki i śmierdzące cwajtakty"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...