Skocz do zawartości

Inny rozmiar przedniej opony ZZR 600


Rekomendowane odpowiedzi

Nie będzie ocierać ale zmienisz geometrię motocykla i podczas szybkiej jazdy możesz stracić panowanie nad kierownicą zaliczając rów lub co gorsze jakąś latarnię na poboczu :banghead:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale roznica jest w wysokosci i tylko z 60 na 70 wiec az tak niepowinno byc takiej roznicy w prowadzeniu.

 

My tylko ostrzegamy ale świat należy do "odważnych" , przetestuj a jak wrócisz to opiszesz jak wrócisz :biggrin:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zakładałem różne profile z przodu i z tyłu (prosty powód - kupowałem opony, które akurat były dostępne) i nie czułem dużej różnicy. Bardziej wyczuwalna była różnica w budowie opon różnych producentów, niż sam profil. Dotyczy jazdy po torze, ale chyba tym bardziej na ulicy powinno być wszystko jedno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sherman i oto chodzi ja przeciez nie jezdze na trasie jak po torze a dlatego chce 70 wysokosc bo sa 2 w dobrej cenie i bardzo dobre i tylko dlatego na przod 70 a na tyl chcialem szersza czyli z 160 na 170.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy weź pod uwagę, że ja nie jestem absolutnie żadnym wyznacznikiem i jeżeli Piotrek mówi, że różnica jest i to niebezpieczne, to ja bym go słuchał a moje pitolenie potraktował bardziej jak ciekawostkę.

 

Ja tylko cisnę na czas, generalnie bez większej filozofii. Po prostu pamiętam, że właśnie kupując oponę o wyższym profilu koleś mi powiedział, że będę miał większą przyczepność i faktycznie tak było: przód zaczął mi trzymać bardzo fajnie trajektorię, miałem mniejszy efekt "znoszenia" w pierwszej fazie zakrętów, w której jeszcze jestem na heblach (Dunlop o niższym profilu lekko uciekał i stabilizował się dopiero w momencie, kiedy zaczynałem odwijać gaz) - ale to wszystko dotyczy równego toru, jednych z najlepszych na świecie opon typu slick i jazdy w przewidywalnych warunkach, bez niespodzianek w postaci dziur, kolein itd.

 

Natomiast na pewno motur inaczej skręcał, po prostu szybciej. Na wyższej oponie tak jakby chętniej reagował na ruch kierownicy, szybciej się składał. Taki trochę efekt, jak jazda na zużytej "torowo" oponie, która ma zjechane boki, a prawie nowy środek.

Edytowane przez Sherman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację Sherman ale Ty gonisz po torze i hamujesz przodem w zakrętach, kombinujesz z twardością opon czego na drodze publicznej nie wolno robić. Na drogę publiczną producent zaleca jeden rozmiar opony a czasami zaleca także producenta opon.

Droga publiczna nie jest torem wyścigowym i za dużo mieliśmy śmiertelnych wypadków.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Nie przesadzajmy znów tak bardzo, ja zmieniałem przód ze 110/70 na 120/60 i na drodze żadnych negatywnych oznak prowadzenia nie zauważyłem, jedynie tyle, że przodu już nie mogłem domknąć. Zmienił się trochę kształt, jak nie będziesz szaleć i zdzierać kolan na drodze to powinno być ok, jeśli wejdzie pod błotnik.

Można zmieniać opony do bodajże 5% w różnicy w obwodzie, policz czy się mieści i zakładaj.

Only biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

9870161755102c474227ea.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...