ventura Opublikowano 22 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 a po co ze swiecami, niech to wszystko lekko pracuje i sie ladnie uklada. Zaczynasz ustawiac rozrzad od walka wydechowego luz pomiedzu zebatka na wale a zebatka na walku wydechowym jest wybrany, dalej odp ustawiasz walek ssacy a pozostaly luz wybrany jest przez napinacz wystarczajaco by rozrzad nie przeskoczyl, nastepnie po kilku obrotach walem wszystko ladnie sie ulozy, co oczywiscie nie zwalnia Cie z powtornego sprawdzenia prawidlowego ustawienia rozrzadu...dziwi mnie jednak ze nie slyszales halasujacego rozrzadu przy takim luzie.... No właśnie to jest tak dziwne aż głupie bo nie hałasował tylko na wolnych obrotach pojawiały się postukiwania, tak jakby odbijał. Ale niosło się to po całym silniku i ciężko było namierzyć skąd to się niesie. Zresztą przelotówka z tyłu też nie ułatwiała zadania. Sprawdz łancuch owijajac go wokoł zębatki wałka rozrzadu na około i sprawdz czy niema luzu , owin go i sproboj odciagać, sprawdzisz w ten sposób czyNie jest już rozciagniety, jezeli pasuje ciasno złoż calosc, napnij napinacz sprawsz ile ząbkow mu zostalo i jeszcze jedna rzecz,kiedy walki sa ustawione cechami idelanie do glowicy to lancuch na gorze nie powinien miec zbyt duzego luzu, gdy bedzie dobrze napiety pomiedzy walkami a cechy sie rozjadą wtedy lancuch do wymiany, mozesz skladac z swiecami, chcociaz po zlozeniu rozrzadu zrob kilka obrotow walem wtedy latwiej ci bedzie bez swiec. Łancuch zawsze nakladaj najpierw od tej strony gdzie niema napinacza, jesli napinacz jest pod gaxnikami lancuch zakladaj najpierw na walek wydechowy tak zeby łancuch od walu do walka wydechowego był napiety, potem na ssacy, pozniej popuszczas/naciagasz napinacz wtedy wal sie nie rusza, kilka obrotów i znowu cechy sprawdzic, jesli masz zapinke to zakladasz zamknięta strona w kierunku obrotu łancuszka. Dziś założę napinacz i obadam jak mówisz. A tak w ogóle to występują zapinki na łańcuch rozrządu? Bo nie wiem jak to by patent zdało i wolałbym zakuć.W zestawach widziałem zapinki są ale to takie do zaklepania. Prawda sądzę że będzie dość okrutna i łańcuszek do wymiany. Jeszcze kwestia jaki nowy dobrać do takiego pieca. Ale wielki szacun Panowie dla wszystkich za odpowiedzi bo jak to mowią po co robić krok do tyłu gdy się zrobiło trzy do przodu a tu odpowiedzi praktyczne i rzetelne tak że dziś skorzystam z porad bo są przydatne i zobaczymy co dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 22 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 To brzmi jakbyś miał przedwczesny zapłon. To powoduje, że tłok zamiast popchnąć wał dalej odbija w niego powodując przy tym stuknięcie a silnik brzmi jakby miał zaraz zdechnąć co się zdarza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nico Opublikowano 22 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 No właśnie to jest tak dziwne aż głupie bo nie hałasował tylko na wolnych obrotach pojawiały się postukiwania, tak jakby odbijał. Ale niosło się to po całym silniku i ciężko było namierzyć skąd to się niesie. Zresztą przelotówka z tyłu też nie ułatwiała zadania. . A tak w ogóle to występują zapinki na łańcuch rozrządu? Nie.Tylko zakuwanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 23 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 Wrzucam filmik który wczoraj nagrałem jak to wygląda. Ale przy normalnym włożeniu napinacza gdy sam się nastawi łańcuszek tak jak na filmie w jednym momencie jest naciągnięty a za chwilę luźny. A gdy ręcznie o jeden ząbek docisnąłem napinacz wówczas łańcuch idealnie jest naciągnięty w całym zakresie ruchów. Sprawa jeszcze nie jest przesądzona i być może skończy się na wymianie ale pomierzyłem krzywki i mają jeszcze duży zapas zużycia więc przebieg raczej nie jest duży. Ślizgi nie mają praktycznie żadnego zużycia, wyglądają jakby matka natura je niedawno stworzyła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 23 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 Łańcuszek bezdyskusyjnie do wymiany ale jak koniecznie chcesz ryzykować jego zerwanie to Twoja wola. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 23 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 Łańcuszek bezdyskusyjnie do wymiany ale jak koniecznie chcesz ryzykować jego zerwanie to Twoja wola. Nie no, przecież to skóra za wyprawkę jakby miał strzelić. Ale wolałem się upewnić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 23 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 moze nie strzeli tylko przeskoczy :biggrin: Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
caferacer Opublikowano 23 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 Jesli miales dobrze napiety napinacz to lancuch do wymiany. Zainwestuj w lancuch i tyle szkoda kasy na glowice jak by zostane cos stalo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 23 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 moze nie strzeli tylko przeskoczy :biggrin:W każdym razie nie chciałbym dostać denkiem między nogi podczas jazdy ani też żeby mnie tył wyprzedził jak tłoki spotkają się z zaworami :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kris_big Opublikowano 23 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 zwroc uwage na jedna rzecz, zanim zaczniesz ciac lancuch bandit ma slizg w pokrywie zaworowej ktore ugina lancuch, ty to sprawdasz ze zdjeta pokrywa, jak zalozysz pokrywe i dopiero napinacz to sie okaze ze zamiast na 2-3 zabku od konca jestes na 4-5 poszukaj gdzies jaka powinna byc dlugosc na kilku ogniwach nowego i zuzytego lancucha, niestety serwisowka bandita tego nie podaje, ale moze da sie to gdzies na necie znalezc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 24 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 zwroc uwage na jedna rzecz, zanim zaczniesz ciac lancuchbandit ma slizg w pokrywie zaworowej ktore ugina lancuch, ty to sprawdasz ze zdjeta pokrywa, jak zalozysz pokrywe i dopiero napinacz to sie okaze ze zamiast na 2-3 zabku od konca jestes na 4-5 poszukaj gdzies jaka powinna byc dlugosc na kilku ogniwach nowego i zuzytego lancucha, niestety serwisowka bandita tego nie podaje, ale moze da sie to gdzies na necie znalezc Szukałem tego wymiaru i nie mogłem znaleźć. Na pewno masz rację że ślizg w pokrywie trochę go dopnie. Ale niestety prawda jest bolesna (300zł :biggrin: DID ) bo naciąg w napinaczu już się praktycznie skończył, łańcuch na kołach zębatych ma luz że da się go ręcznie odciągnąć i co więcej to podczas kręcenia tak jak na filmie nagrałem łańcuch raz łapie luz a raz jest naciągnięty tak jakby nierówno się rozciągnął podobnie jak to bywa w łańcuchach napędowych. Zamówiłem już drugi, jakaś wersja SV mocniejsza więc ja go nie zjeżdżę a ktoś inny będzie miał z głowy za rok. Przy okazji luzy zaworowe poprawię bo na wydechu dwa środkowe mają poniżej 0.1, poskładam i będę czekał na roztopy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kris_big Opublikowano 24 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 (edytowane) aha, to tnij i zakuwaj :biggrin:żadne złote porady juz jemu nie pomoga :biggrin: Edytowane 24 Lutego 2013 przez Kris_big Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidkus Opublikowano 24 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 Ventura zgłoś się do mnie po łańcuch mam ceny niższe niż na allegro :) mam zakuwarke, zostawilbyś moto na dzień i byś mial zrobione ;) pozdro Cytuj Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 24 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 no i to jest rozwiazanie Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 24 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 Ventura zgłoś się do mnie po łańcuch mam ceny niższe niż na allegro :) mam zakuwarke, zostawilbyś moto na dzień i byś mial zrobione ;) pozdro A nie mogłeś dwa dni wcześniej napisać? :) Bo łańcuch wczoraj nabyłem. Ale jeżeli druga część aktualna ta z zakuwarką to chętnie skorzystam z Twojej pomocy. Tyle że moto mam już w proszku w garażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.