Skocz do zawartości

sprzęt łyka olej - naprawa


riders82
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam otóż mój fazerek lubi sobie łyknąc olej, przy ostrym kręceniu nawet sporo, słyszałem że może to być wina uszczelniaczy zaworowych, jak to sprawdzić czy dam radę zrobić coś z tym na własną ręke z książką serwisową?

 

Na początek zobacz świece.jak wyglądają. Zrób fotke i wrzuć.

Możesz zrobić też pomiar ciśnienia na każdym gaże i porównać go z serwisówką..Później dodaj odrobinę oleju na każdy piec i ponownie zrób pomiar.Ten test powie Ci czy winne są uszczelniacze,czy pierścienie.

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierścieni chyba również 16 skoro wymieniłeś cztery rodzaje

 

pierścieni chyba również 16 skoro wymieniłeś cztery rodzaje

aj mój błąd :)widzę teraz że ogniowy to to samo co kompresyjny

 

jeśli okaże się że pierścienie nie trzymaja to wątpię że sam bym się za to brał a jeśli okaże się że kompresja jest w normie to wina uszczelniaczy czy ich wymiana jest kłopotliwa i czasochlonna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy czy kiedyś coś grzebałeś w silnikach. Są tacy magicy co uszczelniacze bez zdejmowania głowicy wymieniają ale metoda "tradycyjna" polega na zrzuceniu głowicy, wypięciu zaworów i dopiero wymianie uszczelniaczy. Nowa uszczelka pod głowicę będzie konieczna. Sporo pracy i dwa konkretne narzędzia minimum tj. klucz dynamometryczny i przyrząd do serwisu zaworów, którego nazwać nie potrafię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w temacie mechaniki nie licząc jaw i mzetek jestem świeżak :) dzięki za odpowiedzi jestem już trochę oświecony w temacie teraz kwestia sprawdzenia spręzania

 

musisz sobie jeszcze zadać pytanie, co jeśli wymienisz uszczelniacze, a moto będzie dalej brało olej, stać Cię na dalsze inwestycje ??

jeśli wcześniej sprawdzę spręzanie i będzie w normie to gdzie jeszcze olej może zasysać? Bo jak pierścienie do wymiany to nie wiem czy to ma sens bo koszty napewno większe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i potem chyba trzeba luzy zaworowe jeszcze regulować tak?

 

fazery są na płytkach ,jak ich nie pomieszasz to luzy zostaną takie jak były.

nie wyobrażam sobie nie skontrolować luzów przy takiej robocie

Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...