herkules9200 Opublikowano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2013 (edytowane) Witam. Coś w okolicach wakacji przymierzam się do zakupu jawki 350. Sporo naczytałem się i się wahałem czy wybrać mz czy jawę. Jednak ten wygląd do mnie przemówił. Wiadomo że jak się zepsuje to x2, ale części są tańsze. Spalanie jest bardzo duże i kłopoty z odpalaniem. 1. Przeglądając internet znalazłem elektroniczny moduł, który jest do zrobienia samemu. Wiem, że wyrównuje obroty i podobno zmniejsza spalanie. Ciekawe o ile. Nie ma też kłopotów z odpalaniem. Chyba moje tezy są prawdziwe? Z wykonaniem układu to się nie boję ale zostaje część mechaniczna, nawet nie wiem o czym jest za bardzo mowa. 2. Czy mógłby ktoś wytłumaczyć co i jak trzeba? Co dokładnie. Jak jest z tymi magnesami i kołem impulsowym. 3. Co jeszcze muszę wiedzeć? Jakie elementy muszę zdobyć? 4. Słyszałem że laik tego nie wykona. Kto coś takie wykonuje? Tokarz czy może tylko jakiś bardziej mechanik? Nie uczę mechaniki więc stąd moje pytania. Czy ma ktoś zdjęcia zapłonu w jawce przed i po takim zabiegu? Nie mam jawy i nigdy nie miałem motocykla więc nie wiem jak to wygląda i o co "biega" Na filmikach mają magnesy tam gdzie aparat zapłonowy. 5. Do czego te magnesy są umieszczone? 6. Dlaczego tam jest zastosowany zapłon bateryjny a nie np. właśnie taki moduł? Schemat płytki znalazłem na elektrodzie ale jak jest z rozmieszczeniem tych magnesów i w ogóle? 7. Jaki moduł zastosować? Bo tam jest 6v a od samochodu nie wiem czy "uciągnie". 8. Można np. sam układ zrobić jak tu: http://obrazki.elekt..._1206013726.jpg i wpiąć się pomiędzy cewkę a przerywacz i nie trzeba stosować tego impulsatora? Czy tak też będzie lepiej odpalała i wgl?Z góry dziękuje, myślę że nie jednemu przyda się ten temat. Oczywiście początkującemu ;) Edytowane 22 Stycznia 2013 przez herkules9200 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J.Pastor Opublikowano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2013 Ogólnie są same zalety elektronicznych zapłonów - pewność i powtarzalność iskry = równa praca, mniejsze spalanie i często ciekawsza krzywa przebiegu mocy i momentu względem fabrycznego aparatu zapłonowego, więc niejako dodatkowo tuning w cenie. Pytanie czy chcesz wyważać otwarte drzwi albo koniecznie majsterkować? Za ~ 230zł jest moduł Prameti (ze zmiennym kątem), to jest wyważona cena moim zdaniem http://www.bitstudio.../warsztat10.htmŻeby być uczciwym trzeba dodać, że przy instalacji 6V może kaprysić i że praca silnika na elektroniku jest hmm.....równa i troche twarda w porównaniu do miętkiego przerywacza ale to są niuanse. W końcu wymieniamy platynki dla plusów.Podałem akurat to rozwiązanie Prameti bo znajdziesz różne na allegro, różne wynalazki wzmacniacze iskry czy moduły. Prameti jest znane na naszym rynku, wiele Junaków i Rusków jeździ na tych zapłonach i powiem tak: różnica w pracy silnika jest jak między dniem a nocą. Polecam. Albo baw sie samemu bo to też fajne i napisz jakie masz wyniki :) Cytuj PASTOR GARAGE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herkules9200 Opublikowano 22 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2013 No tylko właśnie jak jest z tym wyważaniem i mógłbyś przybliżyć co dokładnie masz na myśli? 230 troche dużo a coś jak się zrobi samemu jest dużo lepsze ;) Nieprawdaż? ;> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J.Pastor Opublikowano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2013 No tylko właśnie jak jest z tym wyważaniem i mógłbyś przybliżyć co dokładnie masz na myśli? 230 troche dużo a coś jak się zrobi samemu jest dużo lepsze ;) Nieprawdaż? ;> Prawdaż - jak zrobisz to sam napiszesz czy jest to wyważona cena czy nie ;) warto wiedzieć, że mówimy tu o topie w tym temacie czyli rozwiązaniu czeskim Vape które jest ku**ewsko drogie i znane na świecie. Jeżeli mówisz o takim poziomie i zrobisz to taniej sam to OK masz rację. Jeżeli chodzi tylko u dłubanie i satysfakcję to też rozumiem. Czas pokaże. pzdr. Cytuj PASTOR GARAGE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herkules9200 Opublikowano 23 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2013 (edytowane) A masz jakąś lekturę odnośnie tego? Bo oprócz układu nie wiem nic :) Czy złożenie samycj takich 2 modułów i podłączenie jak na schemacie da coś ? http://www.elektroda...pic1661570.html bez żadnych magnesów i wgl? Czy można spróbować podpiąć pierw do fiata 126p? Edytowane 23 Stycznia 2013 przez herkules9200 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J.Pastor Opublikowano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 Jak leci? W najnowszym Automobiliście jest krótki artykuł o Jawie i przeróbkach prądów, luknij jak ludzie przerabiają. Cytuj PASTOR GARAGE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hashman Opublikowano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 Gdybyś był zainteresowany to mam namiary na gościa, który wykonuje takie cuda w kwocie ok.250zł razem z wysyłką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saladin Opublikowano 29 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2013 Sprawdź pocztę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.