Stigy Opublikowano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 (edytowane) Witam. Grzebie właśnie w Yamaha DT kumpla która stoi u mnie już jakiś czas no i trzeba było się za to w końcu zabrać. Facet ma problem z przegrzewaniem się motocykla. Był wymieniany termostat, uszczelka pod głowicą potem czyszczony układ chłodzenia. Przewody drożne. Chłodnica czysta z zewnątrz i od wewnątrz. Czujnik temperatury wymieniony i sprawny. Potem zwróciłem uwagę na silnik. I tam jest luz na łożyskach wału. Mogę delikatnie w niektórych pozycjach poruszyć magneto góra-dół. Robił mu już to jeden mechanik ale spierdolił po całości bo nie zauważył że wał jest wybity w miejscach styku z łożyskiem i tak to odpalił. Potem wymienił wał ale nie wymienił łożysk.... No i moim zdaniem tu spieprzył sprawę. Skoro odpalał to na wywalonym wale to prócz wału, łożyska też chyba powinien po tym wymienić ? No i druga sprawa to czy taki luz na łożyskach może powodować przegrzewanie się tego motocykla. Bo niewiele mi już przychodzi do głowy. Edytowane 17 Stycznia 2013 przez Stigy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 Termostat wymieniony pewnie na używany. Trzeba go wyciągnąć i sprawdzić własnoręcznie. Napęd pompy cieczy też trzeba zbadać a niezbędne minimum to łopatki, jak są urwane to chłodzenie mówi papa.Łożyska do wymiany tak czy inaczej. Przy wypychaniu wału działają siły boczne i niszczą łożysko. Tutaj pasowanie jest ciaśniejsze niż np. na osi koła i jeszcze nie widziałem wału który wyszedłby bez użycia siły nawet jeśli byłby to ściągacz. Luźne łożyska nie zagotują silnika ale same mogą się przegrzać i stanąć dęba w czasie jazdy albo rozpaść w drobny mak.Łożyska kosztują grosze więc nie wiem na czym chciał przyciąć mechanik, pewnie marzyła mu się druga wizyta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stigy Opublikowano 17 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 (edytowane) Termostat nowy z serwisu wrzucaliśmy. Pompa to raczej nie jest bo chłodnica staje się gorąca bardzo szybko a gdyby pompa nie tłoczyła to raczej była by zimna ? Dodam że płyn się nie zagotowuje. Po prostu wskazówka temp. wchodzi na czerwone pole. Co do łożysk to też nie mam pojęcia co koleś chciał tym osiągnąć. Wrzucał łożyska proxa za chyba 180 zł więc może jednak chciał przyciąć.Siły boczne ? Tu chyba o siły prostopadłe do osi wału chodzi ? To one niszczą łożysko.Czyli mówisz że nie ma opcji że to łożyska powodują przegrzewanie się ? Musi być coś jeszcze ? Edytowane 17 Stycznia 2013 przez Stigy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 Jeśli chłodnica jest gorąca to brzmi dobrze ale tylko w kwestii napędu, łopatki i tak do sprawdzenia. Korona z głowy nie spadnie. Jeśli i to będzie w porządku no to zostaje sprawdzenie ciepłoty świecy i nastawień gaźnika. Zbyt uboga mieszanka podnosi temperaturę. Mówię, że przy wyciąganiu wału siły działają w bok i ciągną za wewnętrzną bieżnię która napiera na kulki a kilku na zewnętrzną. Z resztą bez zbędnych tłumaczeń, nie ma jedengo łożyska w motocyklu do które w serwisówce nie dopisano by, że musi być wymienione przy rozbiórce elementu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stigy Opublikowano 17 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 (edytowane) Rozumiem. Ale przecież przy skladaniu silnika wałem też napieramy na wewnętrzną bieżnię tyle że z drugiej strony. Czy to analogicznie też ich nie zużywa ? Ciepłota świecy jest ok - według katalogu, gaźnik też sprawdzałem. iglica dość wysoko, poziom w komorze pływakowej neutralny - nie za bogata nie za uboga, dysza główna oryginalnej wielkości. Poza tym czy mam przez to rozumieć że jeśli rozbieram silnik to powinienem wymienić wszystkie łożyska ? Łożysko przeciwwagi, łożysko wałka zdawczego itp ? To bym się nie wypłacił chyba... Edytowane 17 Stycznia 2013 przez Stigy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 Termostat nowy z serwisu wrzucaliśmy. Pompa to raczej nie jest bo chłodnica staje się gorąca bardzo szybko a gdyby pompa nie tłoczyła to raczej była by zimna ? Dodam że płyn się nie zagotowuje. Po prostu wskazówka temp. wchodzi na czerwone pole. A jesteś pewień że wskaźnik temp płynu chłodzącego jest sprawny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stigy Opublikowano 17 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 Wskaźnika nie sprawdzałem, może wstyd się przyznać ale nawet nie wiem jak. W serwisówce tego nie opisują i nigdy tego nie robiłem. Sprawdzałem natomiast czujnik temperatury i oporności przy danych temperaturach są zgodne z serwisówką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 Rozumiem. Ale przecież przy składaniu silnika wałem też napieramy na wewnętrzną bieżnię tyle że z drugiej strony. Czy to analogicznie też ich nie zużywa ?...Poza tym czy mam przez to rozumieć że jeśli rozbieram silnik to powinienem wymienić wszystkie łożyska ? Łożysko przeciwwagi, łożysko wałka zdawczego itp ? To bym się nie wypłacił chyba... Ale nowe łożysko nie jest zmęczonym od zmian temp. materiałem tak samo bieżnie są nietknięte a po za tym składane jest ze smarem. Pozostałe łożyska o których mówisz owszem wymienia się ale jeśli wyciągniesz je z gniazd. Te od zdawczego jest pasowane dość luźno i znajduje się w ciągłej kąpieli olejowej, wymieniasz tylko gdy jest uszkodzone w jakiś sposób. Pewnie podobnie jest z przeciwwagą ale nie wiem jakie ma pasowanie. Jeśli nie jesteś pewien wskaźnika temp. poszukaj warsztatu który ma pirometr albo zorganizuj sobie termometr wyskalowany do 140 stopni lub więcej. Nie mam za bardzo przykładów, bo taki do oleju chyba się nie nada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidkus Opublikowano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 Opisujesz przegrzewanie się silnika, opisz co masz na myśli, co się dzieje gdy wg Ciebie to ma miejsce. Bo jeszcze tego nie napisałeś. Cytuj Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stigy Opublikowano 17 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 Po prostu wskazówka temp. przesuwa się na czerwone pole. To wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 Po prostu wskazówka temp. przesuwa się na czerwone pole. To wszystko. a jesteś pewny sprawności tego ustroju pomiarowego ?są inne metody pomiaru temperatury silnika. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stigy Opublikowano 17 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 (edytowane) Pewny jestem tylko tego że sprawny jest czujnik temperatury. Ustroju pomiarowego pewien nie jestem. Ale skoro jest lekki luz na wale to i tak muszę mu to rozebrać i zrobić... Więc zakładam że to jest ten problem. Sama wskazówka temperatury to banalne urządzenie którego cała kwintesencja to ten czujnik temperatury. Ona tylko pokazuje odczyt z tego czujnika. Jeśli na zerowej oporności pokazuje maxa a na maksymalnej pokazuje zero to wszystko z nią ok. A tak to właśnie wygląda więc myślę że jednak to moto się przegrzewa. Jednak nie jakoś pokaźnie bo ani razu się nie zagotował. Wydaje mi się że to mogą być łożyska. Nikt nie miał takiego przypadku ? Edytowane 17 Stycznia 2013 przez Stigy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 Pewny jestem tylko tego że sprawny jest czujnik temperatury. Ustroju pomiarowego pewien nie jestem. Ale skoro jest lekki luz na wale to i tak muszę mu to rozebrać i zrobić... Więc zakładam że to jest ten problem. Sama wskazówka temperatury to banalne urządzenie którego cała kwintesencja to ten czujnik temperatury. Ona tylko pokazuje odczyt z tego czujnika. Jeśli na zerowej oporności pokazuje maxa a na maksymalnej pokazuje zero to wszystko z nią ok. A tak to właśnie wygląda więc myślę że jednak to moto się przegrzewa. Jednak nie jakoś pokaźnie bo ani razu się nie zagotował. Wydaje mi się że to mogą być łożyska. Nikt nie miał takiego przypadku ?Nie ma takiej opcji żeby łożyska o których mówisz powodowały grzanie się silnika. Łożyska swoją drogą są do wymiany skoro mają luz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stigy Opublikowano 17 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 (edytowane) Ciężko znaleźć inną opcję. Sprawdzę pompę wody jeszcze bo nie pamiętam czy ją sprawdzałem (jestem prawie pewien że tak) ale i tak chłodnica jest gorąca więc wygląda na to że przepływ cieczy jest. Przy okazji rozmowy zapytałem o to Pana Worynę i powiedział że to bardzo możliwe że to przez łożyska ze względu na to że uszczelniacze mogą puszczać przy ruchu wału i silnik może dostawać lewe powietrze. Sam silnik nie do końca tak się zachowuje bo trzyma obroty i jako tako się kręci. Ale nie wykluczał bym tego. Nie widzę trochę innych opcji. Edytowane 17 Stycznia 2013 przez Stigy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maly127 Opublikowano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 Co daje czujnik cieczy ? Bo jeśli rezystancje to wskażnik się wychyla pod odpowiednim oporem , można by to było chyba sprawdzić odpowiednim rezystorem np. jeśli w serwisówce jest podane , że przy temp. 100 stopni na wyjściu czujnika powinno być 100OMH to taki rezystor podpiąć do wskażnika i zobaczyć jakie ma wychylenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.