Skocz do zawartości

MZ TS 250 i Chłodzenie


cycu1233
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam... Postanowiłem przerobić moją mz ts 250 na coś lekkie enduro w zasadzie ona nigdy taka sama nie bd jak typowe enduro, ale trochę z wyglądu zastała przerobiona.

Ściągnąłem przednią lampę, tylną wszystkie zbędne kierunki założyłem kostkę z tyłu itp... Trochę pojeździłem po drogach polnych. Ale martwi mnie jedna sprawa mz jest chłodzona powietrzem, jeśli jadę dragą spokojnie np 80 to chłodzenie jest ale na taką jazdę jak jeżdżę po lasie nie ma chłodzenia i może się przegrzać albo jak to mówią "zatrzeć".

I tu mój pomysł jakby zrobił chłodzenie cylindra jakimś wiatrakiem tylko co by go napędzało? i z której str go najlepiej zamontować. Jeśli ktoś wie coś na ten temat niech odpisze z góry thx...

Komentarze typu szkoda mz do lasu czy na taką jazdę będą zbędne ponieważ mz mam bez papierów i bez prawa do rejestracji więc w wolnym czasie postanowiłem zrobić z niej wynalazka icon_biggrin.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzać się będzie zawsze...w końcu to dwusów i chłodzony powietrzem :)

montując wiatrak ograniczysz się przepływ powietrza, przez co utrudnisz jeszcze chłodzenie,

zadbaj o prawidłową mieszankę i co jakiś czas daj odpocząć silnikowi.

 

jeżeli dalej byś był uparty na montaż wentylatorów to możesz spróbować wentylatory coś w podobie jak na zdjęciuwentylator_procesora.jpg

 

na forum MZ masz temat

http://forum.mz-klub...bcd1e6c52a273a5

Edytowane przez cycoh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ograniczy on przepływu powietrza bo zamontuję go z boku i musi on zajmować jak najmniej miejsca. Nawet wiatrak już mam ma rozmiar jakies 18/18cm w sam raz. Tylko co go bd napędzało ? ;d

Edytowane przez cycu1233
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ograniczy on przepływu powietrza bo zamontuję go z boku i musi on zajmować jak najmniej miejsca. Nawet wiatrak już mam ma rozmiar jakies 18/18cm w sam raz. Tylko co go bd napędzało ? ;d

 

no jak co...

12V z instalacji :)

tylko w jakimś małym peszełku lub czymś temperaturo odpornego

Edytowane przez cycoh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej pewnie będzie zrobić napęd od koła.

Tak, od przedniego...

Trzeba lać dobry olej i nie ustawiać gaźnika ubogo. O właściwym kącie wyprzedzenia zapłonu nie wspominając...

Co do oleju, to najtańszy Motul 2T będzie dobry.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ts ma instalacje 6v,nie wiem czy uciągnie taki wiatrak,jak robilem prawko na A to jezdzilem hondka CBF 250 i miała ona zamontowany wiatraczek,i w czasie jazd na placyku to ten wiatrak sie włączało i lepiej chlodziło :biggrin:

Edytowane przez MZ ETZ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie tu jest instalacja 6v i może nie uciągnąć wiatraczka...

Pomyślałem żeby zamontować od wału z prawej str tylko dekiel bd przeszkadzał. Zamontować jakąś przyduszke od wału i paskiem napędzać wiatrak. Widziałem takie coś u wujka tylko on miał tzw "trójkołowca z mz" miał wysokie przełożenie, był zrobiony na moc i był wolny i musiał mieć chłodzenie tylko jemu to odstawało od cylindra z 15cm a tutaj się nie da aż tyle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...