Adam M. Opublikowano 21 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2013 Tak, musisz sprawdzic czy prad bialym kabelkiem dochodzi na rotor i cewka rotora jest sprawna.Wowczas dopiero mamy szanse uzyskac jakis prad ze statora :).750 ma juz chyba zintegrowany regler ktory prad prostuje i ogranicza do 14.4, oczywiscie pad mostkadyskwalifikuje regler. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 22 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2013 Powiem szczerze, regulatory tych maszyn to nie jest najlepsze rozwiązanie, jeśli chcesz sprawdzić czy mechanicznie wszystko ok można w pająku połączyć to na mostku 9D do tego kontrolka i regulator z poloneza. Jeśli będzie działać trzeba zrobić mostek 9D dobrze chłodzony przepływem powietrza i do tego regulator najmniejsze mieszczą się nawet w szczotko trzymaczu wystarczy kupić taki jeden i odlutować szczotki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Albin77 Opublikowano 23 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2013 Czyli jest mniej wiecej tak jak sie domyslalem. Nie mialem za wiele czasu żeby przy tym posiedziec, gdyż jak do mnie dojechal to bylo zimno . Jak widać pogoda nie dopisuje,wiec nawet nei mam zamiaru cokolwiek robić. Na początku tematu wrzucilem zdjęcie regulatora. Dokładnie taki jest. Jedyne co mnie zastanawia , bo nie pamietam tego ze szkoly , czy wazna jest polaryzacja na rotor. Pewnie tak i dlatego pytanie na którym pierscieniu jest plus (wewnętrzny czy zewnętrzny) .Regulator zakupilem w naprawde dobrej cenie bo chyba mnie wyszedl cos kolo 20 Funtów z przesylką. Jeżeli coś będzie nie tak to napewno zrobie tak jak kolega pisze (prawie). Mostek na 6 Diód (tylko czy takie 10A stykną ? ) i do tego jakiś regulator.Mam tylko nadzieję że komplet rotor/stator będą OK. Cytuj SQ7FBY Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Albin77 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2013 (edytowane) Ponawiam temat z ładowaniem.Jako że paczka z UK z regulatorem i rotorem do mnie doszla , pogoda w sam raz 14 stopni ,wzialem sie za montaż.Po zalożeniu porażka.Fakt akumulator stary 11.7 V - zamowiony nowy (będzie na wtorek)Sprawdzalem napięcie na klemach i ZONK i napiecie identyczne jak przy wyłączonym silniku. Czyli brak ładowania.Zmierzylem zailanie na szczotkach i wychodzi jakies 9 V .Zmierzyłem zasilanie na regulatorku na (zielony/czerwony) mam 12,2 V wiec cos sie dzieje. Szkoda że troche mało. Czy ktoś może mnie podprowadzić na dobrą drogę ? Czy jest taka opcja że jak nie będzie pełnego zasilania okolo 12 - 12,4 V na szczotkach to nie będzie wzbudzenia a co za tym idzie nie będzie ładowania ?Mam 2 rotory1. Ma około 2 Ohm2. Ma około 5 Ohm -------------> ten zamontowałemMam 2 statory1. Ma około 0,5 Ohm2. Ma około 0,5 OhmMam 2 regulatory i w pomiarach każdy jest inny. Oprócz tego mam problem z gaznikami. Ale z tym mam nadzieję sobie jakoś poradzę. Ewentualnie jeżeli ktoś wie gdzie można by zakupić uszczelki,oringi do tego gaziora byłbym bardzo wdzięczny. ... jeszcze jedno :W któym miejscu w tych gaznikach jest miejsce na wakuometr ? Pytam tak z ciekawosci , bo zazwyczaj znajdują sie na króćcach za gaziorami a tutaj ich brak :) Edytowane 13 Kwietnia 2013 przez Albin77 Cytuj SQ7FBY Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2013 A nie masz tam czasem mechanicznych gaznikow ?Piszesz ze rotor ma kolo 5 Ohm, czy miesci sie miedzy 4.8 a 5.2 ? Aha, wszystkie pomiary odloz do czasu wsadzenia nowego, w pelni naladowanego akumulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Albin77 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2013 (edytowane) A nie masz tam czasem mechanicznych gaznikow ?Piszesz ze rotor ma kolo 5 Ohm, czy miesci sie miedzy 4.8 a 5.2 ? Aha, wszystkie pomiary odloz do czasu wsadzenia nowego, w pelni naladowanego akumulatora. Tak.Mam miernik (taniocha) . Po zwarciu czerwony/czarny pokazuje 0,6 Ohm-a .Po pomiarze rotora pokazuje u mnie 5,6 Ohm-a. Wiec przyjmuję wartość 5Ohm.OK , więc co do pomiaru wstrzymuję się do około wtorku. Aku zamowilem w piątek, wiec moze na wtorek będzie u mnie w domu.Tak wlasnie mi sie wydaje że jak nei da mu sie 12V na rotor to poprost sie nie wzbudzi.Czy polaryzacja +/- szczotkach jest ważna ?Jak zakupilem bike-a to już mial problem z ladowaniem,wiec podejrzewać mogę wszystko.Co do gazników to mam takie jak z tej aukcji :http://img18.allegro...8/75/3139787517Czy w takich gaznikach nie robi sie synchro ? Oczywiscie jak wszystko odpale to podjade do kogoś kto mi je ustawi. Na chwilę obecną musze zając sie gaznikami ponieważ sie leją z przelewu i moto chodzi tylko na ssaniu (podejrzewam ze postój 8 lat zapierdzielil gazniki)Jeden zacisk (przod lewy) jest przytartyNie chodzą pompy hamulcowe (przód/tył)No i to ładowanie (Ważne że po takim czasie w ogóle odpalil :) . Mam nadzieję że coś z niego będzie. Edytowane 13 Kwietnia 2013 przez Albin77 Cytuj SQ7FBY Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Gazniki sa podcisnieniowe.Jest na nich jakas nazwa i numer ? Z elektryka poczekamy na nowy aku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Albin77 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Gazniki sa podcisnieniowe.Jest na nich jakas nazwa i numer ? Z elektryka poczekamy na nowy aku. Powiem szczerze że dziś je wytargalem na stół i na szybko tylko doczyscilem 2 komory zaworów odpowiedzialnych za poziom paliwa w komorze - efekt - przestaly sie lać :)Może nie zwróciłem uwagi , ale nie widzialem na nich żadnego oznaczenia.W poniedzialek będe działał z tymi gaznikami to zerknę.Dziś nie mogłęm go na początku odpalić. Byl problem na spieczonym... (chyba to jakaś pompka podcisnieniowa) .Częsciowo to rozebralem i spręzarką sie rozruszało.Teraz już paliwo leci.W komorze paliwowej oprócz 2 dysz :Primary i secondary Jet jest jeszcze jakaś gumka "Slow jet plug" nie wyciągałem jej bo ma jakąs dziwną konsystencję gumu do rzucia :) jak ją złapałem to w takim kształcie zostala. Więc boję sie jej ruszać. Czy konieczie trzeba pod nią dmuchnąć powietrzem ? Dziękuję kolegom za pomoc i wskazówki. Napewno jak tylko doprowadzę moto do dobrego stanu postaram sie odwdzięczyć. ;) Cytuj SQ7FBY Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2013 No moze byc z tym problem, dlatego wazne zeby znac dokladnie producenta i model gaznikow.Potem na internecie mozna sprawdzic czy sa do tego czesci.I wtedy taka gumowa zaslepke po prostu wymieniasz.Ona jest tylko zaslepka, ale jak sie rozpadnie to jest klopot. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Albin77 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2013 No moze byc z tym problem, dlatego wazne zeby znac dokladnie producenta i model gaznikow.Potem na internecie mozna sprawdzic czy sa do tego czesci.I wtedy taka gumowa zaslepke po prostu wymieniasz.Ona jest tylko zaslepka, ale jak sie rozpadnie to jest klopot. Wlasnie w dokumentacjo doczytalem ze to tylko zaslepka.Jak sie rozsypie,to metodą domową z czegoś sie dorobi .W poniedziałek będe u kumpla w garażu to popatrzę . Kojarzę ze na dekielkach podcisnieniowych ( tych u góry) była jakaś firma na "K ..." , ale nie pamietam dokladnie. Cytuj SQ7FBY Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Prawdopodobnie Keihin, bo to znany producent gaźników do motocykli japońskich. W pierwszych wersjach CB 750 stosowano właśnie gaźniki tej marki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Albin77 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 (edytowane) Prawdopodobnie Keihin, bo to znany producent gaźników do motocykli japońskich. W pierwszych wersjach CB 750 stosowano właśnie gaźniki tej marki.Zgadza sie.Zrobilem kilka fotek.Interesuje mnie rownież gdzie powinny isc 2 wężyki ( u mnie wiszą wolne w dół) i czy zakreslone w elipse urządzonko to jakaś pompka /zawór podcisnieniowy ? Można ją wyeliminować ? I co wtedy z króćcem który do niej dochodzi ? Zaślepić ? A co z polaryzacją na szczotkach ? Edytowane 14 Kwietnia 2013 przez Albin77 Cytuj SQ7FBY Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 To prosty układ ładowania, to co nazywasz rotorem jeśli jest sprane po podaniu na końce szczotek zasilania z baterii 9v ma wytwarzać pole magnetyczne. Następne 3 przewody to końce uzwojeń pomiędzy którymi ma być oporność równa i maja być odseparowane od masy. Regulator można chwilowo zastąpić układem z poloneza+odpowiedni prostownik 3-fazowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Albin77 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 (edytowane) To prosty układ ładowania, to co nazywasz rotorem jeśli jest sprane po podaniu na końce szczotek zasilania z baterii 9v ma wytwarzać pole magnetyczne. Następne 3 przewody to końce uzwojeń pomiędzy którymi ma być oporność równa i maja być odseparowane od masy. Regulator można chwilowo zastąpić układem z poloneza+odpowiedni prostownik 3-fazowy. Tak jak pisalem wyżej.Rotor ma okolo 5 Ohm-aStator ma około 0,5 OhmaWięc teoretycznie wyglądają na sprawne.Troszeczke nurtuje mnie polaryzacja na "wirnik" , czy plus jest na mniejszym,czy na większym pierscieniu. Jutro zakupię sobie rezystor nastawny i sprawdzę sam regulator czy jest OKWg. tego schematu : Edytowane 14 Kwietnia 2013 przez Albin77 Cytuj SQ7FBY Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Albin77 Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 (edytowane) Witam.Wiec po kolei.Sprawa z ładowaniem powoli sie klaruje.Nie miałem za wiele czasu na to gdyż mam wielki problem z Gaznikami. Walcze i jestem wciaz w czarnej du..e ;)Co do ładowania . Przeczyscilem najbardziej zasniedziale styki (wiem że muszę wyczyscić wszystkie) i na przewodach czerwony/zielony mam napięcię rzędu 12.3 do 13.3 V . Zajmę się tym tematem jak tylko moto będzie dobrze pracowało.Co do gazników to wyczysciłem je najlepiej jak tylko można było. Nie rozłączałęm ich z tego względu że boje się że mogę pozniej miec problemy z oringami itp.Czyszczenie polegalo na zdemontowaniu częsci podcisnieniowych oraz czesci z komory paliwowej ( zaslepka gumowa slow jet , primary and secondary main jet,dysza mieszanki i zawory przelewowe. reszta korpusu poszla do przedmuchania benzynką ekstrakcyjną pod cisnieniem.Jestem troszeczkę niespokojny gdyż na obrotach powyżej 2500 wygląda na to że jest OK , natomiast przeraża mnie fakt że jak spadają do około 1000 obr/min to z miejsca sprzęgła wydobywa sie dość slyszalne stukanie. Kolega który od X czasu bawi sie w moto powiedział że nie obędzie się bez regulacji mieszanki wraz z synchronizacją.I teraz moje pytanie : czy faktycznie takie dziwne stukanie ( ja bym to nazwal "kuleje" na niskich ) może być powodem niewyregulowanych gazników? Czy poprostu coś sie rozsypuje ? Efekt jest taki w momencie jak silnik chce zgasnąć.Wiem też również że musze zakupić 2 zaworki iglicowe , gdyż nie zamykają się i przelewa sie paliwo.Może to chaotycznie napisalem ale jestem lekko załamany tym faktem. Czeka mnie jeszcze przejrzenie pomp i instalacji , ale to już na drugim miejscu. Edytowane 16 Kwietnia 2013 przez Albin77 Cytuj SQ7FBY Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.