Skocz do zawartości

Honda CB 750 F


Albin77
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety stare tarcze wrocily na swoje miejsce,ponieważ nowe byly mniejsze o 4mm :( . Jutro je oddam i zobaczymy czy sprzedawca znajdzie poprawne (a niby miały być do CB 750 F 1981r).

Stare zgodnie z poradą przejechalem papierkiem.

Nie bylo testu gdyż wieczorkiem byla burza i deszczyk. Jak tylko jutro pogoda dopisze to napewno sprawdzę efekt.

 

edit:

Czy ktoś może mi wyjaśnić dokładnie jak ustawić 2 napinacze łańcucha rozrządu ?

 

napinacze.jpg

 

Nie wiem czy dobrze zrozumialem :

Odpalić silnik

Powinienem odkręcić kontrę-odkrecic śrubę 1/2 obrotu-zakontrować

analogicznie to samo z tyłu.

W notatce chyba jest napisane ze rozluznienie sruby powoduje automatyczne napiecie lańcucha.

 

Tak to ma byc ?

Edytowane przez Albin77

SQ7FBY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa ładowania ( na swiatlach 14,5 - 14,6 V ) i gazników (ustawienie mieszanki i synchronizacja) - definitywnie rozwiązana.

 

Sprzęcik już jezdzi i jakos sobie radzi.

Troszke slychac rozrząd,ale nie stukanie tylko takie dziwny szum. Wydaje mi sie ze w miare dluzszej jazdy tak jakby ciszej sie robilo.

Wiec do wymiany czeka mnie jeszcze rozrząd,przeniesienie napędu pierwotnego oraz łańcuch z 2 zębatkami. Tylko to grubsza robótka wiec zostanie na zimę.

Dziwnie zachowuje mi sie jednak sprzęglo. Na zimnym silniku sie troszke slizga , pomimo ze wymiary tarcz są OK . Po rozgrzaniu wydaje sie być lepiej,choć czasami zawyje. Czy istnieje opcja zlego oleju ? MOTUL 5100 10W40 ?

 

Dziękuję Wam wszystkim za pomoc , wskazówki i poświęcony czas.

SQ7FBY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Chlopaki o czym swiadczy czarny dym z wydechow w cb 750 custom 1981? Zaplon? chociaz tam jest elektroniczny. Gazniki wyczyszczone, zsynchronizowane, dysza powietrza odkrecona 3 obroty no i czasami zacinaja sie wysokie obroty, jak go wylacze na chwile i zaraz wlacze spowrotem spadaja. Czasem jest ok po przygazowaniu a czasem obroty sie zacinaja i wyje na wysokich. Co to moze byc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chlopaki o czym swiadczy czarny dym z wydechow w cb 750 custom 1981? Zaplon? chociaz tam jest elektroniczny. Gazniki wyczyszczone, zsynchronizowane, dysza powietrza odkrecona 3 obroty no i czasami zacinaja sie wysokie obroty, jak go wylacze na chwile i zaraz wlacze spowrotem spadaja. Czasem jest ok po przygazowaniu a czasem obroty sie zacinaja i wyje na wysokich. Co to moze byc?

 

Za dużo paliwa dlatego dymi na czarno

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z ta dysza to nie tak do kjonca 3 obr. moze jak jest nowe wszytko to tak , jednak sprzet dosc leciwy juz i mysle ze opwinienes dostroic sklad mieszanki tak by moto mialo sklad wlasciwy a nie trzymac sie sztywno danych z serwisowki ;)

dr750big ,hd evo 1340 ratrost ,gsxr 1100 91' , ram hemi 5.7

http://www.bikepics.com/members/kulka/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym dymem to mnie szlag trafia, jak ustawic sklad mieszanki? Czyz nie ta sruba co jest jest niby dysza powietrza?



mam na mysli ta srubke ktora ja sie wykreci to na koncu jest zakonczona jakby igla (ma tez podkladke i sprezynke) i znajduje pod gaznikiem ogok komory plywakowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktora to sruba skladu mieszanki?

 

szanuje wszystkich ktorzy odpisuja na posty innym, wymaga to czesto cierpliwosci ze strony odpowiadajacych i za to ich szanuje.

 

to ta śrubka z igłą na końcu od dołu gaźnika a poza sprężynką i podkładką powinien być jeszcze gumowy Oring.

Poziom paliwa w gaźniku masz prawidłowy?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poziomu paliwa nie sprawdzalem,ale mysle ze jest ok bo plywaki nie byly dziurawe, zreszta mysle ze tam nie ma regulacji bo ten zaworek jest na sprezynce a plywak plastikowy wiec chyba samo sie reguluje-tak mysle.



poprostu zlozylem wszystko tak jak bylo i dziala, tylko wlasnie te obroty sie czasem zacinaja i czarny dym przy przygazowaniu leci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety stare tarcze wrocily na swoje miejsce,ponieważ nowe byly mniejsze o 4mm :( . Jutro je oddam i zobaczymy czy sprzedawca znajdzie poprawne (a niby miały być do CB 750 F 1981r).

Stare zgodnie z poradą przejechalem papierkiem.

Nie bylo testu gdyż wieczorkiem byla burza i deszczyk. Jak tylko jutro pogoda dopisze to napewno sprawdzę efekt.

 

edit:

Czy ktoś może mi wyjaśnić dokładnie jak ustawić 2 napinacze łańcucha rozrządu ?

 

 

Nie wiem czy dobrze zrozumialem :

Odpalić silnik

Powinienem odkręcić kontrę-odkrecic śrubę 1/2 obrotu-zakontrować

analogicznie to samo z tyłu.

W notatce chyba jest napisane ze rozluznienie sruby powoduje automatyczne napiecie lańcucha.

 

Tak to ma byc ?

Dobrze zrozumiałeś. Tam jest sprężyna i ta kontra jakby przytrzymuje ślizgacz. Więc jak odpuścisz kontrę, to sprężyna powinny napiąć łańcuszek i wtedy zakręcasz kontrę coby nic się nie zmieniło.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze zrozumiałeś. Tam jest sprężyna i ta kontra jakby przytrzymuje ślizgacz. Więc jak odpuścisz kontrę, to sprężyna powinny napiąć łańcuszek i wtedy zakręcasz kontrę coby nic się nie zmieniło.

 

Przedni napinacz:

-popuscic nakretke kontrujaca

-odkrecic srube o pol obrotu to spowoduje samoustawienie napinacza)

-dokrecic srube napinacza (nie za mocno zeby nie zerwac gwintu)

-dokrecic nakretke kontrujaca

 

Tylny napinacz

-popuscic nakretke o pol obrotu (spowoduje to samoregulacje napinacza)

-dokrecic nakretke

 

Co moze byc powodem zacinania sie silnika na wysokich obrotach (jesli linka gazu ma odpowiedni luz) ? Po przerwaniu pracy silnika na jedna sekunde obroty powracaja do normy i jak przygazuje to zostaja wysokie obroty a linka gazu powraca do pozycji wyjsciowej tak ja powinna. Nie wiem co z tym zrobic??? Co moze byc tego powodem ??? Nie dzieje sie to zawsze ale wystarczajaco czesto zeby czlowieka wkurzyc. Co robic???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...