Skocz do zawartości

Samochód do 15 tys


Bartekk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Sherman odnosiłem się do cytatu

Mimo wszystko drugi samochód mam w benzynie i koszty serwisu są identyczne,
oraz do tego że mam dwóch kolegów jeden ma i30 diesel drugi ma cee'd w benzynie , przewaga diesel'a w ruchu miejskim/podmiejskim to jakieś 2-3 zł na setke

 

Tak naprawdę to autor tematu zastanawia się jakie auto w B+G bo diesel'e nie przemawiają do niego

Dlatego ja podtrzymuje pomysł stilo 1.6 prosty piec , dobrze znosi gaz a i auto atrakcyjne z wyglądu

Edytowane przez wagabunda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak , ale nie zawsze tak jest lub nie zawsze w takiej skali - mój przykład to byłoby 600 zł na 20 tys

Cena serwisu tez nie zawsze taka jest bo jednak diesel zaczną doganiać benzynę dzieki skomplikowaniu konstrukcji

Dlatego niezmiennie popieram LPG

Miałem diesel'a , pancernego po prostu nie do zajechania , trawił nawet bioester bez zająknięcia

Tylko że w chwili zakupu ON był bo 3.40 a bio po 2,70 , a gdy go sprzedawałem po 2 latach to cena oscylowała ok 5.5 zł , bioester tez był do 5 zbliżony

Wiec z 20 zł zrobiło się ponad 30 , gdzie przy lpg wciąż było by koło 22zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość komandosek

ale diesle o jakich mowimy nie palą 7, chyba ze na prawde ostro deptane.

 

gaz to tez dobra opcja.

Np w takiej Hondzie Civic VII . Wygląda już ładnie i nowoczesnie, nie psuje sie, malo pali i w dieslu i na gazie

 

http://otomoto.pl/ho...-C27108582.html

Edytowane przez komandosek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartekk, do 15 zwracaj uwagę na stan auta, nie szukaj konkretnego jednego modelu, obierz ich kilka. Do tej kwoty szukaj auta młodego i prostego, dajmy na to - fabia, clio, thalia, proste 8 zaworowe benzynowe silniki dobrze dające sobie radę z gazem, może szału wyglądem nie robią ale to ma przewieźć z punktu A do punktu B i tyle. Tych aut jest dużo krajowych od pierwszych właścicieli, z niewielkim przebiegiem, bardzo często są serwisowane w ASO co za tym idzie możesz być pewien przebiegu (jeśli serwis jest do końca). Jeśli się nie znasz na autach a znajdziesz coś co CI mocno wpadnie w oko to podjedź do serwisu nie musi to być ASO danej marki, choć tam zawsze wiedzą gdzie boli konkretny model przy danym przebiegu. W ASO Toyoty (np. Radość) koszt to około 300-450 zł. BMW - FUS podobnie, masz w tym badanie grubości lakieru, ścieżka diagnostyczna obejmuje wiele np. zawieszenie, silnik, hamulce itd. Można rozszerzyć o geometrię ale wtedy koszt wzrasta o kolejne +/- 300, to jest zbędny wydatek chyba że są ku temu przesłanki. Koszt 300 czy 400 zł przy zakupie to kropla w morzu.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Disel 7l/100km -> 37,1zł

LPG -> 11l/100km -> 30zł

 

20000km lpg = 6000zł

 

20000jm disel = 7420zł

 

heniek128 ja ogólnie jestem zwolennikiem gazu i benzyny a przeciwnikiem diesla ale pamiętaj że zimą jak ktoś lata krótkie trasy i są mrozy po -15 i ma sekwencję to wypada doliczyć grubo hajsu na benzynę......jak jedziesz 2km po browar w -15, to jak 0.5km przejedziesz na gazie to jest sukces, a jak ktoś sporo takich trasek robi ??

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heniek128 ja ogólnie jestem zwolennikiem gazu i benzyny a przeciwnikiem diesla ale pamiętaj że zimą jak ktoś lata krótkie trasy i są mrozy po -15 i ma sekwencję to wypada doliczyć grubo hajsu na benzynę......jak jedziesz 2km po browar w -15, to jak 0.5km przejedziesz na gazie to jest sukces, a jak ktoś sporo takich trasek robi ??

 

Panie drogi, zgadza się,ale i tak się oszczędza. Mam Passata z 98roku 1.8 plus lpg. Przebieg w tej chwili ponad 250 tys km. Wydaje mi się,że od 200 tys km zaczyna się pokaz trwałości silników w osobówkach, a jak ktoś pisze że 60 tys bez awaryjnie to śmiać mi się chce. Ale nie o tym, bo śmigam dużo po mieście, odpalam, 2 km jadę, gaszę, znowu jadę i tak w kółko. Czasami gdzies się pojedzie. Ogólnie tysiąc km, czasem półtora tysiąca w miesiącu robię. Generalnie tak jeźdząc oszczędzam trochę ponad 70 zł miesięcznie na czysto, po odliczeniu droższego przeglądu i tak dalej. Benzyny mi idzie w takich mrozach przez cały miesiąc około 10-12 litrów, a gaz się włącza przy temp. silnika 40 stopni. Trzymam benzyne na full i tyle ile wyjeżdzę to tankuję pod koniec miesiąca znowu na full.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liczyłem i jakby nie patrzył lpg wyjdzie mnie taniej niż diesel. Dlatego postanowiłem poszukać astry II. Przymierzyłem się, miałem okazję prowadzić i doszedłem do wniosku, że będzie to najlepszy wybór i w sumie łatwy do odsprzedaży w razie "w". A resztę kasy przeznaczę na zakup wymarzonego motocykla :)

 

Generalnie wszyscy koledzy którzy mają diesle kombinują jak mogą kupując oszczędności itd i żaden nie potwierdził legendy o szmelcwagenach co to 130 peesów mają i zadowalają się 5 litrami ropy niezależnie od obciążenia pory roku stanu nawierzchni itd :) czym więcej człowiek pyta, czyta tym ciężej podjąć decyzję. Niestety na samochody marzeń mnie nie stać a wiele to nie jest bo zadowoliłbym się jakąś nową C klasą :D

 

Zdrowych wesołych Panowie i Panie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak juz jestesmy przy przyziemnych furach to co myslicie o tym , aukcja przykładowa : http://allegro.pl/fiat-panda-lpg-i2864860298.html

 

Ma to byc prosty tani w utrzymaniu wół roboczy z kratą(vat-1) i gazem . Nie interesuje mnie parkowanie w garazu podziemnym . Zazwyczaj zanim sie doczekam w kolejce do mechanika to zdąże sam coś wymienić .

Czy Panda spełnia te skromne założenia ? Jak z ceną części ?Niespodzianki charakterystyczne dla tego modelu ?

 

I qrwa 7L podlenku na setke :blink: ? Niech ktos potwierdzi .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak juz jestesmy przy przyziemnych furach to co myslicie o tym , aukcja przykładowa : http://allegro.pl/fi...2864860298.html

 

Ma to byc prosty tani w utrzymaniu wół roboczy z kratą(vat-1) i gazem . Nie interesuje mnie parkowanie w garazu podziemnym . Zazwyczaj zanim sie doczekam w kolejce do mechanika to zdąże sam coś wymienić .

Czy Panda spełnia te skromne założenia ? Jak z ceną części ?Niespodzianki charakterystyczne dla tego modelu ?

 

I qrwa 7L podlenku na setke :blink: ? Niech ktos potwierdzi .

 

190 tyś tylko na gazie dla takiego małego silnika to moze byc sporo, przy ogledzinach mierzył bym kompresje.

Edytowane przez bonhart88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...