_speedy_ Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 (edytowane) Sherman odnosiłem się do cytatu Mimo wszystko drugi samochód mam w benzynie i koszty serwisu są identyczne, oraz do tego że mam dwóch kolegów jeden ma i30 diesel drugi ma cee'd w benzynie , przewaga diesel'a w ruchu miejskim/podmiejskim to jakieś 2-3 zł na setke Tak naprawdę to autor tematu zastanawia się jakie auto w B+G bo diesel'e nie przemawiają do niegoDlatego ja podtrzymuje pomysł stilo 1.6 prosty piec , dobrze znosi gaz a i auto atrakcyjne z wyglądu Edytowane 14 Grudnia 2012 przez wagabunda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_speedy_ Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Tak , ale nie zawsze tak jest lub nie zawsze w takiej skali - mój przykład to byłoby 600 zł na 20 tys Cena serwisu tez nie zawsze taka jest bo jednak diesel zaczną doganiać benzynę dzieki skomplikowaniu konstrukcji Dlatego niezmiennie popieram LPGMiałem diesel'a , pancernego po prostu nie do zajechania , trawił nawet bioester bez zająknięciaTylko że w chwili zakupu ON był bo 3.40 a bio po 2,70 , a gdy go sprzedawałem po 2 latach to cena oscylowała ok 5.5 zł , bioester tez był do 5 zbliżonyWiec z 20 zł zrobiło się ponad 30 , gdzie przy lpg wciąż było by koło 22zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Disel 7l/100km -> 37,1złLPG -> 11l/100km -> 30zł 20000km lpg = 6000zł20000jm disel = 7420zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komandosek Opublikowano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 (edytowane) ale diesle o jakich mowimy nie palą 7, chyba ze na prawde ostro deptane. gaz to tez dobra opcja.Np w takiej Hondzie Civic VII . Wygląda już ładnie i nowoczesnie, nie psuje sie, malo pali i w dieslu i na gazie http://otomoto.pl/ho...-C27108582.html Edytowane 15 Grudnia 2012 przez komandosek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_speedy_ Opublikowano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 heniek128 wg twojego wyliczenia ON jest po 5.3 gdzie w mojej okolicy cena jest koło 5.5 Ja to widzę tak6 x 5.5 = 33 8x 2.7 = 21.6 + trochę paliwa na odpalanie Wiec 9/24 x 100% = 37.5 % drożej Co do hond to trzeba pamiętać o regulacji zaworów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 Te regulacje wykonuje się co 24'000 średnio i najczęściej kończy się na przekręceniu ledwo kilku śrubek. Rozgarnięty mechanik podoła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_speedy_ Opublikowano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 Oczywiście ze tak, są i tacy forumowicze co podołają sami bo maja praktykę wypracowana na motocyklach Ja nie pisze że w żadnym razie wyklucza to instalacje a jedynie że trzeba dodać troche pracy/pieniędzy co jakiś czas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 (edytowane) Bartekk, do 15 zwracaj uwagę na stan auta, nie szukaj konkretnego jednego modelu, obierz ich kilka. Do tej kwoty szukaj auta młodego i prostego, dajmy na to - fabia, clio, thalia, proste 8 zaworowe benzynowe silniki dobrze dające sobie radę z gazem, może szału wyglądem nie robią ale to ma przewieźć z punktu A do punktu B i tyle. Tych aut jest dużo krajowych od pierwszych właścicieli, z niewielkim przebiegiem, bardzo często są serwisowane w ASO co za tym idzie możesz być pewien przebiegu (jeśli serwis jest do końca). Jeśli się nie znasz na autach a znajdziesz coś co CI mocno wpadnie w oko to podjedź do serwisu nie musi to być ASO danej marki, choć tam zawsze wiedzą gdzie boli konkretny model przy danym przebiegu. W ASO Toyoty (np. Radość) koszt to około 300-450 zł. BMW - FUS podobnie, masz w tym badanie grubości lakieru, ścieżka diagnostyczna obejmuje wiele np. zawieszenie, silnik, hamulce itd. Można rozszerzyć o geometrię ale wtedy koszt wzrasta o kolejne +/- 300, to jest zbędny wydatek chyba że są ku temu przesłanki. Koszt 300 czy 400 zł przy zakupie to kropla w morzu. Edytowane 15 Grudnia 2012 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 17 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2012 Disel 7l/100km -> 37,1złLPG -> 11l/100km -> 30zł 20000km lpg = 6000zł 20000jm disel = 7420zł heniek128 ja ogólnie jestem zwolennikiem gazu i benzyny a przeciwnikiem diesla ale pamiętaj że zimą jak ktoś lata krótkie trasy i są mrozy po -15 i ma sekwencję to wypada doliczyć grubo hajsu na benzynę......jak jedziesz 2km po browar w -15, to jak 0.5km przejedziesz na gazie to jest sukces, a jak ktoś sporo takich trasek robi ?? Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tobik Opublikowano 25 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2012 heniek128 ja ogólnie jestem zwolennikiem gazu i benzyny a przeciwnikiem diesla ale pamiętaj że zimą jak ktoś lata krótkie trasy i są mrozy po -15 i ma sekwencję to wypada doliczyć grubo hajsu na benzynę......jak jedziesz 2km po browar w -15, to jak 0.5km przejedziesz na gazie to jest sukces, a jak ktoś sporo takich trasek robi ?? Panie drogi, zgadza się,ale i tak się oszczędza. Mam Passata z 98roku 1.8 plus lpg. Przebieg w tej chwili ponad 250 tys km. Wydaje mi się,że od 200 tys km zaczyna się pokaz trwałości silników w osobówkach, a jak ktoś pisze że 60 tys bez awaryjnie to śmiać mi się chce. Ale nie o tym, bo śmigam dużo po mieście, odpalam, 2 km jadę, gaszę, znowu jadę i tak w kółko. Czasami gdzies się pojedzie. Ogólnie tysiąc km, czasem półtora tysiąca w miesiącu robię. Generalnie tak jeźdząc oszczędzam trochę ponad 70 zł miesięcznie na czysto, po odliczeniu droższego przeglądu i tak dalej. Benzyny mi idzie w takich mrozach przez cały miesiąc około 10-12 litrów, a gaz się włącza przy temp. silnika 40 stopni. Trzymam benzyne na full i tyle ile wyjeżdzę to tankuję pod koniec miesiąca znowu na full. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartekk Opublikowano 25 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2012 Liczyłem i jakby nie patrzył lpg wyjdzie mnie taniej niż diesel. Dlatego postanowiłem poszukać astry II. Przymierzyłem się, miałem okazję prowadzić i doszedłem do wniosku, że będzie to najlepszy wybór i w sumie łatwy do odsprzedaży w razie "w". A resztę kasy przeznaczę na zakup wymarzonego motocykla :) Generalnie wszyscy koledzy którzy mają diesle kombinują jak mogą kupując oszczędności itd i żaden nie potwierdził legendy o szmelcwagenach co to 130 peesów mają i zadowalają się 5 litrami ropy niezależnie od obciążenia pory roku stanu nawierzchni itd :) czym więcej człowiek pyta, czyta tym ciężej podjąć decyzję. Niestety na samochody marzeń mnie nie stać a wiele to nie jest bo zadowoliłbym się jakąś nową C klasą :D Zdrowych wesołych Panowie i Panie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 25 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2012 Bartekk, bardzo mądry wybór :)........wzajemnie, Wesołych Świąt Wam wszystkim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonhart88 Opublikowano 25 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2012 przy astrze II mega plusem są ceny części - zresztą wszystkie fury robione w polsce mają potem bardzo dużo tanich części. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 25 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2012 Jak juz jestesmy przy przyziemnych furach to co myslicie o tym , aukcja przykładowa : http://allegro.pl/fiat-panda-lpg-i2864860298.html Ma to byc prosty tani w utrzymaniu wół roboczy z kratą(vat-1) i gazem . Nie interesuje mnie parkowanie w garazu podziemnym . Zazwyczaj zanim sie doczekam w kolejce do mechanika to zdąże sam coś wymienić .Czy Panda spełnia te skromne założenia ? Jak z ceną części ?Niespodzianki charakterystyczne dla tego modelu ? I qrwa 7L podlenku na setke :blink: ? Niech ktos potwierdzi . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonhart88 Opublikowano 25 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2012 (edytowane) Jak juz jestesmy przy przyziemnych furach to co myslicie o tym , aukcja przykładowa : http://allegro.pl/fi...2864860298.html Ma to byc prosty tani w utrzymaniu wół roboczy z kratą(vat-1) i gazem . Nie interesuje mnie parkowanie w garazu podziemnym . Zazwyczaj zanim sie doczekam w kolejce do mechanika to zdąże sam coś wymienić .Czy Panda spełnia te skromne założenia ? Jak z ceną części ?Niespodzianki charakterystyczne dla tego modelu ? I qrwa 7L podlenku na setke :blink: ? Niech ktos potwierdzi . 190 tyś tylko na gazie dla takiego małego silnika to moze byc sporo, przy ogledzinach mierzył bym kompresje. Edytowane 25 Grudnia 2012 przez bonhart88 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.