Skocz do zawartości

Pannonia - sezon 2013


Sherman
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dobrze trzymaliście!!! Ostatecznie udało się kilku gości objechać i dojechałem na 4 miejscu, ale pozostaje niesmak, bo wciąż myślałem, że jadę na 3. i nie cisnąłem za mocno :(

Tak czy siak, ważne, że dzięki pomocy mechanika Patryka Kosińskiego (oni teraz cisną puchar R6 w Niemczech) udało się trochę ustawić quickshifter i motur zaczął w miarę normalnie zmieniać biegi, co momentalnie zaowocowało czasem 2:15, więc jest jakieś pocieszenie :)

 

W każdym razie po zimowym tuningu moto idzie jak wściekłe. Najlepsze jest to, że przez całe dwa dni upalania nie złapałem ANI CENTYMETRA uślizgu, odwijając coraz bezczelniej. Nie wiem, czego to jest efekt, ale problem występujący w zeszłym roku (czyli narastające uślizgi od 4-5 okrążenia) zniknął jak ręką odjął. Obstawiam, że to kwestia zawiasu (bo trakcję ustawiłem na minimalny poziom, raczej nie ingerowała), może w mniejszej mierze kompletnej zmiany "setupu" motocykla - inaczej ustawione sety, kierownice i zawias (obniżyłem przód na półkach + ustawiłem niżej clip-ony, żeby siedzieć bardziej "w motocyklu") i podwyższyłem tył o 1,5 cm. W każdym razie sprzęt idzie jak po szynach mimo sporych nierówności, jakie były na tym torze.

 

No i last, but not least: opony wytrzymały pełne 2 dni jazdy. Głównie się cieszę z tylnej - mimo podniesienia mocy motocykla po 2 dniach latania nadal można na niej śmigać i jest duży zapas mięsa! To się jeszcze nie zdarzyło :) Dla porównania: znajomi jeździli na slickach Dunlopa, też założyli nówki w tej samej mieszance soft (2 BMWs1000rr + 1 Aprilia RSV4) i im się gumy pokończyły szybciej. Także pozytywnie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tak sobie myślę o tych Twoich uślizgach po 4,5 kółku. Według mnie są dwie opcje. Pierwsza - opona się przegrzewała - słaby amor - źle dobrana sprężyn itp, złe ciśnienie, albo... wymiękałeś fizycznie i zaczynałeś ze zmęczenia popełniać błędy typu dołożenie przeciwskrętu przy odkręcaniu itp. No bo to dziwne trochę że zawsze po 5,6 kółkach... Możliwe że poprawiłeś kondycję w tym sezonie i nie masz tego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, jednym z podejrzeń było właśnie zmęczenie albo po prostu zbyt bezczelne owijanie połączone np. ze złym rozkładem masy. Dość mocne cofnięcie setów spowodowało, że teraz siedzę bardziej z tyłu, dalej od zbiornika - w efekcie mogę się fajnie składać, stale dociążając tylne koło. Oczywiście to tylko dywagacje, bo zwyczajnie zmieniłem na raz zbyt dużo rzeczy, żeby móc wskazać to, co dało realną korzyść. Natomiast po przestawieniu motocykla i zmianie tylnego amora różnica w prowadzeniu jest kosmiczna - nie ma cienia niestabilności i moto błyskawicznie zmienia kierunki (myślę, że spora tu zasługa rozstawienia szerzej manetek). To, co zawsze było dla mnie problemem (dłuższe lub krótsze szykany) stało się mega przyjemnością. Nawet zacząłem zmieniać biegi przy przerzucaniu motura z prawego złożenie w lewe.

 

Reasumując: gorąco polecam szukanie ustawień "pod siebie". Z pozoru małe zmiany robią często bardzo dużą różnicę.

 

Ps. wrażenia towarzyszące przepinaniu biegów od 2 do 4 na lekkiej gumie - bezcenne. Jednocześnie prowadziłem szczegółowy monitoring zużycia paliwa i wychodzi, że podczas jazdy torowej spala niecałe 20 l/100 km :icon_mrgreen:

Edytowane przez Sherman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Graty wielki szacun kolego. Widać w Tobie pełen profesjonalizm nie lukrując za dużo. Podoba mi się Twoje podejście.

Teraz testy na Poznańskim obiekcie 22.04.

1,38 to pęknie szybciej niż myślałem, tak czuję.

Dobrą robotę jednak zrobiłeś zimą. :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haha, daj spokój, trzeba jeździć, mieć fun, dzielić się spostrzeżeniami i tyle, wszyscy skorzystamy :)

 

A na Poznaniu trzeba się będzie strasznie pilnować, bo jak tam uderzymy silną grupą, to zaraz się zacznie łojenie na czas... tu też miało być spokojnie, a drugiego dnia było sporo gleb bo się ewidentnie ludzie rozjeździli.

 

Licże na garść dobrych porad jak się spotkamy :D

Ta, na pewno coś ciekawe i mądrego ode mnie usłyszysz... przecież ja się specjalizuje w trollowaniu na Internetach ;) Ale możemy sobie dziewczyny pooglądać, przynajmniej będzie przyjemnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać w Tobie pełen profesjonalizm bo tak jak sam wspomniałeś w treningach robiłeś czasy 2,20 (tak naprawdę nie wiem jaki jest rekord tego obiektu) skupiałeś się bardziej na ustawieniach moto nie spinałeś sie za bardzo jak inni którzy przez to glebili. Jestem ciekawy Twojego czasu wyścigowego jaki to był rozrzut laps ? Czy tempo miałeś w miarę równe czy szarpane ( na stronie motogp nie ma wyników do prześledzenia ;) ) Dziewczyny to Ty zostaw w spokoju, mało Ci. ;) :)

Edytowane przez MatMax78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w treningach robiłeś czasy 2,20 (tak naprawdę nie wiem jaki jest rekord tego obiektu)

Wiem, że Andy Meklau kręci coś koło 1:57, a wczoraj Kosa na R6 latał 2:07. Więc jak widzisz jeszcze długa droga i nie ma się czym podniecać :) Choć wiadomo, że się pocieszam, że pół roku nie jeździłem na moto, moto jest kompletnie inne niż było i pierwszy raz byłem na tym torze w życiu, więc następnym razem będzie lepiej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na półkach mam opuszczone 6 mm (znaczy tyle lag wystaje nad górną półkę), ale przede wszystkim dałem niżej clip-ony. Tak naprawdę wynikało to z braku kasy na sportowe kierownice, a nie chciałem ciąć bolców ustalających w oryginałach, więc żeby rozstawić je szerzej, po prostu opuściłem o wysokość bolców i rozszerzyłem :)

Druga modyfikacja to podniesienie tyłu o 2 cm na amortyzatorze. Dodatkowo opona ma rozmiar 200/55, więc chyba jest wyższa od tych, które używałem w zeszłym sezonie (200/50). Wstawię foty, tylko muszę się ogarnąć po wyjeździe i nie mam kiedy ich obrobić, także po weekendzie ;)

 

A, no i dałem większy luz łańcucha, żeby na 100% nie blokował skoku zawieszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie to miałem na myśli, wysokość lagi powyżej górnej półki... ja zobacze jak bedzie sie jeździło bez ingerencji w wysokość tyłu, a później może pokombinuje... znowu przygode z torem dopiero praktycznie zaczynam, więc nie bedzie mi pewnie robiło większej różnicy ;)

a co do kierownicy, to znalazłem na ebayu coś takiego http://www.ebay.co.uk/itm/50MM-GP-Handlebars-Handle-Bar-Clip-On-ons-Ducati-Monster-696-1100-S-695-Black-/261001172382?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item3cc4e1d59e i sie zastanawiam czy warto sie skusić na coś takiego, niby chytry traci 2 razy, no ale zobaczymy ;)

też właśnie kupiłem sobie sliki 200/55 z tej promocji Dunlopa 1+3 za 1500zł i zobaczymy,bo do tej pory w Białej Podlaskiej jeździłem na 190:)

jak bedziesz miał chwile to wrzuć foty, zapewne nie tylko ja chętnie zobacze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj, ale to wychodzi 150 zł za jednego clip-ona, czyli cena absolutnie normalna. Także pytanie, czy warto ciągnąć zza granicy?

 

Slicki z promocji są ok, ale schodzą ciut szybciej od Michałów - 3 osoby z Polski (razem z Michałem Małkiem, od którego kupiłeś gumy, czyli właścicielem firmy MM-Tech) jeździły na tych Dunlopach w slicku, na mieszankach soft. Na pewno będziesz zadowolony, chłopaki w każdym razie byli :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to znalazłem na ebayu coś takiego http://www.ebay.co.u...=item3cc4e1d59e i sie zastanawiam czy warto sie skusić na coś takiego, niby chytry traci 2 razy, no ale zobaczymy ;)

 

Sherman - to jest cena za parę. Ja mam takie albo bardzo podobne i muszę powiedzieć że dosyć solidnie wykonane. Dwa dni temu miałem glebę i o dziwo kiera się nie skrzywiła. Wadą mojego egzemplarza była niewłaściwa średnica rurki - klamki i manetki były luźne po założeniu na kierownicę, podłożyłem taśmę izolacyjną i jest ok. Za taką kasę to się moim zdaniem opłaca. Kupowałem u tego sprzedającego http://myworld.ebay.co.uk/dormousesleep?_trksid=p2047675.l2559 na paczkę czekałem miesiąc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, to są dwa clip ony, bo mój znajomy sobie to kupił tylko jeszcze nie widziałem jak to wygląda na żywo.... http://www.ebay.co.uk/itm/350657595486?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649 a dokładnie z tej aukcji brał, 2 clip ony za 32 funty i przesyłka free...

a możliwe że te opony od niego, nie zagłębiałem się aż tak, skusiła mnie cena :P

znajomy z forum GSX-Ra mi łatwił :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...