barteck_street Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Czasami lubię poćwiczyć sobie starty, wtedy kombinuję jak to zrobić najlepiej - czyli najszybciej. Wiem, żeby na półsprzęgle itp, ale jak sobie poradzić z gumą, kiedy sprzęgło już w pełni załączone, wtedy daję w opór bez półśrodków, ale np. na Triumphie nie ma bata, żeby pojechać na maxa na 1. biegu bez strzelenia pionu. Tak patrzę na zawodników - oni na 200-konnych maszynach tylko nieznacznie odrywają koło. Jak to zrobić? Ps. Wiem, że w niektórych sprzętach mają antywheelie i inne TC. Cytuj Mój profil bikepics Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 (edytowane) Obsługa sprzęgła i już. Upalasz je delikatnie tak, aby obroty nie spadały (musi to być zakres wysokiego momentu obrotowego), właściwie puszczasz całkowicie sprzęgło niedługo przed momentem kiedy trzeba wbić już 2. Tego się raczej nie da na odległość wytłumaczyć, trzeba swoje "wyjeździć". Ja niestety jestem kaszaniasty starter ... jeszcze :) . Edytowane 4 Grudnia 2012 przez Sikor Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barteck_street Opublikowano 4 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Właśnie z tym, żeby obroty nie spadały to w sumie sobie radzę, ale widocznie za szybko puszczam sprzęgło. Cytuj Mój profil bikepics Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rinas Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 A mnie Bodzio z Rookie 100 nauczył całkiem inaczej. Ja puszczam sprzęgło na małych obrotach i wtedy ogień. Oczywiście nie za niskich, ale absolutnie nie jest to przedział 6-7 i więcej. Cytuj ...to nie motur, LECZ TWA BANIA ...WYMAGA... tuningowania!https://www.facebook.com/pawel.rinas.przybylski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Tu choćby można podpatrzeć, na początku Bardzo ładnie poszedł na starcie, wprawdzie obroty trochę spadły, ale to jadowity 1000, on się i tak pozbiera. Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 (edytowane) Ja miałem świetny sposób, żeby motur nie stawał na gumę podczas startu - źle złożone sprzęgło, które wymagało specjalnej procedury startowej. Widać to doskonale na poniższym filmie. Ps. Start właściwy zaczyna się w 3:50 minucie. Zgadnij, który to ja ;) http://www.youtube.com/watch?v=JjM09iMv6Ws Edytowane 4 Grudnia 2012 przez Sherman Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barteck_street Opublikowano 4 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Sikor właśnie na podstawie tego startu ostatnio zacząłem przemyślenia ;) Cytuj Mój profil bikepics Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 No to zerknij też tu, jak koleś rozkręca 600 i jak ją trzyma na sprzęgle po starcie Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barteck_street Opublikowano 4 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Niemożliwe do wykonania lytrem. Próbowałem. Efekt jest taki, że od 0km/h jadę na kole i później zamienia się to w gumę aż do samej odcinki zamiast efektywnego startu :) Poza tym - ostatnio w jakimś temacie w tym dziale podałeś 2 linki z radami różnych racingowych profesjonalistów. Było tam o właśnie takim starcie. Pisał, że może się wydawać to dziwne, ale zawodnicy jak ten na filmiku robią to źle, radził by obroty trzymać w okolicach max momentu obrotowego. Cytuj Mój profil bikepics Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Zapytaj się użytkownika baba_zanetti - on będzie miał w tej kwestii największe doświadczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szramer Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 ta i co weekend sprzeglo do wymiany :laugh: Cytuj WERA#111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Barteck, u mnie po wymianie sprzęgła właśnie tak można ruszyć, tylko nie kręcę do 12000, ale ustawiam na 5000 obr/min i zwalniam sprzęgło. Jak motur zaczyna jechać, w miarę zwalniania sprzęgła ciągle nawijam obroty i wychodzi super, moto nie idzie na gumę. Inna sprawa, że gix ma idealnie liniową krzywą przyrostu mocy i może dlatego jest łatwiej. Oczywiście w warunkach bojowych dojdzie adrenalinka, więc pewnie będzie trochę bardziej nerwowo. Ale zamierzam ćwiczyć te starty regularnie, także jakoś będzie :) Szramer, nie marudź, opony za 1200 zł wymieniasz po jednym dniu, to sprzęgło za 300 zł raz na tydzień też możesz :icon_mrgreen: Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Oglądając wyścigi na ćwiarę to każdy samochodziarz startuje z wysokich obrotów (dla nich akurat okolice 6000) i wygląda na to, że słuszna technika. Tylko trudno mi się odnieść z 250 do 1000 :) Trudny temat z tym startem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barteck_street Opublikowano 5 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 (edytowane) Jak na wiosnę jeszcze będę miał Triumpha, to ktoś mnie sfilmuje i pokażę jak na tym motocyklu wyglądają różne techniki startu - ot taka ciekawostka :) Edytowane 5 Grudnia 2012 przez barteck_street Cytuj Mój profil bikepics Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.