Skocz do zawartości

Szybki start a wheelie


Rekomendowane odpowiedzi

Czasami lubię poćwiczyć sobie starty, wtedy kombinuję jak to zrobić najlepiej - czyli najszybciej. Wiem, żeby na półsprzęgle itp, ale jak sobie poradzić z gumą, kiedy sprzęgło już w pełni załączone, wtedy daję w opór bez półśrodków, ale np. na Triumphie nie ma bata, żeby pojechać na maxa na 1. biegu bez strzelenia pionu. Tak patrzę na zawodników - oni na 200-konnych maszynach tylko nieznacznie odrywają koło.

 

Jak to zrobić?

 

Ps. Wiem, że w niektórych sprzętach mają antywheelie i inne TC.

Mój profil bikepics

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obsługa sprzęgła i już. Upalasz je delikatnie tak, aby obroty nie spadały (musi to być zakres wysokiego momentu obrotowego), właściwie puszczasz całkowicie sprzęgło niedługo przed momentem kiedy trzeba wbić już 2. Tego się raczej nie da na odległość wytłumaczyć, trzeba swoje "wyjeździć". Ja niestety jestem kaszaniasty starter ... jeszcze :) .

Edytowane przez Sikor

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie Bodzio z Rookie 100 nauczył całkiem inaczej. Ja puszczam sprzęgło na małych obrotach i wtedy ogień. Oczywiście nie za niskich, ale absolutnie nie jest to przedział 6-7 i więcej.

...to nie motur, LECZ TWA BANIA
...WYMAGA... tuningowania!

https://www.facebook.com/pawel.rinas.przybylski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem świetny sposób, żeby motur nie stawał na gumę podczas startu - źle złożone sprzęgło, które wymagało specjalnej procedury startowej. Widać to doskonale na poniższym filmie.

 

Ps. Start właściwy zaczyna się w 3:50 minucie. Zgadnij, który to ja ;)

 

http://www.youtube.com/watch?v=JjM09iMv6Ws

Edytowane przez Sherman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemożliwe do wykonania lytrem. Próbowałem. Efekt jest taki, że od 0km/h jadę na kole i później zamienia się to w gumę aż do samej odcinki zamiast efektywnego startu :) Poza tym - ostatnio w jakimś temacie w tym dziale podałeś 2 linki z radami różnych racingowych profesjonalistów. Było tam o właśnie takim starcie. Pisał, że może się wydawać to dziwne, ale zawodnicy jak ten na filmiku robią to źle, radził by obroty trzymać w okolicach max momentu obrotowego.

Mój profil bikepics

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Barteck, u mnie po wymianie sprzęgła właśnie tak można ruszyć, tylko nie kręcę do 12000, ale ustawiam na 5000 obr/min i zwalniam sprzęgło. Jak motur zaczyna jechać, w miarę zwalniania sprzęgła ciągle nawijam obroty i wychodzi super, moto nie idzie na gumę. Inna sprawa, że gix ma idealnie liniową krzywą przyrostu mocy i może dlatego jest łatwiej. Oczywiście w warunkach bojowych dojdzie adrenalinka, więc pewnie będzie trochę bardziej nerwowo. Ale zamierzam ćwiczyć te starty regularnie, także jakoś będzie :)

 

Szramer, nie marudź, opony za 1200 zł wymieniasz po jednym dniu, to sprzęgło za 300 zł raz na tydzień też możesz :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na wiosnę jeszcze będę miał Triumpha, to ktoś mnie sfilmuje i pokażę jak na tym motocyklu wyglądają różne techniki startu - ot taka ciekawostka :)

Edytowane przez barteck_street

Mój profil bikepics

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...