Skocz do zawartości

KTM exc 125 tuning zawieszenie/uklad wydechowy czy inny sprzet ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem "rozkmine" odnosnie ktm-a exc 125 ,a dokladnie zawieszenia tego motocykla. Poznalem fajna ekipe z ktora przelatalem sezon 2012 latajac po lasach, ktm caly czas sprawowal sie swietnie jestem bardzo zadowolony, ale... moi dobrzy kumple nie dawno rowniez przesiedli sie na brudne moto... i to na crossy... Wiec wiadomo, teraz moj ktm musi robic za 2 moto jest to nadal hard enduro, ale i "cross" bo bylem nim juz na torze . Narazie tylko raz ,ale wiem ,ze sezon 2013 nie bedzie lekki ;p Zastanawiam sie dlatego czy exc wytrzyma latanie po torze ( zawieszenie), szczegolnie boje sie o skoki i whoopsy.. moze da sie je jakos zmodyfikowac, tuningowac ,zeby nic sie z nim nie stalo ? Albo jest to zbedne i seryjne da rade ?

 

Ogolnie mam pytanie co zrobic z zawiecha teraz przez zime ? Lagi to wiem, ale czy cos z tylem powinienem zrobic ? Jakas regeneracja/ ladowanie tylnego amora ? I co ile ja sie powinno robic ?

 

Drugie pytanie to opcja z wymiana ukladu wydechowego... kolega do yz-125 kupil fajny wydech, przez co motocykl jeszcze lepiej przyspiesza i lepiej idzie z nizszych oborotow . Czy jakbym dokupil jakis dobry wydech do mojego exc to jest szansa zeby poprawic jeszcze troche dol lub gore tego motocykla ? I czy wogole sie to oplaca robic ?

 

Czy lepiej poprostu zmienic motocykl ? na jakiegos crosaa ktorym bede mogl jezdzic tu i tu... Jak myslicie jest jakis zloty srodek na to ? Bardzo lubie latac po torze i po lesie , exc 125 jest dla mnie super, ale troche sie o niego boje , nie chce go zakatowac na torze...

Aprilia SR 50 --> Derbi Senda 50 --> KTM EXC 125 --> Suzuki GS500F --> Suzuki GSR 600 Yoshimura Edition --> Ducati Monster 696 --> Honda CBR 600 RR PC40 --> ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymien sprężyny na twardsze z przodu, tylnią też , zalej gęściejszy olej i powinno być ok. Z doświadczenia wiem że początkującemu zawias EXC wystarcza na tor, ale jak zaczynają się hopy ponad ok 15m to zawias już nie wydala powoli (bo nie jest do tego stworzony)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden z moich kumpli z którym latam po torze ma EXC 525 i daje radę. Z tego co wiem to wlał tylko gęstszy olej do przednich amorów a tyłu nie ruszał. Z tym, że tak jak mówił RAFAEL nie nie robi hop po 15m. W tej sytuacji istotna jest zapewne waga, jak nie ważysz ze sto kilo to ogarnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Który rocznik masz tego ktm-a? Motocykl masz idealny do terenu po którym jeździsz i nie zmieniaj go. Przez zimę odśwież zawieszenie przód i tył czyli wymiana uszczelniaczy + olej z przodu oraz uszczelniacz + olej + gaz z tyłu. W zawieszeniu powinno się zmieniać olej co 50godz nawet amatorskiej jazdy, pomimo że zawias nie cieknie olej się przepracowuję i zawias chodzi coraz gorzej. Seryjny zawias exc spokojnie daję radę na torze mx, nie musisz się bać że coś mu zrobisz. Podstawowa sprawa to prawidłowe ustawienie zawieszenia i sprawne technicznie zawieszenie. Jeśli chodzi o wydech to jak najbardziej możesz założyć tuningowy zestaw i napewno odczujesz sporą różnicę w całym zakresie obrotów, polecam FMF bo jest łatwo dostępny w PL i w rozsądnym prajsie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wielkie wszystkim za szybkie odpowiedzi, rocznik mojego kata to 2006. Narazie wymienie olej w lagach + uszczelki oraz zajme sie tylnym amorem i bede obserwowal co i jak , najwyzej w sezonie zmienie sprezyny i tyle...

 

Co do wydechu to do exc 125 mam tylko takie:

http://ktmsklep.pl/produkt/39/219/677/koncowka-wydechu-six-days-fmf-exc-125

http://ktmsklep.pl/produkt/39/219/692/koncowka-wydechu-six-days-exc-125 - ten to chyba seria albo sie myle... ( mam bardzo podobny )

a takto nic innego nie ma ( nawet na allegro ) ... nie mowiac o dyfuzorach...

chyba tylko ten tutaj wchodzi w gre... http://ktmsklep.pl/produkt/39/219/672/dyfuzor-sxs-fmf-sx-125-150

 

Mam mozliwosc rowniez zamowienia wydechu firmy DEP ... koszt +/- 450zl i dyf za okolo 1000zl ... tylko ,ze do KTM-a mam rabat 200zl ;p ,ale do 15 grudnia wiec musze sie szybko decydowac ...

 

A jeszcze mam jedno pytanie czy sama wymiana koncowki cos daje ? Czy tylko w polaczeniu z dyfuzorem odczuje przyplyw mocy ? Musze ogolnie sprawdzic jaki ja mam dyfuzor bo wydaje mi sie ,ze nie jest to seria...

Aprilia SR 50 --> Derbi Senda 50 --> KTM EXC 125 --> Suzuki GS500F --> Suzuki GSR 600 Yoshimura Edition --> Ducati Monster 696 --> Honda CBR 600 RR PC40 --> ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na KaTach to się specjalnie nie znam ale jeśli zamierzasz wszystko zrobić "elo pro" to wymień też tuleje prowadzące wewnątrz zawieszenia i wszystko to co sugeruje serwisówka. Serwisówki chyba zawsze sugerują więcej niż faktycznie się robi dlatego teraz jest dobry moment żeby nawet miedziane podkładki pod śruby zmieniać. Taki powrót do stanu fabrycznego :)

A propos wydechu to wpisz sobie w google albo youtube w wyszukiwarce "nazwa wydechu 125 exc dyno" i jest duża szansa, że wyskoczy Ci wykres z danymi dla danego wydechu. Imho najbardziej miarodajna metoda do puki ktoś nie przetuningował połowy silnika ale takie są zwykle dobrze opisane więc problem jest drobny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...