Radoslavski Opublikowano 23 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 Mam kilka dylematów odnośnie silników motocyklowych i ich wyglądu. Czy oryginalnie silniki motocykli są malowane bądź czymś zabezpieczane?Czy oryginalna powłoka silnika może dopadać lub łuszczyć się?Jeżeli może się coś dziać z oryginalną powłoką to co przyspiesza ten proces lub co go powoduje? PozdrawiamRadoslavski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Venom Opublikowano 23 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 he? no raczej że są malowane i z czasem szlag trafia to malowanie . A co powoduje łuszczeni ? czas, wacha ,syf ,woda co tam tylko chcesz . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 23 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 Są lakierowane natryskowo, pewnie nie wszystkie ale można założyć, że większość. Niektóre silniki to gołe aluminium, które można wypolerować na wysoki połysk albo tak samo jak felgi samochodowe są zmatowione i pokryte lakierem bezbarwnym. Te lakiery tak jak każde inne się wycierają albo tworzą się purchle i odpadają. Chemicznie są dość odporne. Niszczą się od zmian temperatury np. kiedy wjeżdżasz w wodę na drodze, od piasku lecącego spod kół, soli drogowej, boczne pokrywy od butów.Można zabezpieczyć silnik sprayem z bazie oleju ale nie pamiętam nazwy, coś z oferty Autoglym. Mycie po każdej jeździe w deszczu zwłaszcza zimą chyba, że jeździsz codziennie to raz w tygodniu jakieś konkretne płukanie z syfu drogowego i mycie od czasu do czasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radoslavski Opublikowano 23 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 Są lakierowane natryskowo, pewnie nie wszystkie ale można założyć, że większość. Niektóre silniki to gołe aluminium, które można wypolerować na wysoki połysk albo tak samo jak felgi samochodowe są zmatowione i pokryte lakierem bezbarwnym. Te lakiery tak jak każde inne się wycierają albo tworzą się purchle i odpadają. Chemicznie są dość odporne. Niszczą się od zmian temperatury np. kiedy wjeżdżasz w wodę na drodze, od piasku lecącego spod kół, soli drogowej, boczne pokrywy od butów.Można zabezpieczyć silnik sprayem z bazie oleju ale nie pamiętam nazwy, coś z oferty Autoglym. Mycie po każdej jeździe w deszczu zwłaszcza zimą chyba, że jeździsz codziennie to raz w tygodniu jakieś konkretne płukanie z syfu drogowego i mycie od czasu do czasu. Bardzo dziękuję za wyczerpująca odpowiedź.Nigdzie nie znalazłem konkretnej informacji co i jak z powłoką silnika. Pozdrawiam serdecznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 23 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 Mam kilka dylematów odnośnie silników motocyklowych i ich wyglądu. Czy oryginalnie silniki motocykli są malowane bądź czymś zabezpieczane?Czy oryginalna powłoka silnika może dopadać lub łuszczyć się?Jeżeli może się coś dziać z oryginalną powłoką to co przyspiesza ten proces lub co go powoduje? PozdrawiamRadoslavski Zapomniałeś napisać w jakim motocyklu bo np. kilka lat temu w Moto Guzzi była akcja na wymianę bloków silnika wadliwie pomalowanych, Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 23 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 .Jeżeli może się coś dziać z oryginalną powłoką to co przyspiesza ten proces lub co go powoduje? Kraj pochodzenia, Wielka Brytania, to ona powoduje złazenie lakieru Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radoslavski Opublikowano 23 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 Zapomniałeś napisać w jakim motocyklu bo np. kilka lat temu w Moto Guzzi była akcja na wymianę bloków silnika wadliwie pomalowanych, Nic konkretnego. Chce kupić jeden z typowych motocykli dla początkujących i na jednym gs500 z 2005r. widziałem ubytki w powłoce na silniku w przedniej części. Niektóre powiedzmy 5-8 letnie motocykle mają już pewne uszczerbki na powłoce silnika, a niektóre 12 letnie nie. To wzbudziło moją ciekawość i nie mogłem znaleźć nic konkretnego w internecie. Kraj pochodzenia, Wielka Brytania, to ona powoduje złazenie lakieru Powiem Ci, że tak sobie kiedyś już pomyślałem, że Anglik nie dla mnie :) szczególnie, że poszukuję czegoś takiego jak napisałem wyżej :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 23 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 Wszystko co pochodzi z wysp będzie miało ubytki albo sporo rdzy ewentualnie maszyny jeżdżone cały rok. Jakiś czas temu widziałem Ninja 250R z Irlandii, wahacz miał dwa lata a rdzy jak w 10 letnim motocyklu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Venom Opublikowano 23 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 no i kierownice z prawej strony ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aftys6 Opublikowano 25 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 Nic konkretnego. Chce kupić jeden z typowych motocykli dla początkujących i na jednym gs500 z 2005r. widziałem ubytki w powłoce na silniku w przedniej części. Niektóre powiedzmy 5-8 letnie motocykle mają już pewne uszczerbki na powłoce silnika, a niektóre 12 letnie nie. To wzbudziło moją ciekawość i nie mogłem znaleźć nic konkretnego w internecie. Obstawiał bym bardziej na to że współczesne motocykle są ładne ale przez parę lat. Powłoki lakiernicze są dużo gorszej jakości, zarówno na silniku jak i na innych elementach.W CB 450 S które kiedyś posiadałem, lakieru brakowało tylko tam gdzie był uszkodzony fizycznie. Tymczasem w deuville sam silnik jest pomalowany tylko tam gdzie go widać, tylni cylinder to gole aluminium ;) Koncerny idą na całość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 25 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 Kiedyś lakiery nie musiały być eko i to jest raczej numer jeden powodów dla których były trwalsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robert73 Opublikowano 25 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 Kiedyś lakiery nie musiały być eko i to jest raczej numer jeden powodów dla których były trwalsze.Bo dzis to wszystko na bazie wody czy jakos tak dawniej powloki bylo dzuzo twardsze i i nawet grubsze niz obecnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 25 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 Kiedyś to i młodzież lepsza była a i żona była ładniejsza :) Dalej można zabezpieczać silniki, ale klient chce TANIO, więc dostaje tanio. Jakbyś porównał cenę moto w stosunku do pensji kiedyś i teraz (nie mówię że u nas, ale tam w niemcach czy usa) to się okazuje że teraz motongi to są za pół darmo. Albo przynajmniej 30% taniej. Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radoslavski Opublikowano 25 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 (edytowane) Obstawiał bym bardziej na to że współczesne motocykle są ładne ale przez parę lat. Powłoki lakiernicze są dużo gorszej jakości, zarówno na silniku jak i na innych elementach.W CB 450 S które kiedyś posiadałem, lakieru brakowało tylko tam gdzie był uszkodzony fizycznie. Tymczasem w deuville sam silnik jest pomalowany tylko tam gdzie go widać, tylni cylinder to gole aluminium ;) Koncerny idą na całość. Jest to prawdopodobne. Obecnie wszędzie jakość schodzi na plan dalszy. Natomiast w grupie motocykli w której szukałem swojego, ewidentnie wyspiarski egzemplarz wyróżniał się z tłumu ;) Edytowane 25 Listopada 2012 przez Radoslavski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aftys6 Opublikowano 25 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 Kiedyś to i młodzież lepsza była a i żona była ładniejsza :) Dalej można zabezpieczać silniki, ale klient chce TANIO, więc dostaje tanio. Jakbyś porównał cenę moto w stosunku do pensji kiedyś i teraz (nie mówię że u nas, ale tam w niemcach czy usa) to się okazuje że teraz motongi to są za pół darmo. Albo przynajmniej 30% taniej. W 1996-97 GS 500 miał cenę zbliżoną praktycznie do nowego poldka ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.