Skocz do zawartości

Łuszczenie się silnika


Radoslavski
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam kilka dylematów odnośnie silników motocyklowych i ich wyglądu.

 

Czy oryginalnie silniki motocykli są malowane bądź czymś zabezpieczane?

Czy oryginalna powłoka silnika może dopadać lub łuszczyć się?

Jeżeli może się coś dziać z oryginalną powłoką to co przyspiesza ten proces lub co go powoduje?

 

Pozdrawiam

Radoslavski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są lakierowane natryskowo, pewnie nie wszystkie ale można założyć, że większość. Niektóre silniki to gołe aluminium, które można wypolerować na wysoki połysk albo tak samo jak felgi samochodowe są zmatowione i pokryte lakierem bezbarwnym. Te lakiery tak jak każde inne się wycierają albo tworzą się purchle i odpadają. Chemicznie są dość odporne. Niszczą się od zmian temperatury np. kiedy wjeżdżasz w wodę na drodze, od piasku lecącego spod kół, soli drogowej, boczne pokrywy od butów.

Można zabezpieczyć silnik sprayem z bazie oleju ale nie pamiętam nazwy, coś z oferty Autoglym. Mycie po każdej jeździe w deszczu zwłaszcza zimą chyba, że jeździsz codziennie to raz w tygodniu jakieś konkretne płukanie z syfu drogowego i mycie od czasu do czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są lakierowane natryskowo, pewnie nie wszystkie ale można założyć, że większość. Niektóre silniki to gołe aluminium, które można wypolerować na wysoki połysk albo tak samo jak felgi samochodowe są zmatowione i pokryte lakierem bezbarwnym. Te lakiery tak jak każde inne się wycierają albo tworzą się purchle i odpadają. Chemicznie są dość odporne. Niszczą się od zmian temperatury np. kiedy wjeżdżasz w wodę na drodze, od piasku lecącego spod kół, soli drogowej, boczne pokrywy od butów.

Można zabezpieczyć silnik sprayem z bazie oleju ale nie pamiętam nazwy, coś z oferty Autoglym. Mycie po każdej jeździe w deszczu zwłaszcza zimą chyba, że jeździsz codziennie to raz w tygodniu jakieś konkretne płukanie z syfu drogowego i mycie od czasu do czasu.

 

Bardzo dziękuję za wyczerpująca odpowiedź.

Nigdzie nie znalazłem konkretnej informacji co i jak z powłoką silnika.

 

Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kilka dylematów odnośnie silników motocyklowych i ich wyglądu.

 

Czy oryginalnie silniki motocykli są malowane bądź czymś zabezpieczane?

Czy oryginalna powłoka silnika może dopadać lub łuszczyć się?

Jeżeli może się coś dziać z oryginalną powłoką to co przyspiesza ten proces lub co go powoduje?

 

Pozdrawiam

Radoslavski

 

Zapomniałeś napisać w jakim motocyklu bo np. kilka lat temu w Moto Guzzi była akcja na wymianę bloków silnika wadliwie pomalowanych,

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.Jeżeli może się coś dziać z oryginalną powłoką to co przyspiesza ten proces lub co go powoduje?

 

 

Kraj pochodzenia, Wielka Brytania, to ona powoduje złazenie lakieru

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałeś napisać w jakim motocyklu bo np. kilka lat temu w Moto Guzzi była akcja na wymianę bloków silnika wadliwie pomalowanych,

 

Nic konkretnego. Chce kupić jeden z typowych motocykli dla początkujących i na jednym gs500 z 2005r. widziałem ubytki w powłoce na silniku w przedniej części. Niektóre powiedzmy 5-8 letnie motocykle mają już pewne uszczerbki na powłoce silnika, a niektóre 12 letnie nie. To wzbudziło moją ciekawość i nie mogłem znaleźć nic konkretnego w internecie.

 

Kraj pochodzenia, Wielka Brytania, to ona powoduje złazenie lakieru

 

Powiem Ci, że tak sobie kiedyś już pomyślałem, że Anglik nie dla mnie :) szczególnie, że poszukuję czegoś takiego jak napisałem wyżej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic konkretnego. Chce kupić jeden z typowych motocykli dla początkujących i na jednym gs500 z 2005r. widziałem ubytki w powłoce na silniku w przedniej części. Niektóre powiedzmy 5-8 letnie motocykle mają już pewne uszczerbki na powłoce silnika, a niektóre 12 letnie nie. To wzbudziło moją ciekawość i nie mogłem znaleźć nic konkretnego w internecie.

 

 

 

Obstawiał bym bardziej na to że współczesne motocykle są ładne ale przez parę lat. Powłoki lakiernicze są dużo gorszej jakości, zarówno na silniku jak i na innych elementach.

W CB 450 S które kiedyś posiadałem, lakieru brakowało tylko tam gdzie był uszkodzony fizycznie. Tymczasem w deuville sam silnik jest pomalowany tylko tam gdzie go widać, tylni cylinder to gole aluminium ;) Koncerny idą na całość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś lakiery nie musiały być eko i to jest raczej numer jeden powodów dla których były trwalsze.

Bo dzis to wszystko na bazie wody czy jakos tak dawniej powloki bylo dzuzo twardsze i i nawet grubsze niz obecnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś to i młodzież lepsza była a i żona była ładniejsza :)

 

Dalej można zabezpieczać silniki, ale klient chce TANIO, więc dostaje tanio. Jakbyś porównał cenę moto w stosunku do pensji kiedyś i teraz (nie mówię że u nas, ale tam w niemcach czy usa) to się okazuje że teraz motongi to są za pół darmo. Albo przynajmniej 30% taniej.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiał bym bardziej na to że współczesne motocykle są ładne ale przez parę lat. Powłoki lakiernicze są dużo gorszej jakości, zarówno na silniku jak i na innych elementach.

W CB 450 S które kiedyś posiadałem, lakieru brakowało tylko tam gdzie był uszkodzony fizycznie. Tymczasem w deuville sam silnik jest pomalowany tylko tam gdzie go widać, tylni cylinder to gole aluminium ;) Koncerny idą na całość.

 

Jest to prawdopodobne. Obecnie wszędzie jakość schodzi na plan dalszy. Natomiast w grupie motocykli w której szukałem swojego, ewidentnie wyspiarski egzemplarz wyróżniał się z tłumu ;)

Edytowane przez Radoslavski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś to i młodzież lepsza była a i żona była ładniejsza :)

 

Dalej można zabezpieczać silniki, ale klient chce TANIO, więc dostaje tanio. Jakbyś porównał cenę moto w stosunku do pensji kiedyś i teraz (nie mówię że u nas, ale tam w niemcach czy usa) to się okazuje że teraz motongi to są za pół darmo. Albo przynajmniej 30% taniej.

 

W 1996-97 GS 500 miał cenę zbliżoną praktycznie do nowego poldka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...