Skocz do zawartości

Szanowni instruktorzy - co Wy na to? Ustawa o kierujących...


Tomek Kulik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pedały z resortu nie ogarnęły tego, co same nakręciły... Odroczono wejście w życie obowiązkowych szkoleń, które miałyby być realizowane w ODTJ'ach.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pedały z resortu nie ogarnęły tego, co same nakręciły... Odroczono wejście w życie obowiązkowych szkoleń, które miałyby być realizowane w ODTJ'ach.

Lipę mogą mieć ci, co stworzyli ODTJ z myślą o tychże szkoleniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tym samym WORDom także troszkę trzepanie kasy ucięli

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy widział ktoś rozporządzenie regulujące relacje i korespondencję między OSK a starostwem?

O rozporządzenie o warunkach technicznych pojazdów egzaminacyjnych nawet nie pytam...

Edytowane przez Tomek Kulik

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy ktoś wie, czy były jakieś WORDy, które nie zawieszały egzaminów praktycznych?

 

o i Wrocław także wznawia egzaminy

http://www.word.wroc...ent/view/487/4/

 

Wrocław tradycyjnie jeździ jak tylko warunki pozwalają. Spadnie śnieg, przerwą, będzie padać ale na plusie, będziemy jeździć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest zmiana do rozporządzenia w sprawie warunków technicznych pojazdów:

 

http://www.dzienniku...pl/du/2013/30/1

Jeśli dobrze rozumiem wymóg mocy i pojemności będzie obowiązywać od 30 września 2013.

§ 2. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 19 stycznia 2013 r., z wyjątkiem § 1 pkt 2 lit. b tiret trzecie i czwarte,

które wchodzą w życie z dniem 30 września 2013 r.

 

 

Motormania podaje okres przejściowy 2 lata. Niby z czego to wynika?

http://motormania.co...rozporzadzenie/

 

Rozporządzenie w sprawie nadawania numeru ewidencyjnego ośrodkom blablabla i wzór pieczątki:

http://www.dziennikustaw.gov.pl/du/2013/31/1

Ja będę musiał wymienić pieczatkę, a Wy?

Edytowane przez Vatzeque
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?/topic/156714-motocykle-egzaminacyjne-od-2013r/page__st__60

motormania wypisuje ostatnio różne głupoty - zwłaszcza w temacie prawa ;)

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi na to, że wszystkie zajęcia dla kategorii A muszą być z użyciem sześćsetki - jaki dyletant to pisał?

Nie wyobrażam sobie pierwszych 10 godzin na takim motocyklu z większością kursantów, gdzie GS500 okazuje się motocyklem bardzo wymagającym.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale może to nie takie głupie? Może ktoś wreszcie podszedł do sprawy realistycznie i wyszedł z założenia, że skoro pojemność 600 to obecnie minimum tego, co zwykło się kwalifikować do miana "motocykla", to ludzie ubiegający się o kategorię A powinni właśnie swobodnie poruszać się na tego typu sprzęcie. Z dwojga złego chyba lepiej zaliczyć 10 "skuch" podczas kursu na PJ, niż wyjeździć prawo jazdy na 125 cm3, a potem wsiadać na 600 czy 1000 cm3 po otrzymaniu dokumentu? Przecież nie każda 600-tka ma 120 koni i jest Yamahą r6... obecnie jest dużo bardzo przyjaznych, łatwych w obyciu motocykli o takiej pojemności. Zwłaszcza, że zdecydowana większość jest już zasilania wtryskiem i ma dużo wyższą kulturę pracy, niż nieco narwane gaźnikowce.

Edytowane przez Sherman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale może to nie takie głupie? Może ktoś wreszcie podszedł do sprawy realistycznie i wyszedł z założenia, że skoro pojemność 600 to obecnie minimum tego, co zwykło się kwalifikować do miana "motocykla", to ludzie ubiegający się o kategorię A powinni właśnie swobodnie poruszać się na tego typu sprzęcie. Z dwojga złego chyba lepiej zaliczyć 10 "skuch" podczas kursu na PJ, niż wyjeździć prawo jazdy na 125 cm3, a potem wsiadać na 600 czy 1000 cm3 po otrzymaniu dokumentu? Przecież nie każda 600-tka ma 120 koni i jest Yamahą r6... obecnie jest dużo bardzo przyjaznych, łatwych w obyciu motocykli o takiej pojemności. Zwłaszcza, że zdecydowana większość jest już zasilania wtryskiem i ma dużo wyższą kulturę pracy, niż nieco narwane gaźnikowce.

Nie wiem ilu ludzi przeszkoliłeś, ale ja nie widzę damy na pierwszej godzinie ujeżdżającej SFV 650. Ręka, noga, mózg na ścianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikogo nie przeszkoliłem, ale jeżeli na motocykl wsiadają ludzie, którzy mają ewidentny problem z motoryką i nie potrafią zrozumieć, że odwinięcie manetki generuje jakąś reakcję sprzętu, to przecież lepiej, żeby takie osoby jeździły skuterami i sprzętami, które mają mniejszą moc - wtedy wystarczą im uprawnienia niższego stopnia. Co w tym nielogicznego? Nie każdy może pilotować samolot, nie każdy ma predyspozycje do kierowania ciągnikiem siodłowym. Dlatego wymyślono różne kategorie, różne uprawnienia, testy psychotechniczne itd.

 

Oczywiście logika podpowiada, że lepiej zaczynać od sprzętu mniejszej mocy i pojemności, wcale tego nie neguję. Po prostu zdaję sobie sprawę, że realia są takie, jakie są i wiele osób tuż po zdaniu prawa jazdy kupuje motocykl 600 cm3. Ot i wszystko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok - i nawet jakaś część daje sobie radę - ale właśnie jak sam zauważyłeś - po kursie! a nie przy pierwszym kontakcie z motocyklem

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...