Skocz do zawartości

harley evo voes


Rekomendowane odpowiedzi

Normalnie podłączasz miernik do przewodu a druga końcówkę do masy/obudowy VOES. Miernik ustawiony na sprawdzenie "przejścia" np. z piszczałką czy alarmem. Ustami ciągniesz podciśnienie i patrzysz/słuchasz czy miernik wskaże zmianę. Równe dobrze możesz to zrobić z żarówką zamiast miernika. VOES to prosty zawór który otwiera/zamyka obwód elektryczny.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja pamiętam jak miałem oryginalny gazior to ni cholery nie mogłem nic wyregulować nawet na zapłonie , szarpał , strzelał i kichał , dopiero po wymianie gaziora na mikuni HSR problem znikł jak ręką odjął , jebniecie miał potężne , zaczął palić na strzał i reakcja na gaz był szybsza i zrywniejszy się zrobił a i 2 paki nim polecić to nie był większy problem :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie pod tym gumowym wypenieniem jest śrubką na płaski śrubokręt, u mnie wypełnienie jest usuniete stąd wiem, że coś było grzebane. Nie chcesz odsprzedac jedne go VOES?

czy u Ciebie map sensor jest podobny do tego?

http://www.ebay.com/itm/2006-HD-Harley-Davidson-Sportster-XL-883-Map-Sensor-Air-Temperature-Relay-/121006141728?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item1c2c873120&vxp=mtr#shId

TYPE O NEGATIVE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MAP Seonsor to nie czujnik may zapłonu. MAP oznacza "Manifold Absolute Pressure" a nie mapę zapłonu. MAP to coś podobnego do TPS. Isntieją różne systemy układów wtryskowych, jedne używają MAP, inne TPS, nie będziemy wnikać który układ czego używa. MAP/TPS zasadniczo generuje precyzyjną informację o wartości otwarcie przepustnicy.MAP pobiera informację bazując na podciśnieniu w dolocie, dlatego miałeś prawo pomylić go z VOES. Natomiast TPS pobiera informację z osi przepustnicy czyli jej kątowego wychylenia. VOES wysyła prostą informację, TAK lub NIE. Ogień albo Chill Out a MAP wysyła "liściki miłosne" do modułu i razem robią sobie jaja z kierowcy. :biggrin:

 

Bardziej prymitywnie - VOES łączy lub rozłącza obwód, tak jakbyś zamiast niego miał manualny przełącznik otwarte/zamknięte.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MAP Seonsor to nie czujnik may zapłonu. MAP oznacza "Manifold Absolute Pressure" a nie mapę zapłonu. MAP to coś podobnego do TPS. Isntieją różne systemy układów wtryskowych, jedne używają MAP, inne TPS, nie będziemy wnikać który układ czego używa. MAP/TPS zasadniczo generuje precyzyjną informację o wartości otwarcie przepustnicy.MAP pobiera informację bazując na podciśnieniu w dolocie, dlatego miałeś prawo pomylić go z VOES. Natomiast TPS pobiera informację z osi przepustnicy czyli jej kątowego wychylenia. VOES wysyła prostą informację, TAK lub NIE. Ogień albo Chill Out a MAP wysyła "liściki miłosne" do modułu i razem robią sobie jaja z kierowcy. :biggrin:

 

Bardziej prymitywnie - VOES łączy lub rozłącza obwód, tak jakbyś zamiast niego miał manualny przełącznik otwarte/zamknięte.

czyli wniosek taki,ze bez VOES ewentualnie mozna jezdzic,ale po odlaczeniu map sensora mogloby sie dziac dziwne rzeczy

o ile w ogole normalna jazda bylaby mozliwa ?

spytalem,bo jakos nie przyszlo mi do glowy, aby to przetestowac,bo i po co?

wszystko chodzi bez zarzutow,wiec nie dotykam,zeby nie przedobrzyc :)

Edytowane przez BLACKY4

TYPE O NEGATIVE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozwole sobie na mały sprzeciw , otóż zasada działania czujnika zwanego map sensor pokazanego na fotce powyżej jest taka sama jak voes , jest to tylko nowy model , zastosowanie ma w gażniku i wtrysku .

 

blacky4

jak odłączysz voes w evo nie zauważysz różnicy w pracy , pogorszy sie tylko minimalnie chwilowy moment i trochę więcej spali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I pozwólcie, że tez sie nie zgodzę.

 

http://warsztaty.sam...zujniki/map.htm

 

P.S.

W sumie to już sam nie wiem o co tu w tym temacie chodzi...

Jedno jest pewne/ przynajmniej dla mnie.

1. TPS i MAP to dwa rózne czujniki które się wazajemnie nie wykluczają, a w systemie gaźnikowym, MAP spełnia trochę odrobinę rolę niż we wtrysku. Zas w samym wtrysku potrzebny jest zarówno MAP jak i TPS, zatem wykluczać się nie mogą. Inne zadanie ma do spełnienia MAP a inne TPS. We wtrysku czujniki te współpracują ze soba.

2. VOES i MAP zasada ich działania nie jest identyczna. Napisze więcej- zasadniczo różni się od siebie.

VOES ma przebieg zero/jedynkowy (jak pisze Qurim) zas MAP to tensometr lub jak kto woli w duzym zaokrągleniu "potencjometr liniowy", którego oporność rośnie wraz ze wzrostem podcisnienia. Szczegóły w linku.

Edytowane przez fisu

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I pozwólcie, że tez sie nie zgodzę.

 

http://warsztaty.sam...zujniki/map.htm

 

P.S.

W sumie to już sam nie wiem o co tu w tym temacie chodzi...

Jedno jest pewne/ przynajmniej dla mnie.

1. TPS i MAP to dwa rózne czujniki które się wazajemnie nie wykluczają, a w systemie gaźnikowym, MAP spełnia trochę odrobinę rolę niż we wtrysku. Zas w samym wtrysku potrzebny jest zarówno MAP jak i TPS, zatem wykluczać się nie mogą. Inne zadanie ma do spełnienia MAP a inne TPS. We wtrysku czujniki te współpracują ze soba.

2. VOES i MAP zasada ich działania nie jest identyczna. Napisze więcej- zasadniczo różni się od siebie.

VOES ma przebieg zero/jedynkowy (jak pisze Qurim) zas MAP to tensometr lub jak kto woli w duzym zaokrągleniu "potencjometr liniowy", którego oporność rośnie wraz ze wzrostem podcisnienia. Szczegóły w linku.

Fisu,reasumujac, co sie stanie gdy odlacze map sensor,

czy bedzie to niewielka roznica,tak jak mowi Jery30 (pewnie juz to dawno sprawdzil) ?

Edytowane przez BLACKY4

TYPE O NEGATIVE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojtam. Macie tu cytat Nightridera, po angielsku niestety.

 

 

" We will limit our discussion to the types of fuel injection systems that are likely to be encountered on motorcycles. One of the major differences between fuel injection systems is how the sense the amount of load that is placed on the engine. The load can be sensed by how far the rider has twisted the throttle and MAP (manifold absolute pressure). EFI systems that sense engine load by the use of the throttle or TPS (throttle position sensor) are referred to as an Alpha-N system. EFI systems that sense engine load by the use of a MAP sensor are referred to as a Speed-Density system. Harley-Davidson has used both types of EFI systems on its vehicles. While many of the sensors can be the same in both types of EFI systems, there is a significant difference in the way that each system determines what the load on the engine actually is. The Magneti-Marelli system used on EVO and Twin Cam FLH's until 2001 and Buell XL engines is an Alpha-N EFI system. On these bikes, load sensing is determined by the throttle position. The newer Delphi EFI system used on current Twin Cam engines is a Speed Density system. Speed Density EFI systems determine the engine load based on the intake manifold vacuum.

 

Why are there different types of EFI systems?

 

There are benefits to each of these types EFI system. We aren't even going to consider some of the other types of EFI systems currently available since we are only discussing V-twin engines. The choice of systems can be dependent upon the type of vehicle and its usage.

In the case of the HD Magneti-Marelli EFI system, the simplicity of using the throttle position sensor (Alpha-N) for determining engine load was probably the determining factor in using this for the first OEM EFI system.

A Speed Density EFI systems need a steady vacuum signal from the MAP sensor for the ECU to accurately determine the fuel mixture. If you have ever tried to read a vacuum gauge connected to a v-twin engine and watched the needle bounce around, you might begin to understand why a Speed Density EFI system was not the first choice for Harley-Davidson, engines with long duration cams or individual intake runners. Despite what appears to be an insurmountable problem with creating steady vacuum readings, there are a multitude of mechanical and electronic ways to "calm" the MAP reading for the ECU to use. The Delphi EMS system is able to use the manifold pressure from the HD intake, allowing it to more accurately determine the load on the engine based on the actual vacuum in the manifold rather than the position of the throttle. The Delphi unit also offers a level of sophistication and an ability to customize fuel maps in the field."

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...