Skocz do zawartości

Yamaha DT 125 nie kręci się powyżej 9,5


Stigy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zrobiłem dzisiaj jeszcze przez gniazdo świecy endoskopie. W żadnym z kanałów (dolotowych czy wylotowym) nie ma żadnych uszczerbków. Tłok wygląda dobrze, za małą ilością nagaru na środku denka. Więc układ tłok-cylinder chyba na dobre odpada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem odpowiedź od scannerdanner i wg niego na pierwszy rzut oka problem kręci się w okół sygnału wejścia:

This is a difficult question because I am not looking at the wiring diagram for that CDI box. So lets look at it from this standpoint. It is a computer, every computer has inputs and outputs. When a computer output isn't functioning properly, before we ever condemn the computer, we must check the inputs.

For example, polaris 90 CDI will limit the revs severely when the transmission range switch is in reverse. So the input is a switch that closes and changes the voltage level on one wire of the CDI box. Now I know your motorcycle wouldn't have reverse but this is just an example of where an input problem affected the output, which in this case is the limit of the RPMs.

Can you provide me with a wiring diagram?

 

Oczywiście wysłałem mu schemat ale jeśli masz na kompie do Twojego konkretnego modelu to wyślij mi PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sprawdziłem części od motocykla kumpla na mojej DT. Sprawdziłem fajkę zapłonową, dyfuzor, jego gaźnik i wydech. Żadnych zmian.

Potem bawiłem się jeszcze zaworem. Kręciłem ją do maxa i kręciłem zaworem. Gdy obróciłem go w jakąś dziwną pozycję na wpół zamknięta to wkręciła się do 11,5. Ale jak próbowałem w tej pozycji jechać to nadal 9,5. Ogólnie nic to nie dało bo 11,5 bez obciążenia to jakiś zbieg okoliczności.

 

Właściwie to na chwilę obecną widzę 2 opcje.

 

1.Albo to przeoczony element elektryki (choć dziś wszystko pomierzyłem jeszcze raz i nie nic się w oczy nie rzuca).

2. Może mój silnik nie był idealnie dotarty (robiłem to pierwszy raz) i po prostu na tym tłoku już tak będzie. Mocy mu nie brakuje na dole. Czy ta kompresja 9,5 na pewno nie jest trochę za niska jak na nowy dotarty tłok ?

Edytowane przez Stigy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest taka na absolutnie zimnym silniku to można uznać, że tylko trochę odbiega od normy. Jeśli nie planujesz żadnej wycieczki to chyba możesz brać się za zdejmowanie cylindra i obejrzenie pierścieni plus może jakieś drobne honowanie. Tłok jest z zamkami więc pierścienie ułożą się tak samo jak przed rozbiórką a głowica jest na oringu jeśli mnie pamięć nie myli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierzę jeszcze raz w najbliższym czasie. A jaka powinna być ? W jakim celu i w jaki sposób wykonać honowanie ? Głowica jest na uszczelce niestety :/

 

W sumie tak pomyślałem że jeśli, nawet przy jakimś tam chorym ustawieniu YPVS, na wolnych obrotach wkręcił się do 11,5 to nie wygląda to na elektronikę. Czy jestem w błędzie ?

Edytowane przez Stigy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, dopiero obejrzałem filmik. Wygląda jakby iskrę gubił na wysokich obrotach. Spróbuj na sciągniętym baku to samo, weż spryskiwacz do np kwiatów i spryskaj po przewodzie wysokiego napięcia, fajce, cewce, najlepiej przy zaciemnieniu i patrz czy nie przebija iskra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam jeszcze jedno pytanie. Zacząłem zastanawiać się nad pierścieniami. U mnie wycięcia na zamki są symetryczne. Założyć więc można je na 2 sposoby (normalnie i do góry nogami). zakładając myślałem że nie ma to znaczenia i tak też gdzieś przeczytałem. Jednak teraz w większości źródeł widzę że należy je zakładać "do góry oznaczeniami". Pytanie tylko na co to ma mieć wpływ ? Czy to ma jakiekolwiek znaczenie ? Czy budowa takiego pierścienia jest niesymetryczna i złe założenie może coś powodować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie. Człowiek od elektryki niestety się nie odzywa.

Pierścienie. To jak je założysz ma znaczenie, bo jest kilka różnych typów (http://www.mar-mot.pl/index.php?tPath=110_106_136) i jeśli masz pierścień nie symetryczny to gazy spalinowe nie będą mogły go dopchnąć do ścianki cylindra. Nie mam bladego pojęcia co stosuje Wiseco, Wossner czy co tam masz ale jeśli coś to pomoże to w instrukcji do mojego motocykla jest napisane żeby montować oznaczeniem do góry i wygląda to mniej więcej tak: http://w6rec.com/duane/bmw/piston/ring.JPG nie jest to zdjęcie dotyczące mojego silnika ale jak się przyjrzysz to pierścień kompresyjny ma po wewnętrznej stronie ścięty brzeg wspomagający wypychanie.

Tak jak mówiłem, nie znam się na akcesoryjnych tłokach i musisz sam dojść do ładu albo skołować w końcu jakieś info od producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem do Wossnera i jedyne co mi odpisali to że oznaczeniami do góry. Nie powiedzieli co może powodować odwrotne założenie.

Jednak moje pierścienie nie wyglądają tak jak te na rysunku. Te na rysunku ot typowy układ dla 4T.

U mnie pierścienie są idealnie symetryczne. Wyjąłem właśnie starego Meteora i tam też tak jest.

 

Oto zdjęcia dwóch stron pierścienia od meteora (w ogóle nie ma tam oznaczeń) Pod względem kształtu symetryczne tyle że jedna strona jest bardziej czarna, wykonana z jakiegoś innego materiału.

 

http://imageshack.us/photo/my-images/651/zdjecie2r.jpg/

 

http://imageshack.us/photo/my-images/831/zdjecie3f.jpg/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...