Sikor Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 Generalnie przewróci się albo na prawo albo na lewo. Szanse jak w totka, albo wygrasz albo nie :biggrin: Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 piórko, daj spokój. Im wolniej jedziesz tym ruchy kierownicą MUSZĄ być większe. Jak stoisz (nie podpierasz się nogami) balansujesz ciałem i machasz kierownicą jak szalona. Spróbuj. Idź i nie grzesz więcej :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 Też coś mam dla piórki: To tak apropoPrzy zamknięciu przepustnicy - do wewnątrz, przy heblowaniu - na zewnątrz (moto się prostuje). Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukimaster Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 Zaśmiecacie temat tymi przepychankami :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 Przy dużej prędkości pokonywanego zakrętu, puszczenie gazu powoduje cały szereg niekorzystnych zjawisk, które zwykle kończą się highside'm.Proste.Przy niskich prędkościach, przykładowo - ósemka - kończy się to gwałtownym zacieśnieniem zakrętu.Wyjaśnienie tych zjawisk dostępne za opłatą :biggrin: u mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 YUBY nie załamuj mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 Przy dużej prędkości pokonywanego zakrętu, puszczenie gazu powoduje cały szereg niekorzystnych zjawisk, które zwykle kończą się highside'm.Proste.widać nigdy szybko sprzętem w winklu nie leciałeś ;)highsidem może się kończyć kończy puszczenie gazu kiedy już tylne koło leci konkretnym poślizgiemzazwyczaj jeśli faktycznie dobrze idziesz i zamkniesz gaz to może dojść do upadku ale na wewnętrzną stronę (low side) na skutek utraty przyczepności przeciążonego przedniego koła - masz to za darmo ;) a temat miał dotyczyć egzaminu a nie techniki jazdy! Żeby nie było, że piszę nie na temat. PRAWDOPODOBNIE (z podkreśleniem na: PRAWDOPODOBNIE) nowy zestaw zadań egzaminacyjnych NIE WEJDZIE w życie w styczniu tego roku. Zmienią się jedynie kategorie praw jazdy oraz wiek osób ubiegających się o nie. skąd takie wiadomości?rozporządzenie w sprawie egzaminowania jest już opublikowane! Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komandosek Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 Rozumiem, że Twój motocykl jak stoi i skręcisz mu kierownicę w lewo to przewróci się na prawy bok? Jeśli tak, to opisz to zjawisko, zademonstruj i nagrodę nobla masz w kieszeni, bo właśnie odkryłeś nowe prawo fizyki! (może antykontrgrawitacja?)No przewróci się na prawy bok bo opona też ma jakąś przyczepność a do tego punkt styku przedniej opony delikatnie przesunie się w lewo więc więcej masy będzie na prawej stronie. Na światłach robię "stójkę" na rowerze to wiem. Poproszę o nobla i tą obiecaną kratę piwa :tongue: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fantom Opublikowano 4 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2012 Kto mi wyjaśni, co to znaczy "na zakładkę". Używanie gazu i hamulca w tym samym czasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 4 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2012 (edytowane) Też coś mam dla piórki:http://youtu.be/y4zd4FXQJEY To tak apropo Zobacz Vatzeque, nagle sprawa ucichła, hehe, czemu mnie to nie dziwi. Mi się już nie chcę komentować, ale kto prześledził wypowiedzi ten sam wyrobi sobie zdanie. Aha, zapomniałbym. Filmik jest fragmentem The Twist of The Wrist, autorstwa (jak wiadomo) Keith'a Code'a. Edytowane 4 Października 2012 przez Sikor Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piecyk Opublikowano 4 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2012 Używanie gazu i hamulca w tym samym czasie. Dziękuję :) Cytuj Pozdrawiam, Daniel PiecychnaSzkolenia motocyklowe w Lublinie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fantom Opublikowano 4 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2012 Zobacz Vatzeque, nagle sprawa ucichła, hehe, czemu mnie to nie dziwi. Mi się już nie chcę komentować, ale kto prześledził wypowiedzi ten sam wyrobi sobie zdanie. Aha, zapomniałbym. Filmik jest fragmentem The Twist of The Wrist, autorstwa (jak wiadomo) Keith'a Code'a. Sikor, naprawdę uważasz że sprawa jest zerojedynkowa i że cytat z książki jest zawsze nieprawdziwy a zjawisko pokazane na filmiku zachodzi zawsze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 4 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2012 Piecyk, zakładkę doskonale widać na tym filmiku, od 0:30 minuty :) Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piórko Opublikowano 4 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2012 Żeby nie było, że ucichło: nic tu się nie kłóci. I wszystko to prawda. Ja mówiłam o sytuacji zupełnej stabilności motocykla w zakręcie, którą osiągamy za pomocą stałego, ciągłego dodawania gazu. Ale mi się już też nie chce pisać, bo mam wrażenie, że to jest bez sensu, bo nie zawsze da się napisać dokładnie to, o czym się myśli. To o czym pisałam powyżej było na CSS, więc z całą pewnością jest to kompatybilne z książką i filmami Code'a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 5 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2012 temat o nowym szkoleniu itp a Wy znow o przeciwskrecie.... Moze znajdzie sie ktos mniej leniwy niz ja i znajdzie wymiary placu na egzaminie i tych wszystkich figor. Zagladalem do rozporzadzenia i jest tego tyle ze poprostu skapitulowalem w 1/4.Taki post byl by jednym bardziej wartosciowych w tym temacie...ok,http://dziennikustaw.gov.pl/du/2012/995/1Strona 37 - 40Ale i tak najlepsze jest tu:http://dziennikustaw.gov.pl/du/2012/1019/1I tu quiz. Kto znajdzie najwięcej błędów? :biggrin:widać nigdy szybko sprzętem w winklu nie leciałeś ;)highsidem może się kończyć kończy puszczenie gazu kiedy już tylne koło leci konkretnym poślizgiemzazwyczaj jeśli faktycznie dobrze idziesz i zamkniesz gaz to może dojść do upadku ale na wewnętrzną stronę (low side) na skutek utraty przyczepności przeciążonego przedniego koła - masz to za darmo ;)a temat miał dotyczyć egzaminu a nie techniki jazdy!skąd takie wiadomości?rozporządzenie w sprawie egzaminowania jest już opublikowane!Odnośnie egzaminu powyżej.Wiadomości nt zmian/ich braku (plac manewrowy) pochodzą z mediów oraz środowiska około WORDowego stąd mój nacisk na PRAWDOPODOBNIE.Ale odnośnie techniki jazdy muszę wtrącić ;) No po prostu muszę.Odjęcie gazu na zakręcie oczywiście podniesie nacisk na przednie koło co może ale wcale nie musi spowodować jego uślizg.Natomiast obcięcie gazu w zakręcie spowoduje uślizg koła tylnego i tu pojawia się kwestia:jaki typ silnika mam na pokładzie?R4 - niskie sprężanie - być może będzie lowsideR4 - wysokie sprężanie - raczej highsideIm mniej cylindrów - tym prawdopodobieństwo highside'a - większe.Widlaki 2-cylindrowe - highside murowany.Chłopaki na supermotkach z jednym garem prowokują uślizg tylnego koła w zakręcie obcięciem gazu ale robią to w mocnym złożeniu i kontrują highside'a mocnym wychyleniem kierownicy na zewnątrz - coś jak na żużlu.Ratowanie się z highside'a dodaniem gazu i kontynuowaniem skrętu do zakrętu kończy się tak: Wystarczy prosta analiza zachowania tylnego zawieszenia w trakcie dodawania/odejmowania gazu, przyczepności tylnego/przedniego koła oraz typu silnika.Ja to mam większą zagwozdkę.Jak wychodzić z uślizgu przodu? Ktoś kumaty zna techniki?Mi ostatnio puścił przód. Zmusiłem się do większego skrętu do wewnątrz i wyciągnąłem drania na prostą ale wiem, że tym samym TEORETYCZNIE uślizg zwiększyłem. Gazu nie ruszałem. Ma ktoś pomysł jak to ugryźć? Mile widziany nowy temat w którym sobie na ten temat pogadamy.Pozdrawiamh. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.